[PC] Reus game

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julios
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:05
Afbeeldingslocatie: http://abbeygames.com/wp-content/uploads/2012/09/ReusLogoFinalLowRes.png

Ontwikkelaar: Abbey Games
Uitgever: Abbey games
Platformen: PC
Huidige staat: Release 16-05-2013
Genre: Sim/ Strategie
Website Abbey games: http://www.reusgame.com/
Forum: http://forums.abbeygames.com/index.php

Schaamteloos overgenomen van de site:
Reus is a god game by Abbey Games in which you take control of nature through the hands of mighty giants. You possess all imaginable powers over nature! There is only one thing on the planet that you do not control: mankind, with all their virtues and and all their vices. You can shape their world, but not their will. It’s your responsibility to maintain a balance in which man is not overpowered by nature, and nature does not fall to man’s greed.

•Unique god game gameplay with several ancient giants at your command.
•An interesting 2D art style from a perspective rarely found in god games.
•Dynamic and immersive audio effects.
•A powerful soundtrack that fits the theme.
•Intricate gameplay, where humanity depends on your power while challenging it at the same time.
•"Let your giants decide the fate of humanity."

Het lijkt dus op een god game, heb al filmpjes gezien. Het spel ziet er tof uit en heb hem al gekocht. Iemand die hem al gekocht heeft? Zoja wat vinden jullie ervan?
Vanavond kan ik hem spelen als ik uit werk kom. _/-\o_

Edit: release toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Leuk feitje over de game: de game is ontwikkeld door Hollanders, gevestigd in Utrecht. :)
De game an sich doet me overigens een beetje denken aan Populous, mochten sommigen van jullie dat (nog) kennen. ;)

[ Voor 39% gewijzigd door CH4OS op 16-05-2013 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julios
Dat is zeker een leuk feitje! Had wel een vermoeden, waarschijnlijk ergens gelezen haha.

Populous! zeker is dat een bekende. Peter Molyneux één van de makers maakt zelf ook weer een god game genaamd: Godus

[ Voor 48% gewijzigd door Julios op 16-05-2013 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Yay een Reus topic! Ik ben tester geweest voor dit spel, heb de ontwikkeling van dichtbij meegemaakt. De game is erg leuk geworden imo. Het heeft haarscherpe 2d graphics, leuke soundtrack en behoorlijk diepe gameplay. Er staan flink wat blogs over de ontwikkeling op hun website abbeygames.com, leuk om te lezen als je geïnteresseerd ben in gamedevelopment.

Het idee is dat je de planeet ontwikkeld door de mensen te helpen met voorzieningen in de vorm van bijvoorbeeld planten of dieren waarop ze kunnen jagen. Echter als je de dorpjes teveel geeft dan worden ze hebberig wat kan leiden tot oorlog met andere dorpjes of zelfs tegen je reuzen. Als je ze op de juiste manier helpt dan sturen ze een ambassador die je reus nieuwe powers geeft.

Je hebt enorm veel verschillende planten/dieren/mineralen die ook nog eens allemaal synergie met elkaar hebben, wat ervoor zorgt dat je behoorlijk veel speelwijzes hebt. Door bepaalde doelen te halen kan je steeds meer van die resources unlocken. Je kan ook zelf kiezen hoe je je planeet opbouwt met forests en deserts bijvoorbeeld, elk gebied heeft weer andere eigenschappen.

Ik kan het spel aanraden voor iedereen die van rustgevende strategy/building/simulatie games houdt. Maar het is ook diep genoeg voor de wat hardcore spelers, probeer maar eens 6 dorpen tegelijk in bedwang te houden :P. Hij is nu 9 euro op steam dus je kan je er ook niet echt een buil aan vallen.

paar screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jQ8nXoH.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bcX5ORy.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Goron op 20-05-2013 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julios
Het spel ziet er inderdaad wel mooi uit!
Heb inmiddels 3 dorpen tegelijk gehad waar de één de oorlog verklaarde aan een dorp waar ik nog mee bezig was. Resultaat is dat ik mijn swamp Reus het leger heb laten vernietigen.

Het synergie gedeelte is soms wat lastig, dan zegt de tooltip dat er een "plant" geplaatst moet worden maar dan gebeurt er niks als je dat doet(of ik zie het doodgewoon niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:27

Raphaelo

boeiend!!

Ik kan het op hun site niet vinden, maar is er ook gamepad support?

originele signatures zijn top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Erg geinig spelletje, al is het geen strategy game maar meer een micro management game. Ook had de indeling van powers etc wel wat logischer gekund, dit is wel een zwakpunt. De goden upgrades zijn grotendeels random toegewezen, zit niet echt een logica achter die het makkelijker maakt om te onthouden.

Voor de rest geinig spelletje, maar het lijkt veel en veel meer op populous dan dat het daadwerkelijk speelt. Het is meer een puzzel spel.

(overigens leuk om te zien dat er wat uit Nederland komt, maar dat kan je aan de naam al afgelezen. Plus de credits :p)

[ Voor 12% gewijzigd door Postius op 18-05-2013 13:10 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:08

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Saint Bas?

Saint Adriaan?

Leuk spel btw. :)

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doler
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-04-2022
Ook gekocht en het is nog ff puzzelen met welke reus wat nu kan en wanneer je wat kunt unlocken; maar goed concept. Na 30 minuten gingen ze slapen; moet ik zeker nog bepaalde achievents te unlocken om langer een missie te kunnen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Doler schreef op zondag 19 mei 2013 @ 11:52:
Ook gekocht en het is nog ff puzzelen met welke reus wat nu kan en wanneer je wat kunt unlocken; maar goed concept. Na 30 minuten gingen ze slapen; moet ik zeker nog bepaalde achievents te unlocken om langer een missie te kunnen spelen?
Ja

Ook mis ik heeeeeel erg een ingame tech tree. En lijken de powers nogal random per god te zijn. Maar vermaak me voorlopig wel. Spel leent zich goed om even een uurtje te doen.1 van de leukere godgames van laatste tijd. Want we hebben er eigelijk geen 1 meer. Indirecte control games zijn leuk.

[ Voor 9% gewijzigd door Postius op 19-05-2013 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doler
  • Laatst online: 15-04-2022
Eerste patch online: http://forums.abbeygames.com/viewtopic.php?f=3&t=565

Niet echt dingen in de patch waar ik last van had. Nog 3 achievments te gaan voor era 2! :). Lekker spel, dorpjes zorgen dat ze niet greedy worden lukt ook al beter, kwestie van wachten totdat de gat tussen wat ze nu produceren en max. capacity kleinder dan 20 houden of Awe hebben. (vergroot awe het verschild dat je mag hebben?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Doler schreef op maandag 20 mei 2013 @ 16:10:
Eerste patch online: http://forums.abbeygames.com/viewtopic.php?f=3&t=565

Niet echt dingen in de patch waar ik last van had. Nog 3 achievments te gaan voor era 2! :). Lekker spel, dorpjes zorgen dat ze niet greedy worden lukt ook al beter, kwestie van wachten totdat de gat tussen wat ze nu produceren en max. capacity kleinder dan 20 houden of Awe hebben. (vergroot awe het verschild dat je mag hebben?)
Er is geen nadeel aan greed. Als je je dorpjes snel genoeg laat groeien, voeren ze wel oorlog maar krijgen ze elkaar nooit kapot. Snelle groei is gewoon verreweg het beste, en hoe meer hoe beter. En Awe vergroot idd het verschil dat je mag hebben. Maar van alle grondstoffen is awe verreweg het minst nuttig. Er zit geen nadeel aan oorlog op enige vorm of manier, en die greed levels nemen vanzelf wel af nadat ze zijn uitgegroeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 20:33

Greebs

inert

Oorlog heeft anders bij mij een dorp vernietigd, en uiteindelijk zelfs een Reus, wat basically gameover is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Geweldig spel. Het is wel flink diep uitgewerkt vind ik. Je hebt natura, awe, wealth, food en dan nog tech. Het gaat me echt nog wel even bezighouden voor ik precies doorheb wat wanneer goed werkt en alle symbioses snap.

(Tip: Lees de beschrijving bij de verschillende diersoorten eens door, er staan leuke dingen tussen ;) )

En als Manuel dit leest: Great fkin job!

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ha, dit is inderdaad een leuk spelletje.

Nu moet ik wel zeggen dat het simpelweg lastiger is dan nodig omdat er veel dingen nogal ontransparant worden gepresenteerd, maar dat mag alsnog de pret niet drukken.

Vooralsnog gebruik ik maar 2/3e tot 3/4e van de "map" en ik vraag me af of dit lang leuk blijft, maar voor die 8.99 op GoG is het zeker een aanrader.

Het doet me alleen met die synergieën en soorten ondergrond meer denken aan elemental alchemy spelletje (vind alle elementen door silly veel combo's te proberen) dan een sim / strategie spel.

Greed en oorlogjes zijn juist een van de interessantere onderdelen. Best grappig dat ze in opstand komen als je niets doet en je giants gaan aanvallen, of elkaar. Ik vind alleen die quests dat je barraks moet bouwen en je één war-token moet verzamelen vervelend, vooral als je die nederzetting zonder-greed hebt opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Als ze aangevallen worden en winnen telt dat ook en dat is simpel zat.

Het blijft een leuk spel maar met een vrij dramatische interface helaas. Voor de rest wel een aanrader, maar nogmaals die power indeling van die reuzen is gewoon 8)7 (ook waarom 4, had er ook 1 kunnen zijn maar goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Postius schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 13:08:
Als ze aangevallen worden en winnen telt dat ook en dat is simpel zat.

Het blijft een leuk spel maar met een vrij dramatische interface helaas. Voor de rest wel een aanrader, maar nogmaals die power indeling van die reuzen is gewoon 8)7 (ook waarom 4, had er ook 1 kunnen zijn maar goed)
Ik ben het met je eens dat de verdeling van de powers over de reuzen erg lastig te onthouden is, maar voor de rest vind ik de interface juist erg fijn en overzichtelijk. Overal zijn goede tooltips voor en de scherm indeling is ook duidelijk.

Het feit dat er 4 reuzen zijn geeft weer een extra spelelement omdat de plaats van je reuzen op de planeet ook weer een rol speelt. Bijv als je forestgiant wordt aangevallen moet je zorgen dat je hem kan verdedigen of healen met een van de anderen.

[ Voor 16% gewijzigd door Goron op 26-05-2013 13:50 ]

Pagina: 1