Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Acer Aspire 7110 laptop backlight probleem

Pagina: 1
Acties:

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:53

immetjes

HIER is BERN-E

Topicstarter
Mijn Acer Aspire 7110 laptop begon vorig jaar kuren te vertonen waarbij het backlight het soms opeens niet meer deed. Als ik aan de deksel schakelaar rommelde ging het backlight wel weer aan.

Uiteindelijk hielp dat ook niet meer. Hierop heb ik de deksel schakelaar eruit gehaald met het idee dat er nu geen vals contact gemaakt kon worden. Dit hielp niet.

Omdat het beeld op een aangesloten monitor het wel deed heb ik de inverter vervangen. Dit maakte niets uit, er was geen backlight.

Ik heb daarna de laptop een jaar laten liggen tot het onlangs toch weer begon te jeuken. Ik heb de originele inverter weer terug gezet. Ik merkte echter dat als ik Fn+F6 indrukte (backlight aan/uit) er even (0.1s) beeld kwam. Hierop heb ik het toetsenbord losgehaald. En tada! BEELD!

Het leek dus wel of de Fn+F6 knop bleef plakken. Ik heb het toetsenbord schoon geblazen met perslucht en weer gemonteerd. Er was nu weer beeld, dit was echter van korte duur want even later was het backlight weer uit.

Omdat het probleem aan het toetsenbord leek te liggen heb ik gisteren een nieuw toetsenbord besteld wat ik vanmorgen geïnstalleerd heb. Helaas, geen effect, backlight blijft uit.

Ik heb het oude toetsenbord weer gemonteerd en zit daarmee nu dit te typen op die Acer. Na herhaaldelijk op Fn+F6 drukken kwam het backlight weer op. Gerepareerd is het niet, want de volgende keer moet ik weer dit traject door om het aan de gang te krijgen.

Nu vermoed ik eigenlijk dat er een breukje zit in het moederbord wat langzaam dicht gedrukt wordt als de laptop warmer wordt. Druk uitoefenen op de laptop heeft trouwens geen effect op de (niet) werking van het backlight.

Wat denken jullie? En is dit te repareren? Of zie ik iets over het hoofd en is het niet het moederbord?

• tonschong
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-11 21:02
Dit zal in de verbinding zitten tussen mobo en inverter, wss een draadbreuk en/of rotte connector. Deze aansluiting zit bij Acer meestal in de buurt van de F6-toets, dus dat verklaard bij beweging weer beeld.
Haal de bezel aan de bovenzijde van je tobo eens los en rommel met de draden die naar het scherm lopen. Indien dan je scherm aan/uit gaat, is een nieuw draadboompje de oplossing.

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Topicstarter
Bedankt voor de reactie. Ik heb tijdens bedrijf al aan alle kabels gerommeld. Ik ga het morgen nog eens proberen.

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Topicstarter
Bump.... Niemand een idee?

• tonschong
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-11 21:02
Het zou ook nog aan de CCFL-buis kunnen liggen. Weet niet hoeveel branduren deze heeft, maar op een gegeven moment kunnen die ook problemen geven met starten....

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Topicstarter
Update: Als ik opstart is het scherm zwart. Als ik dan op Fn+F6 druk zie ik heel kort beeld. Hoe meer ik dat doe hoe langer de beeld intervallen worden, tot na 3min en een 50x Fn+F6 het beeld blijft staan.

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:39

auto660

1991 240 GL Brick

Ik denk dat het dan aan de inverter kan liggen. Want een lamp doet het wel of niet en kan moeilijk semi-defect zijn. De inverter is natuurlijk een elektronisch circuitje wat dan wel kan hebben. Een inverter was dacht ik een paar dollar:
http://www.ebay.nl/itm/NE...anels&hash=item53e19169ea
Oh, sorry. De goedkoopste inverter welke niet vanuit china enz.. hoeft te komen is €15. Maar volgensmij staan er ook een aantal op marktplaats/v&a waar je naar kan kijken.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Topicstarter
Ik heb al een nieuwe inverter gekocht in de US voor €19,- en geinstalleerd. Dat is het niet (zoals ik al schreef). IK heb de originele weer terug gezet. Ik heb er nu een over, dus al iemand interesse heeft?

Eigenlijk heb ik hetzelfde als wat er in dit topic besproken wordt:
http://forums.laptopvideo...s-with-acer-aspire-8920g/

100-tig keer Fn+F6 indrukken (backlight aan/uit) en dan uiteindelijk doet ie het perfect.
Pagina: 1