Goede morgen mede Tweakers,
Uitdaging tijd.
Op de werkvloer zitten we met 4x30" HP schermen en dat werkt werkelijk bagger.
Refresh tijden zijn zichtbaar en alles draait als stroop door een rietje.
Het ergste is nog dat de middelste twee schermen op 1080 zitten in de hoogte ipv de volle resolutie.
Nu gaat de werkvloer wel over op 4x27" wat een werkresolutie oplevert van 10240x1440.
Er moet echt wel wat aan de grafische kracht gebeuren.
De tip die tot nu toe veel belovend lijkt is de Asus HD7970 Matrix
Zelf was ik uitgekomen bij de AMD Firepro W7000

Momenteel zitten er nogal matige Matrox kaarten en en her en der een Nvidia NVS oplossing.
Alles onder een Quadro echter gaat deze pret niet trekken. Het zijn Xeon systemen dus er ligt nog heel wat PCIe bandbreedte voor het oprapen.
Wat ik zoek is:
Grafische kaart die 4x27" kan draaien om 10240x1440 als output te geven. Er hoeft dus absoluut niet een spel mee gespeeld te worden, enkel een half dozijn virtuele desktops
De mogelijkheid om terug te schalen naar 3x30" of 4x 30" op volle resolutie wordt ook gewaardeerd.
Bijkomstige narigheid: hoe fysiek kleiner de kaart / platter hoe beter. Mag wel full hight zijn.
Cheers
Uitdaging tijd.
Op de werkvloer zitten we met 4x30" HP schermen en dat werkt werkelijk bagger.
Refresh tijden zijn zichtbaar en alles draait als stroop door een rietje.
Het ergste is nog dat de middelste twee schermen op 1080 zitten in de hoogte ipv de volle resolutie.
Nu gaat de werkvloer wel over op 4x27" wat een werkresolutie oplevert van 10240x1440.
Er moet echt wel wat aan de grafische kracht gebeuren.
De tip die tot nu toe veel belovend lijkt is de Asus HD7970 Matrix
Zelf was ik uitgekomen bij de AMD Firepro W7000

Momenteel zitten er nogal matige Matrox kaarten en en her en der een Nvidia NVS oplossing.
Alles onder een Quadro echter gaat deze pret niet trekken. Het zijn Xeon systemen dus er ligt nog heel wat PCIe bandbreedte voor het oprapen.
Wat ik zoek is:
Grafische kaart die 4x27" kan draaien om 10240x1440 als output te geven. Er hoeft dus absoluut niet een spel mee gespeeld te worden, enkel een half dozijn virtuele desktops
De mogelijkheid om terug te schalen naar 3x30" of 4x 30" op volle resolutie wordt ook gewaardeerd.
Bijkomstige narigheid: hoe fysiek kleiner de kaart / platter hoe beter. Mag wel full hight zijn.
Cheers
[ Voor 11% gewijzigd door dmvdberg op 17-05-2013 07:59 . Reden: Link naar kaarten ]
M1 Max user