Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:51
Als eerste, wil ik zeggen dat ik echt een 100% Android n00b ben en amper bekend ben met de Google diensten. Jarenlang heb ik Microsoft gebruikt en probeer nu de overstap te maken maar het gaat toch allemaal een beetje anders.

Ik heb een eigen domein met daaraan een eigen e-mailadres (POP3). Daarnaast heb ik nog een oude Gmail adres maar die wil ik eigenlijk alleen als secundair e-mailadres gebruiken en in de toekomst ooit misschien nog eens sluiten. Maar wat voor een account moet ik nu aanmaken om alles goed geregeld te hebben op mijn Android toestel?

Als eerste heb ik een Google account aangemaakt met mijnemail@mijndomain.nl. Werkt prima met mijn Android telefoon qua functionaliteit zoals Google Play maar ik had toen mijn email nog niet. Vervolgens wilde ik Gmail gebruiken om mijn mail van mijn domein te managen (Google toegang geven tot de mailserver), voornamelijk vanwege de pushmail wat veel beter werkt dan het energiezuipende POP3. Maar als ik nu gmail wil gebruiken, dan moet ik weer een nieuwe losse @gmail.com emailadres aanmaken die ik eigenlijk helemaal niet wil hebben. Dan heb ik 3 emailadressen, terwijl ik juist in de toekomst maar één emailadres wil hebben.

Vervolgens ben ik verder gaan zoeken en kwam ik op deze site uit. Daar verwijzen ze naar Google Apps om je eigen domein met eigen mail te beheren. Maar zover ik dat kan zien kost dat geld en is dat eigenlijk voor zakelijke gebruikers bedoeld.

Wat is nu de Google-way om een account te hebben waarmee ik mijn mail kan beheren?

offtopic:
Bij Microsoft is het één account aanmaken met "mijnemail@mijndomain.nl", daar heb je automatisch Skydrive en Outlook bij zitten, je geeft MS toegang tot je mailserver en je bent klaar. Enige nadeel van de MS oplossing is dat Microsoft maar ééns per kwartier op je mailserver kijkt en daarom dus geen realtime email hebt.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:18
In outlook.com kan je je domain hosten. Ook in gmail kan je perfect verzenden en ontvangen op een ander e-mail adres

- Outlook http://lifehacker.com/596...with-your-personal-domain
- GMAIL : https://support.google.com/mail/answer/22370?hl=en

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:51
Hoe je Outlook.com gebruikt heb ik na jarenlange ervaring ook wel door. Maar om het voor Gmail werkend te krijgen zal ik dus dit moeten doen:
robkazoe@mijndomein.nl primair emailadres en tevens Google account
robkazoe@gmail.com is secundair emailadres (en indirect ook een Google account)
En om robkazoe@mijndomein.nl een werkende gmail te geven moet ik een Gmail account aanvragen waar dan robkazoe123@gmail.com uit komt waarmee ik mail van robkazoe@mijndomein.nl kan behandelen?

Anders gezegd: Het is dus bij Google niet mogelijk om robkaoze@mijndomein.nl voor e-mail te gebruiken zonder een losse gmail account?

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:18
Robkazoe schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 15:04:
Hoe je Outlook.com gebruikt heb ik na jarenlange ervaring ook wel door. Maar om het voor Gmail werkend te krijgen zal ik dus dit moeten doen:
robkazoe@mijndomein.nl primair emailadres en tevens Google account
robkazoe@gmail.com is secundair emailadres (en indirect ook een Google account)
En om robkazoe@mijndomein.nl een werkende gmail te geven moet ik een Gmail account aanvragen waar dan robkazoe123@gmail.com uit komt waarmee ik mail van robkazoe@mijndomein.nl kan behandelen?

Anders gezegd: Het is dus bij Google niet mogelijk om robkaoze@mijndomein.nl voor e-mail te gebruiken zonder een losse gmail account?
Dus? Wat is je probleem nu eigenlijk? Je kan je privé adres al primary zetten, en ja erachter is nog steeds een gmail adres, maar wat belang heeft dat?

Trouwens, sorry dat ik je wou helpen met outlook.com, heb je onlangs nog eens gaan kijken? Het is geen hotmail meer, en je kan je eigen domain volledig koppelen.

Ik weet niet wat je wilt, dus zoek het dan maar zelf uit.

Computers make very fast, very accurate mistakes.