Ik heb een Samsung Syncmaster 930bf van 6 jaar oud en sinds gisteren gaat het backlight uit bij een cold start na 1 seconde. Weer uit- en aanzetten levert hetzelfde op, totdat ik hem een tijdje 'aan' laat staan (zeg, 5 minuten), dan weer uit- en weer aanzet... Dan doet ie het wel. Het is echt de backlight, als ik goed kijk zie ik namelijk het beeld nog wel. Ik ben er een beetje bang voor dat dit de eerste tekenen zijn van het totaal niet meer werken van het backlight.
Is dit de CCFL (hoeveel zitten er in eigenlijk?), de inverter, of nog wat anders? En zou een dergelijk onderdeel los te krijgen zijn nog en makkelijk te vervangen of is het nu toch echt tijd geworden om 2 24" widescreens aan te gaan schaffen en de economie wat te stimuleren?
Is dit de CCFL (hoeveel zitten er in eigenlijk?), de inverter, of nog wat anders? En zou een dergelijk onderdeel los te krijgen zijn nog en makkelijk te vervangen of is het nu toch echt tijd geworden om 2 24" widescreens aan te gaan schaffen en de economie wat te stimuleren?