Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[win8]Automatish radiostream opslaan

Pagina: 1
Acties:

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:04

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Dit pinksterweekend is de housetop1000 gaande op een niet nader genoemd radiostation
dat betekend 82 uur lang radio die ik graag wil luisteren. maar ik heb s'avonds mn slaap nodig en overdags heb ik wel wat beters te doen dan aan de radio gekluisterd te zitten.

ik heb invoorgaande jaren ook radio opgenomen die ik dan de rest van het jaar terugluister.
Normaal deed ik dat door de stream af te spelen, en via een wave mapper zoals " stereo-mix" of "wat men hoort" te selecteren als opname apparaat.

Maar het is omslachtig, dit deed ik altijd met Nero Wave Editor (soort van audacity)
en dan handmatig op te slaan. niet alleen heb ik een limiet van 3 uur en 20 minuten het opslaan is ook vervelend
selecteer ik PCM wave , ga ik giga grote bestanden krijgen maar wel van goede kwaliteit, selecteer ik mp3 gaat er kwaliteit verloren en ben ik lang bezig met conversie. exporteer ik als flac dan heb ik weer incompabiliteit met itunes (mijn afspeelprogramma)

de radiostream is een 96KBIT ACC stream.
ik heb uiteraard wat gegoogled. ik zou het met vlc kunnen doen, met de record button maar de uitwerking is hit en mis, visueel is het moeilijk te zien of er gerecord word. en het opslaan is een mysterie vaak met lege bestanden. en zonder conversie is onmogelijk (ik heb het niet aan het werk gekregen)

verder gezocht, daar vond ik "station ripper" aanvankelijk leek het een heel goed programmma, met automatish opslaan functie in acc. extensie, dus zonder conversie.Maar het bleek niet stabiel en het programma loopt na een tijdje vast. met hoge cpu load.

ik weet dus niet meer wat nu een goede oplossiing is, ik heb geen zin om handmatig dingen te recorden.
en ook omdat ik het programma wil draaien op mn windows server 2012 waar ik geen audio apparaat heb geinstalleerd

ora et labora

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik gebruik daarvoor Screamer Radio, misschien dat dat iets voor je is?

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Roamor schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 20:58:
Ik gebruik daarvoor Screamer Radio, misschien dat dat iets voor je is?
wel beter dan vlc, maar ik zoek eigenlijk een programma waarbij ik kan instellen dat ie om de 2 uur moet opslaan. ik weet niet of er een opnamelimiet is bij dat soort programma's.

maar iig bedankt voor de tip, ik gebruik m nu tot ik iets beters heb gevonden

ora et labora

• Roamor
  • Niet online
Volgens kun je hem instellen dat hij aan per segment/nummer knipt, zodat je losse MP3's krijgt. Weet niet of je dat handig vind?

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Roamor schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 21:08:
Volgens kun je hem instellen dat hij aan per segment/nummer knipt, zodat je losse MP3's krijgt. Weet niet of je dat handig vind?
ik kan het nergens vinden? :?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/28NgOVTlVhLQgfXlNUEc4LiO/full.png

ora et labora

• Roamor
  • Niet online
Durf het uit mijn hoofd niet te zeggen, staat op een andere Windows PC. Heb hier alleen Linux. Volgens doet hij dat vanzelf...

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Roamor schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 21:19:
Durf het uit mijn hoofd niet te zeggen, staat op een andere Windows PC. Heb hier alleen Linux. Volgens doet hij dat vanzelf...
mmm dat is hiet niet echt handig, dat doen ie dan zeker door de id3 tags. Bij deze uitzending zal de hele tijd dezelfde titel staan.

ora et labora

Pagina: 1