Cable management - ruimte voor kabels

Pagina: 1
Acties:

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-02 21:08
Hallo tweakers,

Ik overweeg een nieuwe case aan te schaffen, aangezien ik de CoolerMaster Scout, die ik nu gebruik wat te opzichtig vindt. Ik heb een shortlist van drie cases die ik mooi vindt. Hoe presteren deze cases op de mogelijkheden om kabels te managen? Hebben ze lekker ruimte achter de mobo-plaat, of komt bijv. mijn 24pin kabel al snel knel te zitten?

De Shortlist is:

BitFenix Shinobi (twijfel nog tussen de 'gewone en de XL')
Fractal Design R4
Corsair Obsidian 550D

Ik kan best wat reviews vinden over koelprestaties (bij alle drie ruim binnen mijn eisen), geluidsproductie (op zich niet heel interessant, ik vervang de fans waarschijnlijk toch) en algemeen inbouwgemak is ook hier en daar nog wel wat over te vinden. Maar vrijwel geen reviews gaan in op de ruimte tussen mobo-tray en zijpaneel, terwijl ik dat één van de meest cruciale aspecten vindt om het cable-management lekker uit te voeren. Bij mijn huidige scout, is die ruimte b.v. nét te klein om lekker te werken.

[img]error.jpg[/img]

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:24
Die info is best te vinden hoor. Voor de Fractal Design R4 is het 26mm, zie de review van TTL. Achter de HDD's is nog wat meer ruimte.
Ook van de Corsair 550D kun je in het TTL channel vinden. Ruimte lijkt daar wat beperkter dan de R4.

Van de Shinobi heeft hij zo te zien alleen een review van de Shinobi XL, welke 30mm ruimte heeft. Ik denk niet dat de normale Shinobi veel zal afwijken.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Niekleair
Sweet, de Shinobi heeft momenteel voor mij de beste papieren, ik vond 'm er al het beste uitzien en hij biedt meer dan voldoende ruimte, ook achter de mobo tray. Goede, bruikbare reviews van TTL, bedankt!

[img]error.jpg[/img]

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:24
Geen probleem. Als je het echt 100% zeker wilt weten (betreffende de normale Shinobi), Tom is op dit moment hier een livestream aan het houden. Vragen kun je stellen via de forumlink in de description.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:26
Ik ben van mijn CM scout (v1) zo'n 3 weken geleden naar mijn black r4 window gegaan.

Wat een vooruit gang zeg! Cablemanagement vond ik een ramp bij de scout, wat ik totaal niet bij de R4 heb. Ik ben alles behalve netjes met cablemanagement.

Dit weekend ga ik mijn eerste WC set inbouwen, dus me kast gaat open. Als je wilt kan ik wel wat foto's sturen hoe het zit met cablemanagement etc?

• Niekleair
Als ik voor de Shinobi ga, wordt het de XL. Ik heb ooit een Define R3 gehad, daar was het cable management goed te doen en in de Shinobi heb ik nog eens (minimaal) 4mm extra.

Ik heb zelf ook de Scout V1, heb zelf niet de hardware ingebouwd (heb de PC overgenomen) maar toen ik extra harddrives wilde inbouwen kreeg ik het zijpaneel amper meer erop.

[img]error.jpg[/img]

Pagina: 1