Aankoop nieuwe processor, MOBO en geheugen.

Pagina: 1
Acties:

• Evilsin
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-03-2021
Hallo,

Binnenkort ga ik mijn PC upgraden omdat hij toch al aardig verouderd is (rond 4 jaar).
Daarom heb ik de volgende componenten samengesteld maar weet niet zeker of het allemaal prima met elkaar samenwerkt.
Tot nu toe heb ik altijd met AMD gewerkt dus nu is het moment om Intel te gaan proberen, en ik zou graag voor de I7 gaan

Deze componenten heb ik bij elkaar gezocht:

Processor: Intel Core i7 3770K Boxed
MOBO: GA-Z77X-UD5H
Geheugen: Kingston 16GB Kit* (2x8GB) - DDR3 1600MHz

Mijn vraag is dus: Werkt dit een beetje samen?
Daarnaast heb ik nog een vraag over de processor. Intel Core i7 3770K Boxed is volgens Tweakers rond mei-juni 2012 uitgekomen. Is deze processor dan al niet een beetje oud? of zou ik een een beter/nieuwer alternatief kunnen kiezen in deze prijsklasse?

alvast enorm bedankt!

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-01 14:53

Rordarok

De enige echte

Het ligt er allemaal aan wat je met je computer doet, wat je eisen zijn...budget is ook belangrijk.

[ Voor 30% gewijzigd door Rordarok op 17-05-2013 21:03 ]

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-02 21:50
16 GB ram overkill, met 8 GB heb je meer dan genoeg.

Waarom een i7? Voor gaming kun je net zo goed de i5 3570k pakken. Ik zou wachten tot Intel Hashwell uitkomt, dit is een nieuwere generatie processoren. Dan zou ik voor de i5 4570k gaan.

En als gamer, is de grafische kaart het belangrijkste, welke kaart heb je nu in je pc zitten?

No one is listening until you fart

• Evilsin
op het moment heb ik de MSI N660Ti PE 2GD5/OC in mijn kast hangen. De hardware is hoofdzakelijk bedoeld voor gamen, maar omdat ik nog met een AMD phenom II x4 955 processor zit met DDR2 geheugen, lijkt het mij tijd voor een upgrade

Ik ben niet echt thuis in de intel processoren dus daarom leek mij dat een i7 het langst mee zou gaan qua performance, maar ik kan er natuurlijk naast zitten

budget wat ik in totaal wil uitgeven ligt rond de 600-650 euro

[ Voor 32% gewijzigd door Evilsin op 17-05-2013 21:55 ]

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-02 19:56
De I7 beshikt over hyperthreading, een feature die cpu intensieve zaken een flinke performanceboost geven, vooral handig bij video-editting en andere zware bewerkingsprogramma's. Voor gamen leveren deze kwasie niets meer op. Een I5 3570K zal dus met andere woorden exact dezelfde prestaties geven bij games, voor €100 minder.

Voor het moederbord kan je eventueel nog opteren voor een Gigabyte UD3H of UD4H, of het moet zijn dat je echt de features nodig hebt van dat UD5H bordje... Het is gewoon weggegooid geld indien je juist je cpu gaat overclocken naar 4.5Ghz ofzo... Het is niet dat deze meer performance leveren over een standaard mobo.
Ik heb het D3H bord in combinatie met een 3570K (nog niet aan overclocken begonnen).

• Evilsin
ok bedankt voor de info, dit zou indd een aardig centje schelen, maar is het dan ook zeker dat ik games de volgende 2 jaar (of iets dergelijks) op ultra zou spelen met een mooie FPS?, Ik wil graag dat deze setup het dan nog een aardig poosje uithoud, en dat ik niet weer na anderhalf jaar aan de bak moet

overclocken is inderdaad wel een mooie uitkomst maar dat kan ook maar tot zoveel Ghz

[ Voor 12% gewijzigd door Evilsin op 17-05-2013 22:48 ]

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-02 19:56
Met een 3570K zal je de komende 5 jaar niet hoeven denken aan te upgraden, het zal eerder de videokaart zijn die je eerst zal weerhouden van dat ultra vakje aan te vinken :)
Games vragen de laatste tijd niet zoveel van je processor (of het moet om een brakke consoleport gaan) en het gaat hem echt over welke videokaart je beschikt.

Das net het punt van overclocken, zien tot hoever je geraakt (stabiel) om zo wat gratis performance (en bragging rights) te verkrijgen. Ik vind het maar zonde om een €200+ kostend moederbord te nemen als met eentje van €120-150 ook perfect gaat.

[ Voor 34% gewijzigd door DenHond op 17-05-2013 23:05 ]

Pagina: 1