Mega kortsluiting, wat kan ik beter doen

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Snurp
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03-2025

Snurp

aka NICO

Topicstarter
Jawel, vraag niet hoe het kan maar het is mij weer overkomen. Fik knetter cpu doorgebrand. PII350@400 moest kunnen op een asus p2b mobo, twee jaar goed gegaan maar nu heeft hij zijn laatste adem uitgeblazen.

Mijn vraag is kan ik op dit bordje een PIII500 CPUtje gooien zonder al te veel moeite?

Verder hoorde ik een gerucht dat de celly 2 566 niet op een dual mobotje als een abit BP6 past. Klopt dit?

Wat is dan een betere optie om te doen? Mijn oude pc oplappen, of overstappen naar een celly 2, al dan niet in een dual versie?

Thanks

Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Dat van die celly 2 klopt. (celeron is ppga en celeron2 is fcpga) Wel zijn er van die soldeerbout freaks die een draadje solderen tussen 4 pinnetjes van je proc en dan werkt het wel,...maar dit is nog een aardig moeilijk karweitje, check hier voor foto's van iemand die het gedaan heeft (wel met een pIII maar da's volgens mij het zelfde principe als met een celly2)

http://www.mrcs.net/board/mrcubb/ubb/Forum16/HTML/000031.html

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Celly2 in dual is zinloos, Intel heeft het SMP kabeltje voor de celly definitief doorgeknipt. Alleen de nieuwe FC-PGA P3's doen dual. Zeer waarschijnlijk met Neo convertors ook op de BP6.