Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal.
Ik zit een tijdje te zoeken naar een hd camcorder. (eerder een dslr maar aangezien ik geen geld voor de lenzen zou hebben, focus niet altijd in orde is en de video in sommige modellen maar een paar minuten opgenomen kan worden was ik van die idee afgestapt.)

Mijn budget ligt rond de 400 euro en de camcorder die op dit moment mij aantrekkelijk lijkt is de vx 815 van JVC. Dit video camera ga ik gebruiken voor het opnemen van concerten en home/vakantie video's.

Features die belangerijk voor mij zijn:
  • Goede kwaliteit van de video bij weinig licht
  • scherpe beeldkwaliteit en een goeie lcd scherm
- optische zoom zo veel mogelijk maar het is geen pre.
- Ik zou ook graag een extra microfoon aan de camera willen koppelen maar dat is ook geen pre.

Tijdens onderzoek heb ik gelezen dat JVC camera's op dit moment slecht zijn en het is beter om naar een cannon, philips of sony gaan wat mij naar Tweakers forum met die vraag gebracht heeft. :)

Kunnen jullie mij adviseren met het aankoop van een video camera die van een goede kwaliteit is in deze price range?
Of is misschin de camera die ik op dit moment op het oog heb goed genoeg?

Alvast bedankt _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2013 15:10 ]

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-01 20:09
Het gelinkte model neemt toch in 1080p op neem ik aan, aangezien de specs van tweakers 720p vermelden. Je verliest dan toch wel wat beeldkwaliteit hierdoor als dit niet zo is. Verder lijkt me wel een goede keuze. Echter, waarschijnlijk zal de batterij het zwakste onderdeel hiervan zijn, bijgeleverd zit namelijk maar een 1200mAh model.

Dit model pricewatch: Panasonic HC-V210 Wit heb ik sinds kort zelf. Kreeg er voldoende accecoires bij (micro-hdmi kabel, 1900mAh batterij) en ben van de beeldkwaliteit en zoom (38x optisch in tegenstelling tot de 10x van jvc) zeker te spreken. Enige minpuntje is de ingebouwde microfoon die bij (erg luide) concerten het geluid niet aan kan.

Dus mogelijk is dit ook een optie om naar te kijken in combinatie met een externe microfoon

Verwijderd

Topicstarter
Hey Lambo LP670 SV en bedankt voor de reactie!
Volgens de site van JVC neemt de door mij gelinkte camera ook in 1080p (met avchd codec). en aangezien ik al eerder een camera van JVC heb gehad heb ik hiervoor een paar sets van wel een goede aandachtspunt!

bedankt voor de tip ik ga nog een kijkje nemen voor de panasonic en op nog paar review sites voor de camera's aangezien mijn salaris nog voor een paar dagen niet binnen gaat komen :)

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:57

SomerenV

It's something!

Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 18:11:
Hey Lambo LP670 SV en bedankt voor de reactie!
Volgens de site van JVC neemt de door mij gelinkte camera ook in 1080p (met avchd codec). en aangezien ik al eerder een camera van JVC heb gehad heb ik hiervoor een paar sets van wel een goede aandachtspunt!

bedankt voor de tip ik ga nog een kijkje nemen voor de panasonic en op nog paar review sites voor de camera's aangezien mijn salaris nog voor een paar dagen niet binnen gaat komen :)
Van camcorders heb ik niet zo heel veel verstand (heb in het verleden een JVC Everio gehad en that's it) maar van filmen heb ik dan wél weer verstand. Wat Lambo zegt over de externe microfoon kan ik me prima in vinden. Zelfs (semi-)professionele camera's willen nog wel eens brakke audio hebben wanneer het geluid echt hard gaat dus als je serieus concerten wilt gaan filmen is het een aanrader om misschien een Zoom-recorder te kopen. Nu weet ik niet op wat voor manier jij concerten wilt filmen (doe je als aandenken aan de concerten waar je naar toe gaat of meer op een hobby-achtige manier compleet met een montage achteraf?) maar voor goed geluid zou ik niet vertrouwen op een interne microfoon.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Verwijderd

Op verzoek verwijderd