Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

13 - 14 inch laptop voor shool max 1350 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik ga deze laptop voor school gebruiken en hier moet ik programma's als photoshop voor draaien.. ook zal ik er wat multimedia mee te gaan doen (films en muziek).

Wat mag je laptop gaan kosten?
maximaal 1350

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
ik ben inderdaad van plan om hem veel mee naar school te nemen dus het liefst een goede accu en niet groter dan 14 inch

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
er moet een zeer goed scherm inzitten.

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:07
Welke laptops heb je zelf al gevonden?

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:33
dell xps 13?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Verwijderd

Topicstarter
sony e 14p serie (aangepast op sony.com)
alienware m14x
macbook pro 13 inch

Verwijderd

Topicstarter
die dell ziet er zeer goed uit! wanneer komen die nieuwe haswell processors uit?

Verwijderd

Topicstarter
acer aspire s7?

Verwijderd

Sony S13?

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:07
Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 23:34:
die dell ziet er zeer goed uit! wanneer komen die nieuwe haswell processors uit?
De exacte datum is niet bekend, lang zal het niet meer duren. Tegen die tijd is een Macbook Air misschien ook wel een optie, mits het scherm een keer acceptabel wordt.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik voor dell en dan de xps 15 ga aangezien je met al die kortingsbonnen etc toch wel een zeer goede latop krijg voor een zeer lage prijs (A) ik blijf een nederlander :p

Verwijderd

De XPS 15 is zeker geen 'zeer goede laptop voor een zeer lage prijs'. Neem liever de sony S15.

Verwijderd

Topicstarter
maar met de kortingen wel toch..? ik bedoel voor die machine betaal hiervoor exclusief btw 1404 euro voor.. met kortingen nog maar 1201.. is er een andere laptop met 512 gig ssd een core i7 2,2 tot 3,2 ghz processor, een full hd scherm, een 2 GB nVidia GeForce GT 640M grafische kaart en 8 gig ram voor de zelfde prijs of minder dan?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2013 21:16 . Reden: foutje 512 gig ipv 526 ]

Verwijderd

Volgens mij betaal je € 1,473. De i7 is een dualcore, de koeling is zodanig ruk dat je net zo goed kan zeggen dat er geen grafische kaart in zit. Want je kan er zonder throttlestop niet veel mee omdat-ie shutdownt boven een bepaalde temperatuur.

pricewatch: Sony Vaio SVS1512V1E + pricewatch: Samsung 840 series 500GB. Goedkoper, beter scherm, veel lichter. Moet ik doorgaan?

Verwijderd

Topicstarter
en de xps 13 dan?

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
De XPS 13 is een ultrabook, kleiner scherm en daardoor lichter en makkelijk meeneembaar. De S15 is groter maar heeft daarmee wel weer een DVD drive, GPU om te gamen en een stukken snellere processor.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Topicstarter
is het helemaal niet mogelijk om met de xps 13 te gamen? ik zal er 'alleen' wat offline spellen op doen als gta 5 enzo.. en ik stel niet hele hoge eisen aan hoe het er uit ziet.. als het maar altijd rond de 25 fps zit.. gaat dit lukken?

want voor de rest denk ik dat een ultra book toch wel handiger voor mij is dan een groot zwaar bakbeest.. aangezien die ook mee naar college moet..

Verwijderd

De XPS 13 is prijstechnisch gezien erg sterk. Maar: als je twijfelt tussen de XPS 15 en 13 doe je iets grondig fout. Dat zijn 2 totaal andere laptops.

Verwijderd

Topicstarter
jaa dat snap ik.. :p ik dacht heel ff bigger is better :p haha maar zou die 13 inch ultrabook voldoen aan mij eisen?
dus:
- af en toe gamen (maakt niet uit hoe laag ik de settings moet doen zolang het speelbaar is)
- portable
- moet programma's als photoshop makkelijk kunne draaien
- prachtig scherm
- redelijke accuduur

Verwijderd

Topicstarter
of wachten tot dell met een nieuwe haswell ultrabook komt?

Verwijderd

Als je de XPS 13 wilt moet je het nu doen. Ik heb het vage vermoedden dat de prijs van de haswell variant ietsje hoger gaat liggen. In die prijsrange zijn er natuurlijk voldoende alternatieven (samsung 7/9 bijvoorbeeld).

• Vinand
Als je kan leven met 15" dan moet je gewoon voor de S15 gaan, Is portable, zeker goede specs, en voldoet letterlijk aan al je systeematische eisen (gamen, photoshop, prachtig scherm, redelijke accuduur en portable). En de Vaio S15 is gewoon prijstechnisch.

Moet je echt liever 13", dan de XPS13

[ Voor 7% gewijzigd door Vinand op 17-05-2013 23:33 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 23:33:
Als je de XPS 13 wilt moet je het nu doen. Ik heb het vage vermoedden dat de prijs van de haswell variant ietsje hoger gaat liggen. In die prijsrange zijn er natuurlijk voldoende alternatieven (samsung 7/9 bijvoorbeeld).
wat is ietsje? 100 euro kan ik mee leven nl aangezien er word gezegd dat ze 2 keer zo snel etc etc zijn..

Verwijderd

Dat ze 2x zo snel zijn is totale onzin. Het CPU gedeelte wordt ~10% zo snel. Het GPU gedeelte verschilt sterk per processor, maar met de high-end 47W tdp part zul je een verschil in de buurt van 2x zien. Die vind ga je waarschijnlijk niet vinden in laptops onder de 2.5kg.

De prijs is giswerk natuurlijk, maar momenteel is de XPS 13 wel érg goedkoop, €150 onder de eerstvolgende redelijke ultrabook, terwijl de XPS komt met significant betere specs ( 2x zoveel RAM, 2x zoveel opslag ). Ik verwacht niet dat dat prijsverschil gehandhaafd wordt met haswell.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2013 23:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
en de accuduur/ gameprestaties?

Verwijderd

De accuduur is giswerk op dit punt. Maar als je de accuduur erg belangrijk vind, dan snap ik niet dat je bij de XPS 13 uitkomt. De accuduur is redelijk matig voor een ultrabook.

Verwijderd

Topicstarter
ja nee opzich gaat het daar niet om... 7 tot 8 uur vind ik prima.. maar als t beter kan tsja.. en gaming?

Verwijderd

Ik weet niet waar je hebt gelezen dat de XPS 13 7 tot 8 uur haalt, maar daar klopt echt niets van. Je kan misschien 5 uur halen met lichte web surfing. De samsung's gaan een uur of 2 a 3 langer mee.

Verwijderd

Topicstarter
Powermark Productivity (zonder dock): 455 min.

455/60= 7,58333333 uur..

Verwijderd

Dat is een test gedraaid met het scherm op de laagste helderheid, wifi uit, slechtste scherm, en waarschijnlijk alle devices uitgeschakeld. Dat komt niet in de buurt van de realiteit. FYI: de samsung 9 doet het in een dergelijke test 11 uur 31 min.

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:46
7 tot 8 uur werken gaat je niet lukken. Lees even deze review: http://www.notebookcheck....13-Ultrabook.71933.0.html

In een normaal scenario (Wlan aan, scherm niet op zijn donkerst etc) haal je zo'n 5 uur.

Verwijderd

Topicstarter
touchee.. :P haha maar dat boeit niet echt hoor ;) die samsung met dezelfde specs ligt gewoon 200 euro boven mn budget.. met die kortingsbonnenligt de xps 13 best ver onder mn budget..

Verwijderd

Topicstarter
maar ff resumé.. hoeveel beter worden die nieuwe ultrabooks met haswell shit op het gebied van gaming? en hoeveel gaan ze naar schatting meer kosten?
oftewel: is het de moeite waard?

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand plies nog ff reageren? (A)

• Vinand
Verwijderd schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 09:05:
maar ff resumé.. hoeveel beter worden die nieuwe ultrabooks met haswell shit op het gebied van gaming? en hoeveel gaan ze naar schatting meer kosten?
oftewel: is het de moeite waard?
Haswell maakt voornamelijk een grafisch grote sprong. De Intel HD5000 ligt op het niveau van GT650M
Hoeveel ze gaan kosten weten we allemaal nog niet. Het hangt namelijk van de OEM af.
Is het de moeite waard: Hangt van de prijs af.

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-11 18:55
Eentje waar de C niet van kapot is (zie onderwerp titel)

*sorry voor OT

Verwijderd

Nee. De iris pro ligt op het niveau van de GT 650m. Dat is een part met 128MB embedded dram, die vind je alleen op de 47w TDP parts.

• Vinand
Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2013 @ 01:25:
Nee. De iris pro ligt op het niveau van de GT 650m. Dat is een part met 128MB embedded dram, die vind je alleen op de 47w TDP parts.
pfff.. Ik was weer eens misleid door de geweldige marketing van Intel..

• jooosdt
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-05-2023
Een ultrabook is prima voor casual gaming (minesweeper o.i.d)
aangezien je GTA 5 wilt gaan spelen kun je beter voor een wat grote laptop gaan met videokaart.
De sony S15 is hiervan de meest lichte (<2kg) en de gpu kan goed! overklokt worden (650m kloksnelheden).

Verwijderd

Topicstarter
http://tweakers.net/price...io-vpcz21l9e-(zwart).html
ik zag net in een ander topic deze voorbij komen..
is deze beter dan de xps 13?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2013 11:41 ]

• Vinand
Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2013 @ 11:19:
http://tweakers.net/price...io-vpcz21l9e-(zwart).html
ik zag net in een ander topic deze voorbij komen..
is deze beter dan de xps 13?
Ja en nee...

De Vaio z is een flink stuk lichter en heeft een van de beste koelingen die je kunt vinden in dit segment. Ook heeft het scherm een veel betere kleurenproductie. Op gebied van specs scheelt het effectief niet heel veel tenzij je kijkt naar additionele functies zoals 3G, Vingerafdruk reader, Port replicator, TPM En Windows 7 pro.

De XPS 13 heeft een fijnere keyboard volgens de reviews, en daarnaast heeft deze een hogere resolutie ten opzichte van de Vaio en zijn de speakers een stuk beter.

Verwijderd

Een een mindere GPU. Maar als je wilt gamen dan neem je de XPS 13 toch niet, lijkt mij, maar de samsung 7.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2013 @ 12:16:
Een een mindere GPU. Maar als je wilt gamen dan neem je de XPS 13 toch niet, lijkt mij, maar de samsung 7.
haha waarom heb je deze niet eerder aangeraden? :p

• Vinand
Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2013 @ 12:16:
Of de Vaio S = betere koeling = belangrijk bij gamen (met name gta 5 niveau)...

Verwijderd

Topicstarter
ja t gaat me niet om het gamen.. maar gewoon dat ik af en toe op lage settings gewoon leuk een spelletje kan spelen..

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Voor gta5 op lage settings zal je waarschijnlijk wel een dedicated videokaart nodig hebben. Ik zou voor een Sony s13 of s15 gaan.
Pagina: 1