[Windows 8] Metro PDF Reader werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik heb onlangs Windows 8 Pro geïnstalleerd, daarbij heb ik de 'Users' directory geridirect (in audit mode) naar een andere partitie/schijf (u:genoemd). Omdat ik al had gelezen dat het problemen zou geven heb ik de 'ProgramData' (en andere) directories op hun plek (op c: dus) gelaten. Over het algemeen werkt het prima, maar:

De standaard PDF-reader-app van MS werkt niet. Het programma lijkt te starten, logo verschijnt in beeld etc, maar bestanden worden nooit getoond. Andere metro-apps (weer, Internet explorer, Chrome in metro-mode) werken wel. Er verschijnen verder geen foutmeldingen bij het starten van reader.

In de eventlogs vond ik het volgende:
'App Microsoft.Reader_8wekyb3d8bbwe!Microsoft.Reader did not launch within its allotted time.'

Als ik daarop zoek vind ik beriichten die aangeven dat het eventueel met domeinlidmatschap te maken zou hebben, alleen is dat bij mij dus niet het geval. Mijn eigen vermoeden is dat het wellicht iets te maken heeft met het verplaatsen van 'Users'-directory.

Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 18:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Even deïnstalleren en daarna weer opnieuw installeren vanuit de Windows Store?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:10
Of de User-dir weer even terugzetten en kijken of het dan wel werkt?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
De User-dir is nooit elders geweest, en volgens mij is het verplaatsen na de installatie niet zo simpel.

Ik zal inderdaad maar even deinstalleren&installeren. Nog niet geprobeerd. :F Ha, moet daar kennelijk wel een MS-account voor maken.... Zou dat het probleem kunnen zijn, dat ik zonder MS-account had geinstalleerd?

Overigens draai ik behoudens de standaard windows software ook geen antivirus-software, had gevonden dat dat ook nog wel eens het een en ander kan verstoren.

[ Voor 15% gewijzigd door begintmeta op 17-05-2013 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik ben de sjaak... Wie maakt tegenwoordig nog een OS waarbij gebruikersgegevens niet met minimale problemen op een andere locatie te plaatsen zijn....

Win8: App: Modern: Modern Apps Fail to Start if the User Profiles or the ProgramData directory are Moved from their Default Location

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 13:51
Ik heb dan geen UEFI moederbord maar ik heb Windows 8 ook geïnstalleerd en m'n User Profiles naar een GPT Raid 6 partitie verplaatst. Ik heb geen problemen om de Lezer?! (voor pdf-xps docs) app op de starten. Ik neem ook aan dat dit de applicatie is die Windows 8 standaard gebruikt voor pdf's. Mijn vraag is hoe heb je de user profiles verplaatst. Ik heb gewoon de handleiding op eightforums gebruikt en heb geen problemen. Ik heb ook geen andere mappen verplaatst behalve de User Profiles.

Ziet je .xml file voor te verplaatsen er zo uit (om en nabij afhankelijk van welke partitie je naar toe wil verplaatsen en of je een Nederlandse of Engelse Windows 8 en een 32-bit of 64-bit en Pro, Starter of wat draait):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<unattend xmlns="urn:schemas-microsoft-com:unattend">
<settings pass="oobeSystem">
<component name="Microsoft-Windows-Shell-Setup" processorArchitecture="amd64" publicKeyToken="31bf3856ad364e35" language="neutral" versionScope="nonSxS" xmlns:wcm="http://schemas.microsoft.com/WMIConfig/2002/State" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance">
<FolderLocations>
<ProfilesDirectory>e:\Users</ProfilesDirectory>
</FolderLocations>
</component>
</settings>
<cpi:offlineImage cpi:source="wim:F:/sources/install.wim#Windows 8 Pro" xmlns:cpi="urn:schemas-microsoft-com:cpi" />
</unattend>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Hmm, ik had dezelfde handleiding gebruikt. Had jij eerst regulier geinstalleerd of net als ik meteen tijdens de installatie?

Maps doet het ook niet heb ik trouwens gemerkt, bijvoorbeeld de store en het weer werken wel. Gebruik jij een local account of een microsoft account?

[ Voor 46% gewijzigd door begintmeta op 17-05-2013 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-10 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Maak anders een Junction van C:\Users of alle gebruikersprofielen die je nodig hebt en laat deze verwijzen naar de werkelijke locatie van je gebruikers. Werkt het dan wel? Het is een dirty solution, maar als MS geen degelijk OS na al die jaren kan maken, moet het maar op deze manier.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
Ik heb tijdens de installatie in audit mode (SHIFT+F3 tijdens naam computer invoeren) de user profiles verplaatst. Ik gebruik zelf een lokale account maar ik gebruik bijna geen metro apps. Verder is bij mij Adobe Acrobat 11.0 de standaard pdf lezer. Maar goed de Kaarten app doet het bij mij ook gewoon (vraag me niet waarom alle apps bij mij in het Nederlands staan ik heb een Engelse Windows 8 geïnstalleerd met Nederlandse taalsettings).

Ik weet niet wat er anders tussen onze installaties is gegaan maar zoals ik zeg met die handleiding werkt het bij mij gewoon allemaal (zonder dat ik extra juctions enzo naar C:\ heb hoeven maken). Ik heb geen eens een Users folder meer op C:\ :P.

Dit is allemaal wel met een MSDN DVD gedaan dus een gewoon schone Retail Windows 8 64-bit versie. Ik wil hiermee niet zeggen dat je een illegale versie (of niet al te schone) van Windows 8 gebruikt, maar dat zou wel een oorzaak kunnen zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Starke op 17-05-2013 12:08 . Reden: extra toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Gek, ik heb Win8 de afgelopen dagen drie keer geinstalleerd (ik gebruik een Win8Pro UK versie (legaal en met image gewoon afkomstig van MS)). Alle keren had ik tijdens de installatie de Profiles Directory verplaatst (hetzelfde als jij dus) en de eerste keer ook de Program Data (toen werkte geen enkele Metro-app). Vziw geven junctions alleen maar meer problemen, ook met niet-Metro-apps (en ik heb dus uiteraard ook geen C:\Users op het moment). I(s bij jou de e partitie misschien op dezelfde schijf? Mijn partitie bevindt zich op een andere schijf, dat zou ook nog verschil kunnen maken misschien...

Ik ga denk ik maar de boel gewoon op een partitie zetten... als het dan nog niet werkt is er wat anders aan de hand.

[ Voor 11% gewijzigd door begintmeta op 17-05-2013 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
De C: en D: partitie zijn bij mij dezelfde schijf van 1 TB, zoals ik zeg m'n User Profiles heb ik verplaatst naar een raid 6 die GPT is (gezien ik geen uefi heb kan ik niet opstarten van schijven met GPT indeling) die raid 6 is een 5,45 TB partitie die dus niet dezelfde harde schijf(ven) is. Ik hoop dat je het werkend krijgt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Heb alles maar gewoon op een partitie gezet, dan werken ook de Metro-apps. Had ook nog eens met verplaatste installatie geprobeerd, met hetzelfde resultaat als eerder.
Zoveel gebruik ik Windows toch niet.

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 17-05-2013 19:34 ]

Pagina: 1