Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:18

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
Mede-auteur:
  • vincent198
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-10-2023

vincent198

Ik zit met een vervelende situatie, waar ik de kennis en hulp van jou hopelijk goed kan gebruiken.

Vooraf:
Ik heb van een mede tweaker een AMD 6950 overgenomen. Hij was werkend uit zijn PC gekomen en goed verpakt verzonden in een anti-statische zak.

Probleem:
In mijn PC doet hij echter niets. Enkel de koeler gaat aan. (Arctic)

Wat heb ik al geprobeerd?
- ingebouwd als primaire kaart in desktop, geeft geen beeld koeler staat aan...
- ingebouwd als secundaire kaart in mn 2e pci-e slot. (heb ook 4x 6 PEG stekkers)
- C-Mos gereset op mn desktop; gaf nog geen beeld, koelers gingen wel aan.
Hierbij boot mn pc op de eerste videokaart maar laat windows of CCC geen 6950 zien.
- Bios switch van 2 naar 1 gezet, en omgekeerd...
- Ingebouwd in andere desktop als primaire kaart, geeft geen beeld koeler staat aan..

Niets waar ik beeld op krijg, zowel via HDMI als DVI... :-(

Alle tips en opties zijn welkom om te kijken waar dit aan ligt. Wellicht op de kaart zelf?

[ Voor 3% gewijzigd door tomic op 17-05-2013 13:40 ]

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:55
Wat is de rest van je systeem? Vooral je voeding. Je spreekt over een 6950 maar later weer over een 5950?

Heb je ook alle stekkers juist aangesloten? Dus de 2x 6 of 1x6 en 1x8 pins ?

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
thanks; direct ff aangepast in de OP het gaat om een 6950 met Arctic koeler.

Rest van het systeem:

- MSI P55-GD85
- FSP SI voeding 620 watt. (heb hier zelfs al een 7950 op gehad)
- Core i7 930 Cpu
- 8 GB Geil RAM
- SSD met windows 7

Ik heb op de voeding 4 x 6/8 pins PEG connectors. De 6950 heeft twee keer 6 PEG nodig, dus zo ook aangesloten. (Kan maar op 1 manier met het clipje aan de kant van de voeding....)

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent198
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-10-2023
En mijn systeem waar de kaart werkend vandaan komt is een:

i3 2100
Msi p67g5d (zoiets)
1250 watt ocz voeding
1x2gb ocz 1x2gb kingston
640gb hdd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
Aanvullende info:

Onder de koeler zit rond de transistors wat stof. Sommige heatsinks zitten wat los maar dat mag toch niet uitmaken? Ik heb veel ergere stofbeesten meegemaakt... :)

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07 12:35
Ik lees niks over windows opnieuw installeren of wat dan ook, dus probeer dit eens:

Eerst in Safe mode opstarten, dan met driver sweeper (gratis download) je graphics drivers weghalen, dan opnieuw opstarten in safe mode en er nieuwe drivers op zetten. Reboot, en je bent klaar. Hoop ik.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
@ Nightquest77

Ik kom met de 6950 niet eens voorbij post boot, dus ik kom ook niet in windows. Mn andere PC geeft aan dat er helemaal geen videokaart in zit.

Iemand nog andere tips?

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07 12:35
Vreemd dat je ook niet in safe mode kan opstarten. Ik zou windows een keer opnieuw installeren met die 6950 er in, maar anders heb je dikke kans dat de kaart stuk is gegaan tijdens transport.

Je hebt het over een antistatische zak, maar zat er wel veel bubbelplastic enzo omheen?

Edit: Is je voeding wel sterk genoeg?

[ Voor 6% gewijzigd door Nightquest77 op 17-05-2013 15:07 ]

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

@TS: Heb je voordat je de kaart plaatste rekening gehouden met ESD?
D.w.z. alle kabels verwijderen en een polsbandje gebruiken dat verbinding maakt met de pc behuizing?

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:55
tomic schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 14:51:
@ Nightquest77

Ik kom met de 6950 niet eens voorbij post boot, dus ik kom ook niet in windows. Mn andere PC geeft aan dat er helemaal geen videokaart in zit.

Iemand nog andere tips?
Er zat een schakelaar op de 6950 toch? Zet die eens op stand 2 (zou default bios moeten zijn tenzij deze ook geflasht is). Heb je bovendien wel een speakertje in de pc voor POST? Als die op een bepaalde manier piept is de videokaart kapot (kan de piepvolgorde niet vinden op de msi site).

Maar aangezien hij in een andere pc ook niet herkent wordt.... Denk dat hij idd DOA is.

Wat je nog zou kunnen proberen is het merk en type (productnummer) te achterhalen en een standaard bios zoeken die van fabrieks uit op die kaart hoort. Deze moet je dan even in een pc erop flashen die nog een andere videokaart erin heeft zitten. Even googlen hoe het precies moet want ben er zelf niet helemaal in thuis. Misschien dat het je probleem op kan lossen.

Hoop voor je dat hij het nog gaat doen anders zit er niks anders op dan wegpleuren of een regeling treffen met de verkopende partij. Die zal aangeven dat hij hem werkend verstuurt heeft. Dus het zal er op neer komen dat je een nieuwe moet gaan halen als er niemand anders komt met een geweldige oplossing.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
Tja, hij werkte bij Vincent198 prima en hier heeft hij het nog nooit gewerkt.

Niks herkent de kaart, ook RBE / ATIflash niet, dus bios flashen wordt lastig.
Nadat ik de PC heb uitgezet en stroom eraf gehaald en oude vid. kaart eruit heb gehaald ging ik de nieuwe 6950 plaatsen.
Ook heb ik hem uit de statische zak zonder contacten aan te raken gewoon in het slot gezet. Heb daar nog nooit echt problemen mee gehad.

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

Ik heb een keer een aftermarket koeler gemonteerd op een 5770 kaart.
De koeler deed het prima, alleen had ik opeens een zwart scherm...

It is costly wisdom that is bought by experience. - R. Ascham

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

Pagina: 1