Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Mijn laptop denkt dat het n tablet is

Pagina: 1
Acties:

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11 09:37

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Topicstarter
Ik heb een raar probleem . Laatst mijn laptop, Sony Vaio VPCSB1S1E. Hier laatst een SSD Samsung 840 Pro in gezet en daarna Windows 8 hierop geïnstalleerd. Duurde even maar uiteindelijk werkte allen knoppen etc.

Zojuist heb ik de Samsung Magician geïnstalleed, en daarmee de firmware van de SSD ge-update. Hierna startte de laptop uit zichzelf of en sindsdien denk de laptop dat het een tablet is, want het touchpad en het toetsenbord doen niets meer. Overigens ook geen muisaanwijzer meer zichtbaar. Laptop reageerd nog wel op Fn+F1 waarmee je het touchpad kan uitschakelen. Maar dat schiet ook nog niet op.

Ik heb al geprobeerd om Win8 te herstellen, maar dat kan alleen vanuit Windows zelf en dan kom ik niet verder dan de desktop.

Heeft iemand hier een goed idee hoe ik verder kom?

Waarom? Omdat het kan!!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik gooi maar even een gedacht in de ring hoor, misschien heb je een speciale driver voor je toetsenbord nodig? Probeer eens een USB toetsenbord/muis aan te sluiten en check even de Sony support site voor je drivers.

• Lolhozer

Lolhozer

Topicstarter
USB-muis heb ik al geprobeerd, hoor ik alleen een ping dat er iets aangesloten werd.

Het heeft allemaal een paar dagen gewerkt, alleen nu opeens niet meer. Ik heb nog geprobeerd om een mobiele harde schijf aan te sluiten. Dat wordt ook wel opgemerkt, maar ik kan er niets mee, ik kan niet klikken nie.

Waarom? Omdat het kan!!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Lolhozer schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 21:34:
USB-muis heb ik al geprobeerd, hoor ik alleen een ping dat er iets aangesloten werd.

Het heeft allemaal een paar dagen gewerkt, alleen nu opeens niet meer. Ik heb nog geprobeerd om een mobiele harde schijf aan te sluiten. Dat wordt ook wel opgemerkt, maar ik kan er niets mee, ik kan niet klikken nie.
En als je Windows 8 setup start (via een bootable disk/usb), krijg je in dat setup-menu wel een werkende cursor / toetsenbord? Zo ja, dan is het iets in je lokale installatie. Zo niet, dan is het of een hardware switch / key-combo, of echt een defect imo.

• Lolhozer

Lolhozer

Topicstarter
Als ik boot met de Win 8 cd erin, dan kan ik wel de cd-key intoetsen etc. Maar dat is dus voor dat ik in Windows zit. Alleen kan ik dan niet voor herstel kiezen, kan alleen een kale installatie selecteren. Denk dat ik dat maar ga doen. In de windows kan ik nu niets wijzigen.

Toch bedankt voor je meedenken.

Ohhh, ik kan toch voor "Herstel" kiezen. Even kijken waar dat toe leidt.

[ Voor 10% gewijzigd door Lolhozer op 17-05-2013 21:57 ]

Waarom? Omdat het kan!!