adsl en ftp???????

Pagina: 1
Acties:

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 16:24
ik heb mxstream (jeeehhh) met xs4all (ook jehhhh). Maar als ik nu ftp sites op wil geeft ie bijna bij op elke site error connecting to socket. Als programma gebruik ik cuteftp, smartftp. flashget, IE. En niks werkt.

De ftp sites zijn niet gaar want bij andere mensen zonder adsl doen ze het wel :). En ik heb het bijna bij elke ftp site op een enkeling na.

We hebben adsl sharing en onze server draait suse linux 7.0 binnenkort 7.2. Maar bij meerdere mensen met adsl werkt het ook niet dus ik denk niet dat et aan de server ligt.

https://www.afrikareisopmaat.nl

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 11:59
FTP is een notoir lastig protocol. In de klassieke FTP (er zijn wat modernere work arounds), zet jouw PC een sessie op over poort 21, en antwoord de remote host op sommige requests (ls, bijvoorbeeld...) met een sessie over poort 20. Het probleem is die laatste. Omdat er met een sharing server (router :) )NAT wordt gebruikt, en er meestal ook filters op zitten, heb je een grote kans dat het daar fout gaat...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

probeer op die linux server eens

modprobe ip_masq_ftp

Als je masquerading (NAT) gebruikt heb je die nodig. Probeer anders op de client passive ftp eens aan te zetten, dan zet jouw client de data verbinding op ipv de ftp server

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op maandag 04 juni 2001 19:17 schreef ijdod het volgende:
FTP is een notoir lastig protocol. In de klassieke FTP (er zijn wat modernere work arounds), zet jouw PC een sessie op over poort 21, en antwoord de remote host op sommige requests (ls, bijvoorbeeld...) met een sessie over poort 20. Het probleem is die laatste. Omdat er met een sharing server (router :) )NAT wordt gebruikt, en er meestal ook filters op zitten, heb je een grote kans dat het daar fout gaat...
Dus zorg in ieder geval dat bij jouw servertje poort 21 én 20 open staan, dan is de helft van het probleem al opgelost...