Toon posts:

Aankoop switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik ben Roy weijers en ben nieuw hier, ben door een collega hier heen gestuurd. en hoop dan ook dat jullie mij kunnen helpen. Probeer zo goed mogelijk te vertellen wat ik graag zou willen, en hoe ik denk dat het moet.

Ik heb bij mij een compleet netwerk aangelegd, incl netwerk camera's, pc, printers, etc etc.
Nu heb ik 1000mbit poorten te weinig, en wil hier dus een switch bij plaatsen met 10/100/1000 Mbit poorten.

Zelf heb ik nu een Sisco EA4500 router in huis, Maar omdat ik niet genoeg ethernet poorten heb, wil ik er dus een switch bij plaatsen.

Het is belangrijk om minimaal 4 POE poorten te hebben ivm de camera's.
En dan nog minimaal 5 poorten los.

Het is ook de bedoeling om deze een IP addressering te kunnen geven, dit i.v.m. de modem van de leverancier.die voor mijn sisco EA4500 zit.

Het mooiste zou zijn, als ik de switch ( minimaal 4 POE 4 x 1000 M/bit ) voor die sisco zetten kan, waardoor ik dus niet alle data, over een poort van de sisco heen moet naar de switch toe. Dit vertraagt het netwerk alleen maar. Andersom volgens mij niet.

Binnenkort komen ze glasvezel aansluiten.

Nu rest mij de vraag: Welke Switch moet ik nou hebben:? :? :? en waar moet ik op letten bij de aanschaf van een goede switch. wil voorlopig er wel goed mee uit de voeten kunnen, .

Groetjes Roy Weijers

hoor graag van jullie

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-10 14:35
klikhttp://tweakers.net/price...tgear-prosafe-gs108p.html Dat zijn er helaas maar 8 porten, maar als je in de pricewatch zoekt heb je ze ook met meer.

[ Voor 37% gewijzigd door Paddywacker op 17-05-2013 19:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het verschil tussen de netgear GS108p en de GS108PE? en kan daar ook video streaming mee gedaan worden, van BV pc in netwerk naar TV of elders?
Paddywacker schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 19:04:
klikhttp://tweakers.net/price...tgear-prosafe-gs108p.html Dat zijn er helaas maar 8 porten, maar als je in de pricewatch zoekt heb je ze ook met meer.

Verwijderd

Topicstarter
en oja het is ook niet onbelangrijk dat ie DLNA uitgevoerd is, weet je dat toevallig ook?
Paddywacker schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 19:04:

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-11 11:40
verschil P vs PE is unmanaged switch vs managed

Verwijderd

Topicstarter
Als ik deze zou pakken, ben ik toch al een poort kwijt, je hebt geen apparte ingang volgens mij?
dan heb ik dus nog een poort minder.
ramonlambal schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 19:33:
verschil P vs PE is unmanaged switch vs managed

• Paddywacker
Ja klopt, dus je houdt er 7 over. Daarom moet je even in de pricewatch kijken voor hetgene wat je zoekt. Je kan precies aangeven hoeveel porten etc. je wilt hebben. Als je goed gefilterd hebt, komt daar een selectie uit. Kijk of de prijs jou behaagt en .... kopen maar :P

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-11 11:40
Ik zou dan persoonlijk nog een switch kopen
Een switch met meer dan 8 poorten + gigabit + 4 POE gaat een duur grapje worden
Koop dan een van de eerdere suggesties en hang er een simpile 8 poort gbit switch achter

Verwijderd

Topicstarter
thnks heren,

ik denk dat ik er wel uit ben :D, denk dat ik een goede keus maak met met Netgear GS110TP.
Heeft ook alle opties die er maar zijn, en 2 Glasvezel aansluitingen.

• Paddywacker
Zijn ook maar 8 porten he?! Dus net zoveel als die ik eerst aangaf. Zoals ik het las, wil jezelf 9 porten minimaal hebben, dan zal je toch naar een andere switch moeten OF je gebruikt alsnog porten van je router, dat kan ook.
Pagina: 1