Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PHP] Webservice

Pagina: 1
Acties:

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-10 10:28
Ik ben een onderzoek aan het doen om al mijn webservices om te schrijven van .Net naar PHP, tot nu toe heb ik ook een prototype werkend gekregen. Het probleem is dat het maar 1 method is, alleen een POST naar de webservice die een mysql database vult.

Wat ik nergens kan vinden is of het ook mogelijk is om meerdere methodes the exposen vanuit 1 php file. Vanuit .Net WebAPI ben ik gewend meerdere methods aan te bieden vanuit 1 controller, is dit bij php ook mogelijk? Alle voorbeelden mbt json_encode die ik op google / codeproject / kon vinden beschrijven maar 1 methode, misschien ben ik ook helemaal verkeerd aan het zoeken.

Iemand een tip?

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:10
Je zou gebruik kunnen maken van een MVC Framework, zodat je dit op controller niveau kunt afvangen. Ook kun je een switch-statement gebruiken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
switch ($_GET['methode']) {

case 'toonalles' :
  echo 'alles';
  // etc.
  break;

case 'toon_id' : 
  echo 'Alle data voor' . $_GET['id'];
  // etc.
  break;

}

Je krijgt dan www.domein.nl/script.php?methode=toonalles en www.domein.nl/script.php?methode=toon_id&id=123

[ Voor 14% gewijzigd door Exception op 17-05-2013 10:36 ]

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
als je bijv. SoapServer gebruikt kun je deze laden met een WSDL.... deze WSDL kun je weer creeren met bijv. een van de CreateWSDL functies die je her en der kunt vinden... zo'n createWSDL maakt weer gebruik van classes met methods (meervoud) om de WSDL samen te stellen... en zoals je waarschijnlijk wel weet kunnen in 1 WSDL meerdere methods worden gedefinieerd...

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-10 10:28
Exception schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:35:
Je zou gebruik kunnen maken van een MVC Framework, zodat je dit op controller niveau kunt afvangen. Ook kun je een switch-statement gebruiken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
switch ($_GET['methode']) {

case 'toonalles' :
  echo 'alles';
  // etc.
  break;

case 'toon_id' : 
  echo 'Alle data voor' . $_GET['id'];
  // etc.
  break;

}

Je krijgt dan www.domein.nl/script.php?methode=toonalles en www.domein.nl/script.php?methode=toon_id&id=123
en zo simpel kan het zijn! Echt helemaal niet aan gedacht die switch statement! Daar ga ik vanavond eens wat mee testen. Bedankt! :)