Toon posts:

Philips A3-500??

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik zag bij xenon deze speakerset:
Philips A3-500 Flat Panel Acoustic Surround Power
FL. 349,-
Afbeeldingslocatie: http://www.xenon.nl/images/box-philips-a3-500.jpg

kent/heeft iemand deze speakerset?? zo ja.. hoe is deze met geluid? als die hard staat, klinkt het dan nog goed??

ik heb zelf al verschillende speakersetjes gehad.. en vind mijn Philips DSS330 (600W PMPO, USB) het beste klinken....

ik heb nu een Terratec DMX XFire 1024.. zonder speakers.... dus....

ik wil dus Philips speakers!!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:19

JT

VETAK y0

Pmpo...laat me niet lachen :D sorry, MAAR GEBRUIK DAT NOOIT MEER !!! :D k het echt zal het iets van 2x5 watt zijn.

Maareh, kep zelf ook nix dan positieve ervaringen met flips speakers, dus go for it zou ik zeggen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
PMPO weet ik.. maar die A3-500 is ook PMPO.....

Satelites (4 x 10 W )
PMPO (1000 W )
Connectivity (Analog )
Subwoofer (1 x 40 W )

is het nu nog steeds de moeite waard of niet??

die DSS330 is dus 600W PMPO en die kunnen vrij hard en klinken nog steeds flex...

DSS330:

Satelietten 2x 12,5W
Subwoofer 25W
PMPO: 600W

[edit] alle philips speakers zijn PMPO staat op hun site???

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 04 juni 2001 14:04 schreef limp_bizkit het volgende:
kent/heeft iemand deze speakerset?? zo ja.. hoe is deze met geluid? als die hard staat, klinkt het dan nog goed??
Ik ken hem niet, maar ik heb wel een sterk vermoeden dat die sub behoorlijk kan blazen. Ik vind die goedkope philips subjes (voor het geld) ook al behoorlijk. Deze heeft een aardige versterker. ik geloof 40Watt@10% THD en 30watt@0,5%THD. Da's voor een PC subje best behoorlijk! Verder kan philips wel redelijke speakertjes maken, dus dat subje kan wel blazen ja.

Van die speakers denk ik dat het NXT dingen zijn, het voordeel daarvan is dat ze flink aardig middentonen kunnen weergeven (die missions doen dat wel iig), en DAT is meestal het wankele punt bij sub sat speakertjes. Deze lopen gewoon door tot (ik gok) 140Hz ofzo, daaronde gaat de sub lekker meebonken. ;) Verder klinken die NXT dingen heel erg ruimtelijk en maakt het niet echt uit hoe of dat je ze neerzet. Je kan ze dus ook dwars langs je monitor zetten, en het blijft evengoed (slecht? het blijven pc-speakers :D ) klinken.

PS, ga NIET op die philips site rommelen als je je speakertjes HARD hebt staan. Dan schrik je je de tering (klik maar eens vanaf www.philips.nl naar die speakertjes toe, dan begrijp je het wel)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:19

JT

VETAK y0

Boeit het vermogen dan zo ? Ga je niet liever voor kwaliteit ? En als de kwantiteit er toe doet voor db's ???

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 juni 2001 14:26 schreef JvS het volgende:

[..]

Ik ken hem niet, maar ik heb wel een sterk vermoeden dat die sub behoorlijk kan blazen. Ik vind die goedkope philips subjes (voor het geld) ook al behoorlijk. Deze heeft een aardige versterker. ik geloof 40Watt@10% THD en 30watt@0,5%THD. Da's voor een PC subje best behoorlijk!

Van die speakers weet ik dat het NXT dingen zijn, het voordeel daarvan is dat ze flink aardig middentonen kunnen weergeven (die missions doen dat wel iig), en DAT is meestal het wankele punt bij sub sat speakertjes. Deze lopen gewoon door tot (ik gok) 140Hz ofzo, daaronde gaat de sub lekker meebonken. ;) Verder klinken die NXT dingen heel erg ruimtelijk en maakt het niet echt uit hoe of dat je ze neerzet. Je kan ze dus ook dwars langs je monitor zetten, en het blijft evengoed (slecht? het blijven pc-speakers :D ) klinken.

PS, ga NIET op die philips site rommelen als je je speakertjes HARD hebt staan. Dan schrik je je de tering (klik maar eens vanaf www.philips.nl naar die speakertjes toe, dan begrijp je het wel)
je bedoeld dat flash filmpje met dat BOOM.. BOOM.. ? :D

die had ik al op mijn huidige philips setje toen ik net kei hard blank & jones aan had staan!! ik schrok idd.. wist niet dat die sub zo hard kon :P

DSS330 heeft een 50W Klasse D versterker..

maar die A3-500 is dus wel lekker?

en het zijn pc speakers ja.. voor het echte feest werk ga ik wel naar mijn pa zijn rommel toe... Kenwood versterker en Driade speakers.. :9~ lekker geluidje! :D

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 juni 2001 14:27 schreef JT het volgende:
Boeit het vermogen dan zo ? Ga je niet liever voor kwaliteit ? En als de kwantiteit er toe doet voor db's ???
de kwaliteit is goed van mijn 600W PMPO setje... beter dan creative en midiland setjes (die ik gehad heb)....

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

zo ff de websites afgestruind en een pdf-je gevonden. :)

Het zijn dus NXT speakers, als ik dit zo lees:
Easy Placement
Philips provides a variety options for positioning the satellite speakers according
personal preference: horizontal, vertical, or mount them directly on the wall.
Dat is namelijk precies wat ik bedoel. Is wel relax, als je weinig ruimte hebt: Zet je frontspeakers plat tegen te zijkant van je monitor aan, en plak je surrounds aan de muur/het plafond. :D

Toch altijd leuk, die PMPO's :P Als je bij 0,05THD (=totale harmonische verstoring, kort door de bocht) gaat kijken blijft er gewoon nog maar 6Watt totaal over :) _edit_om_spatie_om_smiliy_te_laten_werken_In_te_voegen
Satellites
drivers : 8 ohms Soft Flat 3.25"x5.0"
output power
: 4 x 10 watts RMS @ 10% THD
: 4 x 8 watts RMS @ 0.5% THD
: 4 x 1 watts RMS @ 0.05% THD
frequency response : 200 - 20,000 Hz

subwoofer
drivers : 5.25" super woofer + 6" wOOx
output power
: 2 x 20 watts RMS @ 10% THD
: 2 x 15 watts RMS @ 0.5% THD
: 2 x 1 watts RMS @ 0.05% THD
frequency response : 40 - 200 Hz
Ze pakken dus over op 200Hz, da's voor een PC-setje wel te doen.

het valt me trouwens op dat de specs wel erg eerlijk zijn, in die PDF. Want normaal gesproken zeggen ze niet dat de versterkers 1watt leveren bij 0,05% THD, dat staat namelijk "eng" voor de meeste mensen. Vergelijk deze (heel erg eerlijke) getallen nou niet met die van andere sets, want dan gaat het mank! Die vermogens bij 0,5% THD zijn wel behoorlijk bruikbaar/beluisterbaar voor een pc-set, als je dan toch wil dat ze wat hebben. :P

Ik heb zo'n vermoeden dat je je met dit setje geen buil kan vallen, als je dan toch persé 4.1 geluid wil voor minder dan 350 piek.

Mooier is een 2.1 set, bijvoorbeeld de yamaha YST-m50/55 of de labtec APX4620 (ook +/-300-350 gulden), maar voor 4.1 denk ik dat dit wel ok is. Ik gaat'm snel 's ergens luisteren!

Verwijderd

Topicstarter
ok.. thnx.. :)

snap wel niks van dat 0,05% verhaal.. maar goed :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 04 juni 2001 14:50 schreef limp_bizkit het volgende:
ok.. thnx.. :)

snap wel niks van dat 0,05% verhaal.. maar goed :)
Een versterker vervormt altijd een beetje. Hoe harder een versterker moet werken hoe meer deze vervormt. Dat drukt men uit in procenten Total Harmonic Distortion.

10% THD is eigenlijk niet meer echt mooi, dan hoor je echt dat het wat minder lekker klinkt. Het gat, zeg maar, wat rauwer klinken. Dat hoor je vooral bij de midden/hoge tonen.

0,5% THD hoor je niet op een PC-set. Op een installatie is dat een ander verhaal, want daar heb je te maken met stereobeeld en fasen en dergelijke, die raken verstoord van een THD die erg hoog is. Eigenlijk is onder de 1% nog wel te doen.

0,05%THD is eigenlijk THD op hifi niveau. Een Nad versterker van 2x40 watt geeft dat dan ook weer met 0,05% THD. Die geeft dus 40 échte watts.

Dan heb je daarnaast nog allerlei foefjes om het vermogen hoger te laten zijn, zoals een piekvermogen (een versterker kan gedurende een héél korte tijd enorm uitschieten, tot wel 3keer z'n normale vermogen). Verder kunnen ze het vermogen weergeven dat de versterker alleen maar bij een bepaalde frequentie weer kan geven (meestal bij 1Khz), dat is blijkbaar een "makkelijke" frequentie voor versterkers.

Kortom, eerlijk is het dus om bij een vermogen een continu vermogen over het voledige frequentiebereik en een lage vervorming weer te geven.

Hier zie je een "echt" voorbeeld van een eerlijk opgegeven vermogen (een NAD C320)
Continuous average power output into 8 ohms1: 40W (16dBW)
Rated distortion (THD 20Hz-20kHz) 0.03%
ohwjah, bij losse versterkers moet er uiteraard bij, bij welke impendantie van de speakers ze dat vermogen leveren, vergeten. :o

de "piek" ligt hier bij 90Watt, dus 2,2 keer hoger!

PMPO is een vermogen dat je kan samenvatten als: Een vermogen dat de versterker in een zo kort mogelijke tijd kan leveren, met ongelooflijk veel vervorming bij één bepaalde frequentie, waarbij-ie net niet doorbrand :+

duidelijk? :)

Verwijderd

Topicstarter
het wordt wat duidelijker.. misschien als ik het 10x lees dat ik het snap :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 04 juni 2001 15:16 schreef limp_bizkit het volgende:
het wordt wat duidelijker.. misschien als ik het 10x lees dat ik het snap :)
LOL :)

samengevat: hoe harder een versterker werkt hoe lelijker die klinkt.

Dus als ze in de specificaties zetten hoe hard-ie gaat als-ie lelijk klinkt, dan kunnen ze een hoger getalletje neerzetten. En dan ziet iedereen alleen dat-ie hard gaat en niet dat-ie dan eigenlijk heel lelijk klinkt. :)

Dat heet marketing |:(

zo goed? :)

Verwijderd

Topicstarter
ik snap het! :D

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
5" kan niet blazen en komt niet laag. Maar ook ik heb nix dan positieve reacties gehoord.

DS330 is inderdaad beter. Komt dieper en vooral de sattelites klinken gewoon lekker, (net zoals die van Labtec, echt lekker warm en acoustisch prima).

Verwijderd

Maar is het waart om hem te kopen ja of nee.... :z

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 06 juli 2001 19:14 schreef DIABLOII het volgende:
Maar is het waart om hem te kopen ja of nee.... :z
Ga hem eens ergens beluisteren zou ik zeggen :)

Verwijderd

ja waar:D
Pagina: 1