Beste Tweakers,
Allereest bedankt voor het openen en lezen van mijn topic,
Ik speel mijn games nu op een ASUS N55SF, die redelijk wat aan kan, maar er simpelweg niet voor gemaakt is. Daarom wil ik graag een GamePC gaan bouwen. Ik zeg het alvast, ik heb nog NOOIT een PC gebouwd. Ik heb wel al eerder een videokaart geinstalleerd in mijn andere PC. (Dit was een desktop van ASUS)
Gelukkig ben ik wel enigsinds bekend met electronica, ik heb al meerdere tutorials gekeken op Youtube. En ik werk als Elektriciën, dus ik zou mijzelf geen totale leek willen noemen.
Graag heb ik jullie gezamelijke hulp, kennis en ervaring nodig.
Ik heb aan de hand van de BBG-Mei 2013 een systeem samengesteld. (17-Mei-2013)
Hier een paar van mijn vragen:
Graag feedback en alvast bedankt!
Een beginnende Tweaker.
EDIT:
Heel erg bedankt, ik heb de lijst aangepast, namelijk: een andere videokaart, zoals voorgesteld. En een ander moederboard.
Helaas zijn mijn ouders er fel op tegen, ze eisen dat ik eerst mijn opleiding afrond, vervolgens mijn rijbewijs haal en een baan heb. Plus zij vinden dat ik met mijn huidige laptop ASUS N55SF nog 1,5 jaar moet doen. En als ik dan aan die voorwaarde heb voldaan dat mijn volgende systeem een gaming laptop word. Maar daar heb ik zelf ook nog wat over te zeggen.
Dit gaat nog even duren dus, maar ieder advies hier neem ik mee. Uw hulp word zeer zeker niet in dank afgenomen. De lijst laat ik ook staan, deze kan ik eventueel later nog aanpassen.
Allereest bedankt voor het openen en lezen van mijn topic,
Ik speel mijn games nu op een ASUS N55SF, die redelijk wat aan kan, maar er simpelweg niet voor gemaakt is. Daarom wil ik graag een GamePC gaan bouwen. Ik zeg het alvast, ik heb nog NOOIT een PC gebouwd. Ik heb wel al eerder een videokaart geinstalleerd in mijn andere PC. (Dit was een desktop van ASUS)
Gelukkig ben ik wel enigsinds bekend met electronica, ik heb al meerdere tutorials gekeken op Youtube. En ik werk als Elektriciën, dus ik zou mijzelf geen totale leek willen noemen.
Graag heb ik jullie gezamelijke hulp, kennis en ervaring nodig.
Ik heb aan de hand van de BBG-Mei 2013 een systeem samengesteld. (17-Mei-2013)
Hier een paar van mijn vragen:
- Heb ik de goede keuzes gemaakt, qua kwaliteit en aansluitingen?
- Zijn er onderdelen tussen die wellicht met elkaar in conflict kunnen komen (Als in, niet samen kunnen werken. Bijv: AMD en Nvidia?)
- Zal dit alles in de gekozen kast passen? Plus, zal hier dan nog een 2e videokaart bij passen? (Van soortgelijk type)
- Wat zijn dingen waar ik rekening mee moet houden en niet moet vergeten, met het bouwen vd pc?
- Wat moet ik absoluut niet doen en vermijden, met het bouwen vd pc?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-8350 Black Edition | € 170,- | € 170,- |
| 1 | ASRock 990FX Extreme3 | € 90,40 | € 90,40 |
| 1 | Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3 | € 270,30 | € 270,30 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 54,85 | € 54,85 |
| 1 | Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version) | € 80,80 | € 80,80 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 24,40 | € 24,40 |
| 1 | Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1600C9 | € 117,30 | € 117,30 |
| 1 | XFX PRO650W | € 71,60 | € 71,60 |
| 1 | Samsung 840 series SSD 250GB | € 138,70 | € 138,70 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.018,35 | |
Graag feedback en alvast bedankt!
Een beginnende Tweaker.
EDIT:
Heel erg bedankt, ik heb de lijst aangepast, namelijk: een andere videokaart, zoals voorgesteld. En een ander moederboard.
Helaas zijn mijn ouders er fel op tegen, ze eisen dat ik eerst mijn opleiding afrond, vervolgens mijn rijbewijs haal en een baan heb. Plus zij vinden dat ik met mijn huidige laptop ASUS N55SF nog 1,5 jaar moet doen. En als ik dan aan die voorwaarde heb voldaan dat mijn volgende systeem een gaming laptop word. Maar daar heb ik zelf ook nog wat over te zeggen.
Dit gaat nog even duren dus, maar ieder advies hier neem ik mee. Uw hulp word zeer zeker niet in dank afgenomen. De lijst laat ik ook staan, deze kan ik eventueel later nog aanpassen.
[ Voor 9% gewijzigd door XcelentTom op 21-05-2013 11:05 ]
Mijn dank aan Tweakers is eeuwig.