Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Deutsche Telecom AG wil datalimieten invoeren op vastnet.

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views

• bbstreams
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

bbstreams

& digital coco

Topicstarter
In Nederland beseffen en vinden maar weinig mensen dat ze recht hebben vrije toegang tot informatie omdat dit zo vanzelfsprekend is en het altijd wel mogelijk is... toch ???.

O-)

En met vrij bedoel ik (en ook de wetgever) niet gratis, maar de mogelijkheid daartoe en dat dit voor alle lagen toegankelijk moeten zijn. Daarom zijn datalimieten niet netneutraal maar worden ze alleen onder strikte overwegingen gedoogd zoals de capaciteits problemen op het mobiele net, nu wil Deutsche Telecom AG datalimieten dus uit commerciële overwegingen invoeren op het vastnet internet, om te beginnen met een harde FUP en daarna de verbinding belachelijk laag terugschroeven zodat alleen nog teksten en afbeeldingen gedownload kunnen worden.

maar als we niet oppassen, zijn we met bedrijven zoals deutsche telecom ( t-mobile) zo weer terug bij het begin van internet, en voor diegenen die dat niet hebben meegemaakt, zou jij nog naar een bieb of openbare computer willen en betalen per uur, als student had nog ik de luxe om voor 250 euro in de maand thuis inbelkosten af te schrijven op mijn studenten CC voor een "mooie" 56kbps. later kwam superweb met een inbel variant, wat je min of meer kan vergelijken met de mobiele situatie nu. maar al snel kwamen de providers zelf met eigen, betere flatfree internet alternatieven. en zo hoort het ook, maar dit is ronduit achteruitgang en een overwinning voor de commerciële belangen.

gelukkig zijn er ook mensen die hier fel op tegen zijn, zo is een Duitser een online petitie gestart en daar zijn in korte tijd al meer dan 150 duizend handtekening op binnengekomen. omdat Duitsland een belangrijke rol speelt in de Europese rechtsgang zou ik elke tweaker willen oproepen om deze petitie ook mee te ondertekenen.

http://www.change.org/de/...rfgeschwindigkeit-stoppen

voordat het vrije internet ons wordt afgenomen.
;w

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

bbstreams schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 01:53:
En met vrij bedoel ik (en ook de wetgever) niet gratis, maar de mogelijkheid daartoe en dat dit voor alle lagen toegankelijk moeten zijn. Daarom zijn datalimieten niet netneutraal maar worden ze alleen onder strikte overwegingen gedoogd zoals de capaciteits problemen op het mobiele net
Volgens de Nederlandse wetgever zijn datalimieten, mits objectief, dus zonder onderscheid te maken tussen diensten/protocollen, niet onwettig. Je zou wel kunnen argumenteren dat Deutsche Telekom niet netneutraal handelt omdat het IPTV- en VoIP-verkeer van de eigen diensten (en dat van de concurrent dus wel) niet meerekent. Maar in Duitsland wordt netneutraliteit sowieso (nog?) niet wettelijk afgedwongen.

Ook handig: persbericht Deutsche Telekom.

Overigens, iets dichter bij huis: UPC introduceert fair use policy, is dat niet oneerlijk?

[ Voor 8% gewijzigd door 8088 op 17-05-2013 03:22 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Verwijderd

Aangezien de huidige directeur van Deutsche Telekom dit jaar nog naar Ziggo gaat, weet je nu al dat de kans groot is dat Ziggo dit ook gaat doen. Het komt uit die man zijn koker.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Voor het indienen van nieuwstips is er de nieuwssubmit: http://tweakers.net/etc?Action=Newssubmit

Verder zie ik niet direct het nut van dit topic. En het tekenen van een petitite, welk onderwerp dan ook, neigt toch naar spam.

Dit topic is gesloten.