Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl

Hou dit topic iig in de gaten..
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
De monitor ondersteund 2x HDMI en 1x Sub-D.
Gebruik nu een DVI naar Sub-D converter op een Sub-D kabel. Andersom heb ik niet.
Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl
Had je je oude monitor wel direct op je dvi aangesloten?
Blijkbaar gaat er toch iets niet goed met die convert van dvi naar vga. Logisch ook, want het zijn twee verschillende outputs (VGA D-Sub, wat analoog is en DVI wat digitaal kan zijn).
Haal een goede kabel (DVI naar HDMI) en je zult je ogen uitkijken.
Ga zo eens proberen.

[ Voor 28% gewijzigd door Oxize op 18-05-2013 10:21 ]
Zal wel aan mij liggen. Ik ben al jaren TN monitoren gewend.
Ik laat het retour van de IPS doorgaan.
Je zou nog naar de instellingen van de monitor zelf kijken, maar volgens mij heb je daar al geen zin meer in.
9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070
Hoop dat je je bevinden van de Liyama ook post..
[ Voor 14% gewijzigd door Sipio op 18-05-2013 11:35 ]
Misschien ben ik wel teveel eisend, ik weet hiet niet, maar het is net of ik naar goedkope notebook scherm zit te kijken. En soms heb ik gewoon het gevoel dat ik trillingen zie in het beeld zoals wat je bij een CRT ook had op lage refreshrates.
Heb een review toegevoegt.
productreview: LG IPS277L Zwart review door Oxize
Edit:
Heb even een foto genomen van mijn site, waar de letters van het woord "latest" gewoon wit met een rode gloed bevatten. Die horen gewoon knalwit te zijn. Als ik mijn TN-monitor erachter gooi, zijn ze gewoon wit. Met de IPS monitor wit met een rode look en crispy.

[ Voor 19% gewijzigd door Oxize op 18-05-2013 11:54 ]
Qua kleuren, moet je even aanpassen. Out of the box is het eigenlijk nooit gelijk prima. Eventueel je contrast bijstellen.
Helpt niet. Heb alle standen geprobeerdt. Blijft hetzelfde.MrJoker1985 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 12:02:
Ja je moet anders de scherpte van het scherm omlaag zetten als die optie er is. Want bij mijn IPS224 is het ook kartelig als je de scherpte op maximaal zet.
Met gamma en kleuren kan ik ook weinig verschil ermee maken.
Het enige nadeel wat ik eigenlijk las wat de snelheid van het scherm en die leek juist ook weer prima bij die monitor.
Hoop dat je meer tevreden bent met de Liyama dan in ieder geval.
Bij mijn review had iemand een reactie geplaast. Hij zei dat die crispy look kon komen doordat ik voorheen een 23" monitor had en nu een 27".Sipio schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 12:32:
Het lijkt idd misschien ergens een instelling of zo te zijn maar weet zeker dat je alles idd ook al wel geprobeerd hebt, toch heel jammer vooral omdat de meesten juist helemaal weg lopen met IPS ipv TN qua kleuren etc.
Hoop dat je meer tevreden bent met de Liyama dan in ieder geval.
Ik ga wel op zoek naar een 24" inch monitor al dan wel TN. Wil geen risico lopen.Het feit dat je letter 'crispy' zijn heeft uiteraard niks te maken met het feit dat het een IPS paneel is, maar wel over de resolutie: 1920x1080. Dat zit tegenwoordig in 5" smartphones. Het is wat overdreven op 5", maar op 27" slaat dit natuurlijk op niks. Alles behalve scherp beeld, je kan de pixels tellen.
Een 27" TN paneel met dezelfde resolutie is op dit vlak exact hetzelfde. Je moet dus op zoek naar een hogere resolutie (b.v. 2560x1440) of een kleiner scherm (23"). In dat eerste geval betaal je wel meer dan het dubbele. Ik heb zelf een Dell U2711, bvb.
[ Voor 15% gewijzigd door Oxize op 18-05-2013 12:38 ]
Die symptomen waar je last van hebt, hebben niks te maken met het feit dat er een IPS paneel in je beeldscherm zit. TN panelen geven beelden niet smoother weer dan IPS panelen, andersom ook niet. Het is puur een andere techniek waarbij IPS betere kijkhoeken en over het algemeen een betere kleurweergave heeft.
Dat net jouw monitor met een IPS paneel last heeft van de door jouw genoemde symptomen kan met van alles te maken hebben, maar niet met het feit dat er een IPS paneel in zit.
Voor hetzelfde geld heb je gewoon pech en is je monitor DOA. Het kan.
27" inch op een 1920x1080 resolutie is te groot, waardoor de tekst crispy wordt. Wil je perfect beeld hebben, dan zit je al snel op 2560x1440 resolutie. Nadeel van deze hoge resolutie monitoren is dat ze verschrikkelijk duur zijn.
Voor een reso van 1920x1080 is 24" inch de sweet spot, waarbij je niet de pixels kan tellen zoals bij een 27" inch (grotere dpi door grotere scherm).
Tot die tijd zolang de hoge resolutie monitoren niet betaalbaar zijn, ga ik voor de 24" inch. Een spel draaien op 2560x1440 lijkt iets teveel van het goeie. De meeste van het grut zit allemaal tussen een reso van 1366 en 1920.
Nu ziet het er opeens veel beter uit, dan wat ik voorheen had. Ik speelde WoT meestal in Windowed mode, op een heel vage resolutie waardoor het beeld heel donker en interlaced eruit zag. Eenmaal in Fullscreen op 1920x1080 zag ik pas echt de kleuren eruit knallen.
Heb dus halve dag zitten twijfelen wat ik nu moest doen. De monitor went toch wel na vele uren spelen. En 23" en 27" merk je duidelijk. Wil ik dit laten vallen voor een iiyama (na lezen van paar reviews) die toch niet echt best uit de bus kwam. Veel problemen (piepende monitoren, rijen dead pixels na aantal weken gebruikt, etc) met dat soort monitoren.
Vandaag nog een kameraad van me er naar laten kijken en vond de 1ste indruk juist goed. Kon niks vreemds vinden. Ik zal wel teveel eisend te zijn geweest.
Coolblue een mailtje gestuurd dat ik het retour sturen van de IPS277 annuleer en deze gewoon hou.
Misschien uiteindelijk een overbodig topic geweest, maar toch wel weer een ervaring rijker. Heb tevens mijn review aangepast met deze info.