i3 of i5 bij full HD

Pagina: 1
Acties:

• Willa_Marisa
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-02-2023
Ik heb een laptop gevonden die ik mooi vind en die is full HD. Er is een versie van met een i3 core en 1
met een i5 core. Maakt dit veel verschil. Ik gebruik de laptop uitsluitend voor downloaden, filmpjes kijken
en een beetje internet surfen. Geen foto bewerking, geen gaming of iets in die trant.

De reden dat ik vraag is dat het €130 scheelt en de versie met de i3 zit al een beetje aan de top van mijn budget.

alvast bedankt

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:04
Het helpt vaak om ook de keuze van je laptop te vermelden, zodat de vraag beter beantwoord kan worden ;)

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Dan voldoet de I3 wel. Maar misschien kun je nog wel iets krijgen dat beter/goedkoper is. Post daarom even welke laptop je op het oog hebt.

Ryzen 3600 - GTX1060

• Willa_Marisa
Het gaat om een Sony Vaio, die kun je zelf samenstellen op hun Site dus de hele precieze kan ik niet laten zien.

• Willa_Marisa
Heb even de spect opgezocht waar ik voor had gekozen.

i3 3210
Windows 8
320 sata 5400rpm
8 gb ram
Full HD
AMD Radeon HD 7650 met 1 gig

Ik weet niet of dat jullie helpt?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als je niet gaat gamen, heb je geen grafische kaart nodig bij die processor, deze heeft al een GPU ingebouwd. Die voldoet ruim voor filmpjes, internetten en niet al te veeleisende spellen.

Op die manier bespaar je ook nog eens flink wat stroom. Ook heel handig voor een laptop.

• Willa_Marisa
Reepje, dank je voor die informatie, maar accu maakt bij mij niet uit. Hij is meer als thuis laptop bedoelt, zal dus over het algemeen constant aan de lader liggen. Het gaat mij er om dat als ik een i3 processor heb en een bluray speler is het dan de centen waard om er FUll HD van te maken of is het verschil met 1600-900 dan niet zo groot.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je fullHD op de notebook zelf wilt gaan kijken dan is het natuurlijk wel handig om 1920x1080 te draaien op je scherm. Als je het ding aan gaat sluiten op een TV en maakt het verder niet uit natuurlijk.

Een i3 is meer dan snel zat voor het afspelen van video. Dat kun je eigenlijk met de allertraagste CPU al die je tegenwoordig kunt vinden als je gebruik maakt van hardwareacceleratie.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1