Apple ID is veranderd in Gmail-adres?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 23:18
Ik heb een Ipad 1 en nu is voor de tweede keer het apple-id(xxxx@me.com) zomaar veranderd in mijn gmail adres(xxx@gmail.com).

Een paar maanden geleden was dat ook gebeurd en ik kon niks meer updaten of nieuwe apps installeren. Op de een of andere manier is het toen toch gelukt weer het apple-id(xxx@me.com) er in te krijgen, maar hoe dat weer goed kwam weet ik niet meer.

Nu na een paar maanden is hetzelfde gebeurd en kan ik weer niets updaten of opnieuw installeren.

Weet iemand hoe ik mijn appel id weer terug kan zetten en hoe voorkom ik dat het appel-id weer wordt vervangen door mijn gmail adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:30
Je kan het terugzetten via Instellingen --> iTunes en App Stores --> Apple ID. Ik heb geen idee hoe die wordt verwisseld. Wellicht heb je een app middels de Gmail account geïnstalleerd? Of wellicht gebeurt het na het syncen?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Hoedje schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 16:50:
Je kan het terugzetten via Instellingen --> iTunes en App Stores --> Apple ID.
Op mijn Ipad heb ik onder Instellingen geen Itunes en Appstores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:30
Toad schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 23:19:
[...]

Op mijn Ipad heb ik onder Instellingen geen Itunes en Appstores.
Welke versie van iOS gebruik je? Anders kun je ook kijken in de App Store zelf. Onder "Uitgelicht" kun je naar beneden scrollen en daar van account wisselen :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Hoedje schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 23:59:
[...]

Welke versie van iOS gebruik je? Anders kun je ook kijken in de App Store zelf. Onder "Uitgelicht" kun je naar beneden scrollen en daar van account wisselen :).
"Welke versie van iOS gebruik je?"

Versie IOS is 5.1.1

Als ik naar instellingen > Store ga dan staat daar:

Automatische downloads
Muziek
Apps
Boeken

Daar even onder staat:

Apple id: xxxx@me.com en dat is mijn juiste apple id!

"Anders kun je ook kijken in de App Store zelf. Onder "Uitgelicht" kun je naar beneden scrollen en daar van account wisselen "

Als ik naar de app store ga en naar uitgelicht en dan naar onderen dan staat daar:

"Apple id:" xxx@me.com(=juist) "Wissel in" "Ondersteuning"

Als ik op Apple id klik dan krijg ik een popup schermpje met:

Bekijk account
Log uit
Iforget
Annuleer

Als ik op "Bekijk account" druk dan staat daar mijn, juiste, Apple id en wanneer ik daar op klik dan krijg ik een Apple ID overzicht waar ik o.a. het wachtwoord kan veranderen.

Er staat niks over accountwissel.

Dacht er tot voor kort nog over om een Ipad 4 te kopen met zo'n mooi retina scherm, maar daar zie ik maar van af. Dit IOS os is me veel te rigide.

Voordeel van een Ipad is de accuduur en het scherm. OS is een nadeel.

@Hoedje: bedankt voor je antwoorden overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Waar is je ID nou precies veranderd, dan? Aangezien je aangeeft dat overal gewoon je normale ID staat.

Bij het kopen/downloaden van een app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Uniciteit schreef op maandag 20 mei 2013 @ 01:24:
Waar is je ID nou precies veranderd, dan? Aangezien je aangeeft dat overal gewoon je normale ID staat.

Bij het kopen/downloaden van een app?
Als je een app wil updaten dan verschijnt er een schermpje waarin je een password moet invullen. In dat schermpje staat normaal gesproken je apple id voor ingevuld(bij mij is dat een e-mailadrs xxx@me.com). Daar staat nu mijn gmailadres voor ingevuld en dat is niet te wijzigen.

Ik krijg dan de foutmelding: Apple id of wachtwoord is fout. Dat klopt want het apple id is fout vooraf ingevuld. Ook als ik het password dat hoort bij mijn gmailadres invul krijg ik dezelfde foutmelding.

[ Voor 16% gewijzigd door Toad op 20-05-2013 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Ik heb nog wat zitten vogelen.

Probleem is:

Mijn apple id is xxxx@me.com en zo staat dat ook in mijn Ipad bij Instellingen > Store > Apple id.

Als ik een app wil installeren of updaten dan wordt als apple id xxx@gmail.com getoond, mijn gmail adres. Installeren of updaten gaat dan niet want ik wist geen wachtwoord.

Oplossing:

Ik ben naar de site van Apple gegaan waar je een nieuw wachtwoord kan aanvragen. Ik heb daar als apple id mijn gmailadres ingevuld(wat mijn apple id niet is) en een nieuw wachtwoord aangevraagd(dat ging via mijn gmailadres).

Ik heb een nieuw wachtwoord ingesteld en zowaar kan ik nu met het vooraf ingevulde apple id xxx@gmail.com apps updaten en installeren.

Dus blijkbaar is onbedoeld mijn apple id veranderd van xxx@me.com in xxx@gmail.com. Dit terwijl in mijn Ipad staat dat mijn apple id xxx@me.com is.

Snap er niks van, maar ben blij dat ik weer apps kan updaten en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Dat is iets geks bij Apple. Ben nog niet zolang een Apple gebruiker maar schijnbaar hebben ze nogal wat te stellen met hun online omgevingen en emailadressen (@mac.com, @me.com, @iCloud.com). Heb zelf een @me.com ID en een @iCloud mailadres.

Het is echt onvoorstelbaar, maar je kan bij je primaire Apple ID geen @me.com of @iCloud.com adres gebruiken! (tenminste, ik niet)

Dat is bij mij ook een GMail adres. Secundair staat er wel mij @me.com adres.
Het wachtwoord voor beide ID's is gewoon je Apple ID wachtwoord. Je had dus toen je je gmailadres in beeld zag staan waarschijnlijk toch gewoon je Appel ID wachtwoord in kunnen vullen.

en inderdaad bij de Appstore komt dan niet je @me.com maar je @GMail.com adres te staan. Past natuurlijk niet echt bij de geoliede marketingmachine die Apple heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
readytoflow schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:59:Het is echt onvoorstelbaar, maar je kan bij je primaire Apple ID geen @me.com of @iCloud.com adres gebruiken! (tenminste, ik niet)
Natuurlijk kan dit wel, echter kan je elk valide mail adres gebruiken. Ook een @gmail.adres.
Overigens werkt MSFT hetzelfde, ook daar is een @live of @outlook e-mail niet verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Er staat bij mij bij het primaire adres het volgende:

Een Apple ID mag:
- Geen domein gebruiken dat het eigendom is van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Vreemd, waar zie je dat ergens dan?

Zo staat het namelijk bij mij ingesteld:

Afbeeldingslocatie: http://www.maupa.nl/tweakers/apple-id.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je kunt niet van een niet @me, @mac, @icloud itunes account als accountnaam (of primaire email) een @me, @mac of @icloud email adres instellen.

Je kunt wel een icloud account aanmaken en dat vervolgens als itunes account gaan gebruiken.

Dat kan niet omdat het icloud account zelf al een appleid is.
Wat je eigenlijk wil is deze mergen, helaas is deze optie er niet

[ Voor 27% gewijzigd door itsme op 23-05-2013 09:36 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-09 18:38
Als je een app wil updaten dan verschijnt er een schermpje waarin je een password moet invullen. In dat schermpje staat normaal gesproken je apple id voor ingevuld(bij mij is dat een e-mailadrs xxx@me.com). Daar staat nu mijn gmailadres voor ingevuld en dat is niet te wijzigen.
Dat houdt in dat die app die geupdate moet worden gedownload is met dát Apple ID (het gmail adres).

Je kunt apps alleen updaten met het Apple ID waarmee die app is aangeschaft. Dus verwijder die apps waarbij dat verschijnt en download deze opnieuw met je huidige Apple ID.

Dan is het probleem opgelost.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Pagina: 1