Hallo mensen,
Op dit moment ben ik met de Kinect SDK bezig iets te ontwikkelen voor het UMCG. Ik probeer met de ingebouwde handpointer een hover event te krijgen als ik over een tile button heen ga.
Wat ik zelf gevonden heb stackoverflow .
Als ik die routed event toevoeg krijg ik deze error:
The invocation of the constructor on type 'Microsoft.Kinect.Toolkit.Controls.KinectUserViewer' that matches the specified binding constraints threw an exception'
De betreffende xaml code:
Dus mijn bedoeling is als ik met de handpointer over een tile heen ga dat ik (in dit geval) een labeltje van text verander.
Ik hoop dat mijn vraag zo duidelijk genoeg is
Alvast bedankt!
Op dit moment ben ik met de Kinect SDK bezig iets te ontwikkelen voor het UMCG. Ik probeer met de ingebouwde handpointer een hover event te krijgen als ik over een tile button heen ga.
Wat ik zelf gevonden heb stackoverflow .
Als ik die routed event toevoeg krijg ik deze error:
The invocation of the constructor on type 'Microsoft.Kinect.Toolkit.Controls.KinectUserViewer' that matches the specified binding constraints threw an exception'
De betreffende xaml code:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <k:KinectUserViewer k:KinectRegion.KinectRegion="{Binding ElementName=kinectRegion}" HorizontalAlignment="Center" Height="150" VerticalAlignment="Top" Width="150" Canvas.Left="820"/> <k:KinectRegion KinectSensor="{Binding Kinect, ElementName=kinectSensorChooser1}" Height="919" Width="1920" x:Name="kinectRegion" Canvas.Top="151"> <StackPanel> <Grid x:Name="patientSelection" Visibility="Visible" Width="1921" Height="918" Margin="0,0,-1,0"> <k:KinectScrollViewer x:Name="scrollViewer" HorizontalScrollBarVisibility="Visible" VerticalScrollBarVisibility="Disabled" Canvas.Left="10" Canvas.Top="307" Panel.ZIndex="-1" Margin="10,349,406,211.2"> <WrapPanel VerticalAlignment="Center" x:Name="wrapPanel" Orientation="Horizontal" ButtonBase.Click="KinectTileButtonClick"> <k:KinectTileButton Label="1" x:Name="patientTile" /> </WrapPanel> </k:KinectScrollViewer> </Grid> </StackPanel> </KinectRegion> |
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| public static readonly RoutedEvent HandPointerEnterEvent = EventManager.RegisterRoutedEvent( "HandPointerEnter", RoutingStrategy.Direct, typeof(EventHandler<HandPointerEventArgs>), typeof(KinectRegion)); public static readonly RoutedEvent HandPointerLeaveEvent = EventManager.RegisterRoutedEvent( "HandPointerLeave", RoutingStrategy.Direct, typeof(EventHandler<HandPointerEventArgs>), typeof(KinectRegion)); //Deze 2 bovenstaande regels weglaten voorkomt de error maar er wordt niks meer getriggerd MainWindow(){ ... KinectRegion.AddHandPointerEnterHandler(this, OnHandPointerEnter); KinectRegion.AddHandPointerEnterHandler(this, OnHandPointerEnter); KinectRegion.SetIsPressTarget(this, true); ... } private void OnHandPointerEnter(object sender, HandPointerEventArgs e) { patientN.Content = "Enter";//Test labeltje } private void OnHandPointerLeave(object sender, HandPointerEventArgs e) { patientN.Content = "Leave";//Test labeltje } |
Dus mijn bedoeling is als ik met de handpointer over een tile heen ga dat ik (in dit geval) een labeltje van text verander.
Ik hoop dat mijn vraag zo duidelijk genoeg is
Alvast bedankt!