Toestel omruilen bij Vodafone

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Tijdens de Vodafone 'Openingsactie' op dag 1 een i5 16Gb aangeschaft, terwijl ik eigenlijk voor de One/S4 wilde gaan ( op dat moment nog heel erg in twijfel namelijk ;) ).

De verkoper daar raadde mij een constructie aan om het toestel om te ruilen (binnen 7 dagen) en bij het ruilen 1 van de andere toestellen te kiezen bij elk ander filiaal

Dit heb ik vervolgens gedaan, op 6 dagen na aankoop, in een ander filiaal, wat vrij moeizaam ging door niet meewerkende filiaalmedewerkers.

Ahfin.. HTC One binnen.. mét gebreken, dus ik weer terug om deze om te ruilen, tegen hetzelfde toestel, maar deze was niet aanwezig. Dus geopteerd om hem dan maar voor een S4 om te ruilen. Dit ging met aardig wat moeite.*

Volgens de medewerker:
- gaat de omruiltermijn van 7 dagen in op de eerste werkdag na aankoop van 'eerste' aankoop
- dus m.a.w. had ik nu niet het recht om het toestel weer om te ruilen

Klopt het bovenstaande? Het lijkt me sterk dat je bij een tweede toestel geen omruiltermijn meer zou hebben. Zie ik iets over het hoofd?

*Na enig heen en weer getrek, waarbij hij z'n mond voorbijsprak en zei, ik citeer: 'Ik heb het zojuist geverifieerd bij mijn manager en als u mij niet gelooft kunt u mijn mana..' Waarop ik direct op inhaakte, ja die wil ik dan wel spreken ;). Dit was niet zo een hele intelligente zet van de medewerker, aangezien zijn manager niet aanwezig was in het filiaal en hij hem vervolgens moest opbellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat omruilen is een service van Vodafone - het is niet iets waar je recht op hebt.

Daarnaast erg logisch dat het maar EEN week kan vanaf de eerste aankoop, anders kan je het hele jaar door blijven ruilen tot je een ons weegt, en daar gaan gegarandeerd mensen misbruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:05

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Het klopt dat omruilen enkel kan binnen 7 dagen na eerste aankoop, anders zou het wel heel makkelijk zijn om steeds een nieuwe telefoon te nemen elke week.

Verder is het zo als je een telefoon met gebreken hebt DOA (Dead On Arrival) je deze sowieso binnen een termijn mag omruilen (of het nu de eerste of 2e of zelfs 4e tel is maakt dan niet uit) want de telefoon is immers gebrekkig.
Is de desbetreffende telefoon dan niet meer beschikbaar kunnen ze moeilijk zeggen pech want nu zit je over je termijn. Oftewel ze bellen je maar wanneer het toestel weer binnen is en dan ga je terug en zoek je er een uit die voor jouw goed is. Mocht dit niet kunnen door slechte levering of gewoon te lang duren zullen ze je in ieder geval een alternatief moeten bieden en dat kan een S4 zijn in jouw geval.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:15
Sowieso geld de 7 dagen zichttermijn alleen bij online aankopen als verplichting. Het is al erg goede service van Vodafone dat ze dit ook in hun fysieke winkels aanbieden.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Bedankt voor de opheldering ! Tweede toestel was inderdaad DOA