Videokaart voor resolutie van 10240x1440

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmvdberg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-01 23:55

dmvdberg

Cake or Death?

Topicstarter
Goede morgen mede Tweakers,

Uitdaging tijd.
Op de werkvloer zitten we met 4x30" HP schermen en dat werkt werkelijk bagger.
Refresh tijden zijn zichtbaar en alles draait als stroop door een rietje.
Het ergste is nog dat de middelste twee schermen op 1080 zitten in de hoogte ipv de volle resolutie.

Nu gaat de werkvloer wel over op 4x27" wat een werkresolutie oplevert van 10240x1440.
Er moet echt wel wat aan de grafische kracht gebeuren.

De tip die tot nu toe veel belovend lijkt is de Asus HD7970 Matrix
Zelf was ik uitgekomen bij de AMD Firepro W7000

Afbeeldingslocatie: http://www.amd.com/PublishingImages/Public/Photograph_ProductShots/242WPNG/52180_firepro_tighten_w7000_242w.png

Momenteel zitten er nogal matige Matrox kaarten en en her en der een Nvidia NVS oplossing.
Alles onder een Quadro echter gaat deze pret niet trekken. Het zijn Xeon systemen dus er ligt nog heel wat PCIe bandbreedte voor het oprapen.

Wat ik zoek is:
Grafische kaart die 4x27" kan draaien om 10240x1440 als output te geven. Er hoeft dus absoluut niet een spel mee gespeeld te worden, enkel een half dozijn virtuele desktops :p

De mogelijkheid om terug te schalen naar 3x30" of 4x 30" op volle resolutie wordt ook gewaardeerd.

Bijkomstige narigheid: hoe fysiek kleiner de kaart / platter hoe beter. Mag wel full hight zijn.

Cheers 8)

[ Voor 11% gewijzigd door dmvdberg op 17-05-2013 07:59 . Reden: Link naar kaarten ]

M1 Max user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Deze gebruik ik met 3 schermen:
pricewatch: Sapphire Radeon HD 6450 FleX

Daarnaast kan je nog 1 scherm op de interne videokaart doen, dus kom je op een totaal van 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekno
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-08 15:27
Quadro NVS 510 is een vrij compacte kaart en zou voldoende moeten zijn voor 4x30"/4x27".
Ik weet niet welke NVS kaarten er nu worden gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:48

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik doe dat op mijn werk met een Quadro 4000M, maar goed, je bent en blijft Displayport afhankelijk. HP ZR2740w hier, op een HP Elitebook 8770W. Ik denk dat elke redelijke displayport gebaseerde videokaart dit wel aankan. Je kan ook daisy-chainen in sommige gevallen, ik heb twee van deze schermen per displayport, en de laptop + technisch dockstation heeft drie poorten, en daarnaast twee DVI poorten.

Lang antwoord kort: elke videokaart die:
* DVI Dual Link *2 heeft naast ook nog twee Displayports zou dit in theorie kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmvdberg

dmvdberg

Cake or Death?

Topicstarter
@Tekno Momenteel draaien we die NVS en met alle meuk die er opstaat .... ontstaan er nu grafische fouten. Er moet echt wat meer rekenkracht tegenaan.

@Starck De Xeon borden hebben geen onboard output. Daarnaast twijfel ik sterk dat de HD6450 dit aankan. die HDMI gaat never nooit niet 2560*1440 trekken.

@Umbrah. Thanks voor input. Een willekeurige kaart met dergelijke output zou het kunnen idd. We zoeken het liefste echter naar fysiek 1 poort per scherm. Met name voor wat meer flexibiliteit en we hebben alle kabels daarvoor al. De schermen draaien nu al op DP namelijk (maar dan bagger door gebrek aan rekenkracht).

[ Voor 4% gewijzigd door dmvdberg op 17-05-2013 08:17 ]

M1 Max user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:38

InFamous

excommunicado

dmvdberg schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 07:58:
Goede morgen mede Tweakers,

Uitdaging tijd.
Op de werkvloer zitten we met 4x30" HP schermen en dat werkt werkelijk bagger.
Refresh tijden zijn zichtbaar en alles draait als stroop door een rietje.
Het ergste is nog dat de middelste twee schermen op 1080 zitten in de hoogte ipv de volle resolutie.

Nu gaat de werkvloer wel over op 4x27" wat een werkresolutie oplevert van 10240x1440.
Er moet echt wel wat aan de grafische kracht gebeuren.

De tip die tot nu toe veel belovend lijkt is de Asus HD7970 Matrix
Zelf was ik uitgekomen bij de AMD Firepro W7000

[afbeelding]

Momenteel zitten er nogal matige Matrox kaarten en en her en der een Nvidia NVS oplossing.
Alles onder een Quadro echter gaat deze pret niet trekken. Het zijn Xeon systemen dus er ligt nog heel wat PCIe bandbreedte voor het oprapen.

Wat ik zoek is:
Grafische kaart die 4x27" kan draaien om 10240x1440 als output te geven. Er hoeft dus absoluut niet een spel mee gespeeld te worden, enkel een half dozijn virtuele desktops :p

De mogelijkheid om terug te schalen naar 3x30" of 4x 30" op volle resolutie wordt ook gewaardeerd.

Bijkomstige narigheid: hoe fysiek kleiner de kaart / platter hoe beter. Mag wel full hight zijn.

Cheers 8)
Als je een platte slanke kaart nodig hebt, dan heeft het weining zin om voor de HD7970 Matrix te gaan. Deze heeft namelijk een 3 slots koeler tegenover de singleslot koeler van de W7000.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmvdberg

dmvdberg

Cake or Death?

Topicstarter
InFamous schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 08:20:
[...]

Als je een platte slanke kaart nodig hebt, dan heeft het weining zin om voor de HD7970 Matrix te gaan. Deze heeft namelijk een 3 slots koeler tegenover de singleslot koeler van de W7000.
Vandaar ook mijn opmerking dat ik zelf bij de W7000 was uitgekomen ;)

M1 Max user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Verkijk je niet op het gebrek aan rekenlast van de desktop, veel van mijn gebruikers werken op 5120*1440 op een Intel HD4000 IGP, en werken op een remote workspace, al hun echte werkplekken liggen in een datacenter en hebben een leuke Quadro 6000 in een quad-CPU (4x6-core Xeon; 24 fysiek, 48 threads), die alle video over het netwerk (en we hebben het over real-time 3D wetenschappelijke modellen) via HP RGS sturen. De Intel kaartjes zijn erg snel in 2D tekenen, en dat is alles wat ze doen. Ze zitten helaas vast aan "maar" twee outputs, of één displayport, die we daisy-chainen. En we lopen tegen problemen aan met dual-link DVI, gelukkig WILLEN de meeste gebruikers niet meer dan twee schermen.

Ik zou zeggen dat de Radeon HD6450 plausibel is, op kracht... ik zou het eigenlijk niet weten op de mogelijkheid; er staat nergens dat het displayport 1.2 is, en dat de displayport los zit van de DVI poorten, en dat de DVI poorten beiden dual-link zijn (soms is er één single-link in consu-kaartjes).

Maar goed, overschat de desktop niet, een Intel IGP rendert dat zelfs vlot. Wat probeer je echter NAAST de desktop te renderen? Zoals je merkt draaien wij ERG veel quadro's, en dat heeft meerdere redenen... betrouwbare video outputs is daar één van. Als je het budget hebt, een FirePro W7000 is zeker aan te raden, niet alleen voor de output of de vorm, maar also voor de support en drivers... dat licht toch een stapje hoger dan consu-kaarten... Als we vast zaten aan consu-hardware had ik gejankt dat we vast zitten aan HP voor het meeste van wat wij bestellen, dan had ik een foute laptop gehad ipv het stabiele, stevige beest wat ik nu heb!

[ Voor 18% gewijzigd door Umbrah op 17-05-2013 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmvdberg

dmvdberg

Cake or Death?

Topicstarter
Umbrah schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 08:24:

Maar goed, overschat de desktop niet, een Intel IGP rendert dat zelfs vlot. Wat probeer je echter NAAST de desktop te renderen?
Er draait niet veel lokaal. Het meeste is nu eenmaal een virtuele omgeving. Veel minder dan een W7000 zou ook moeten kunnen.

Speciefiek de issues waar we nu tegenaan lopen:
  • niet 4x identieke resolutie. Iets dat op 30" bagger is
  • minder dan 4 schermen is geen optie
  • grafische fouten tonen zich nu dus meer rekenkracht is simpelweg fijn. Niet perse nodig.
Een lagere kaart uit de firepro serie lijkt me ook heel prima. Vandaar ook topic start omdat ik er zelf niet mee bekend ben en alleen consumenten kaarten ervaring heb (en wat Quadro werk maar dat tel ik niet mee want dat was enkel een 24" display)

M1 Max user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat voor resolutie hebben de 30" schermen? Je zou een W5000 kunnen overwegen maar je moet dan inderdaad displayport daisychainen. Of boxes/docks halen die dat voor je doen. Het kan alsnog goekoper zijn dan een enkele W7000. Homogene resoluties zijn geen probleem alleen je moet af en toe aan de bandbreedte denken.

[ Voor 17% gewijzigd door Umbrah op 17-05-2013 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmvdberg

dmvdberg

Cake or Death?

Topicstarter
Net een prachtig werkoverleg gehad. Er gaan ook applicaties uit binnenkort en dan stapt de zaal terug naar 3x30" (die nog anderhalfjaar mee moeten).

Het neemt niet weg dat er nog steeds een user experience probleem is: trage respons tijden.

De W5000 zou dan een zeer goed schaalbare oplossing zijn

M1 Max user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Trage responstijden kunnen beter gedefinieerd worden, lage fps? Slome starttijden? Etc, etc...

Welke resolutie draaien die 30" schermen op? Ik heb helaas al te vaak 30" schermen gezien met 1280*720.

Of erger... 1024*768, enkele vroege plasma's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmvdberg

dmvdberg

Cake or Death?

Topicstarter
Het zijn 30" HP's die volle resolutie draaien (ish)

1e [2560x1600]
2e [FullHD]
3e [FullHD]
4e [2560x1600]

De traagheid zit hem in dat je bij bv oproepen van een nieuw menu eerst het scherm donker ziet worden en dan pas het menu ipv snappy in 1x. Gemiddelde vertraging: 3 sec.

processen zelf draaien wel vlot en gezien de Xeon is de CPU hier niet de bottleneck.

M1 Max user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-08 18:49
Oproepen van een nieuw scherm is toch echt CPU + schijf. Een nieuw scherm oproepen is grafisch totaal niet zwaar. Hoe zit je met je geheugen verbruik? van zowel RAM als VRAM 4 schermen aansturen kost aanzienlijk veel VRAM en RAM (afhankelijk van de applicatie natuurlijk).

Wat jij namelijk omschrijft is een verschijnsel wat vaak voor komt als de pc erg druk is of eigenlijk te weinig geheugen bevat waardoor hij moet gaan swappen naar schijf.

Wat ik verder ook niet lees is wat de systemen precies staan te doen (of ik lees er over heen)? Gewoon desktop modus of zware grafische programma's?

Mochten het virtuele desktops betreffen. Heb pas geleden gelezen hier op tweakers dat AMD met een soort insteekkaart komt die je grafische kracht in de hosts flink op kan schroeven. Misschien dat dat nog een optie is?

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja idd, dat klinkt als OF swappen, OF inderdaad, het KAN een grafisch issue zijn... Welk OS draai je op? Welke videokaarten? Toevallig shared memory videokaart op een 32-bit systeem? Vista? Dan zou ik nog wel eens een voorstelling kunnen maken dat bij 2*2560*1600 & 2x1920*1080 WAT choppy kan zijn als desktop compositing wordt gebruikt. Een basis videokaartje met 1GB geheugen of meer kan deze 11,52mpix an-sich wel aandrijven, je gebruikt voor deze resolutie zo'n 350-360mb aan framebuffer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmvdberg

dmvdberg

Cake or Death?

Topicstarter
Werkgeheugen houd helaas niet over (4Gb) idd.
De Xeon's helpen maar zijn ook niet heilig.

We zitten hier iig nog even aan een HP contract vast en alleen de grafische kaarten zijn upgradebaar.

Het is niet een nette oplossing maar ook met oog op de toekomst oriënteren we ons naar nieuwe oplossingen :)

M1 Max user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:41

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Misschien nog nuttig voor de discussie maar als je voor en AMD kaart gaat dan moet je een van de HD7k serie nemen of zijn Firepro tegenhanger. Voordeel is dat deze een 1080p en 1440p schermen samen kan voegen tot een grote display doormiddel van eyefinity. De HD6k generatie heeft nog als vereiste dat de resolutie hetzelfde is op elk scherm.
Dit is trouwens alleen als je een display wil maken met eyefinity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:59
Als het werkgeheugen te weinig is, kun je er wel een ontzettend dikke FirePro insteken, maar dan heeft dat uiteindelijk nog weinig nut. Upgrade dus eerst eens het geheugen naar minimaal 8GB en kijk dan wat de resultaten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-08 18:49
Ik durf me handen in het vuur te steken dat je gewoon je geheugen kan upgraden daar gaat HP echt niet moeilijk over doen (even er vanuitgaande dat je x64 Windows hebt). Eventueel kan je het via hun bestellen/ leverancier. Je garantie zal niet verlopen voor de pc/server echter is er een geheugen module kapot van de nieuwe aangeschafte dan zal je dit wel via je leverancier moeten spelen want HP zal ze niet altijd vervangen binnen je carepack.

Dus ik raad je ook aan om eerst je geheugen te upgraden. Voor die paar tientjes is je probleem misschien al opgelost.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dramborleg
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-05 14:13
Je zou eens taakbeheer op kunnen roepen en het geheugen gebruik kunnen controleren voordat je meteen nieuw geheugen gaat plaatsen...

[ Voor 19% gewijzigd door dramborleg op 21-05-2013 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is een aankoopadviesvraag. Daarvoor geldt:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmvdberg

dmvdberg

Cake or Death?

Topicstarter
@mod Dion_b

Topic mag ook wel dicht. Ben al ontzettend geholpen nu :)

M1 Max user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 12:44

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

dmvdberg schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:59:
@mod Dion_b

Topic mag ook wel dicht. Ben al ontzettend geholpen nu :)
Wij zijn natuurlijk wel nieuwsgierig hoe je t opgelost hebt :)

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmvdberg

dmvdberg

Cake or Death?

Topicstarter
NLBUURMAN schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:19:
[...]

Wij zijn natuurlijk wel nieuwsgierig hoe je t opgelost hebt :)
Niet. Management is een kreng.

M1 Max user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:25
Krijg jij ook altijd de vraag: must have or nice to have?
Pagina: 1