Nvidia GT540M in Asus K53SV Kan driver niet installeren

Pagina: 1
Acties:

• pascal-drewes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-02 12:53
Hallo mede tweakers,

Ik heb een probleem, ik krijg op een of andere manier de driver van mijn GT540M niet meer geïnstalleerd.
Ik krijg telkens de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2v2t9qa.jpg

Ik heb de nieuwste driver van de Asus website & van de NVidia website geprobeerd, bijde zonder resultaat.
Heb ze ook geprobeert in veilige modus te installeren.

Een goede twee weken terug werkte alles nog prima, kom mooi Minecraft spelen op 60 FPS.
Totdat een vriend voor de grap op de aan/uit knop drukte waardoor mijn laptop afsloot.

Ik dacht, niks aan de hand. Start hem weer op en dan kan ik weer verder.
Maar toen startte hij alle programma's met de ingebakken Intel Graphics.
Nu kan ik dus niet meer fatsoenlijk Minecraft spelen.

Nu is mijn vraag aan jullie:
Hoe installeer ik de driver voor mijn grafische kaart?

Gebruik de volgende hardware:
Asus K53SV met Samsung 830 256 GB SSD, Nvidia GT540M 2GB, Intel i5-2410M
Ik heb Windows 8 Pro 64 bit geïnstalleerd.

Alvast bedankt.

Drenthe, geschakelde woning bj. 1981, 107m2, kruipruimte nageisoleerd, origneel dubbelglas, 6x radiator 19kW@70/55/20, beneden 10x heatfan 5 pro, Tado, Remeha Calenta 28C, Quatt (15-02-2024), 10x Sunpower 390W op Zuid, SMA SB 3.6

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-02 21:31
Verwijder eerst even de Intel Graphic driver, opnieuw starten, NVidia installeren :)

• pascal-drewes
Dit geeft hetzelfde resultaat.
Als ik nu in het apparaatbeheer kijk,
staat er dat er nog steeds een driver is voor de Intel HD Graphics.
Maar dan een van microsoft.

Drenthe, geschakelde woning bj. 1981, 107m2, kruipruimte nageisoleerd, origneel dubbelglas, 6x radiator 19kW@70/55/20, beneden 10x heatfan 5 pro, Tado, Remeha Calenta 28C, Quatt (15-02-2024), 10x Sunpower 390W op Zuid, SMA SB 3.6

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:13

Nemesizz

Untouchable

Staat de geforce nog wel in het apparaatbeheer? (eventueel als onbekend apparaat ofzo?) of is die helemaal uit de lijst verdwenen?

En hangt de laptop aan de netadapter? Vaak word GeForce (of geval van AMD, Radeon) chip uitgeschakeld als de laptop op de accu werkt.

Optie is om systeem herstel te gebruiken, en dan een moment nemen vóór dat die vriend je laptop uitdrukte (eventuele programma's die daarna zijn geinstalleerd zijn dan wel weg).

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Zoals hierboven inderdaad de netadapter aansluiten. Kan vaak ervoor zorgen dat alleen de igp wordt gebruikt. Je kunt daarnaast proberen via driversweeper alle drivers verwijderen die aanwezig zijn en daarna de Nvidia drivers te installeren.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:06
Is dit niet een laptop die standaard geleverd word met Windows 7 ?, dan kan het best is zijn de driver niet wil werken voor Windows 8.

EDIT : even gekeken voor je maar inderdaad alleen Windows 7, daarom pakt hij ze niet de drivers.
voor dit model moeten de drivers van ASUS afkomen, en die heeft ze alleen voor Windows 7

[ Voor 41% gewijzigd door Mektheb op 16-05-2013 19:58 ]

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-02 17:12
ondersteunt die oude driver wel de gt540m de mijne draait hier ver in de 300 reeks?
bij nvidia wel duidelijk aangeven dat je de mobile moet hebben.

onder 7 dient eerst de intel driver geinstalleerd te worden en vervolgens de nvidia.
haal eerst even driver sweeper eroverheen en verwijder zowel de intel als nvidia restanten.
installeer dan de intel en vervolgens de nvidia.

• Mektheb
dezejongeman schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 20:02:
ondersteunt die oude driver wel de gt540m de mijne draait hier ver in de 300 reeks?
bij nvidia wel duidelijk aangeven dat je de mobile moet hebben.

onder 7 dient eerst de intel driver geinstalleerd te worden en vervolgens de nvidia.
haal eerst even driver sweeper eroverheen en verwijder zowel de intel als nvidia restanten.
installeer dan de intel en vervolgens de nvidia.
Het probleem is is dat het een kaart is met een driver pakket van Asus, dus Nvidia drivers gaan nooit niet werken.

En het is voor Windows 8, terwijl Asus daar geen drivers voor heeft gemaakt, met andere woorden terug naar Windows 7...

• dezejongeman
Mektheb schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 20:29:
[...]

Het probleem is is dat het een kaart is met een driver pakket van Asus, dus Nvidia drivers gaan nooit niet werken.

En het is voor Windows 8, terwijl Asus daar geen drivers voor heeft gemaakt, met andere woorden terug naar Windows 7...
hoe verklaar je dan dat mijn asus n53sv wel de standaard nvidia drivers werkt? asus past de drivers van nvidia en intel totaal niet aan maar kopieert deze letterlijk op hun servers. het probleem hier is de oude driver die niet geschikt is voor windows 8. misschien zelfs nog wel een 32bit versie van de driver die nooit op een 64bit os zal kunnen werken.

volgens nvidia zou deze moeten werken versie 314.22 voor win8 64bit, je kaart staat in de supported list.
http://www.nvidia.com/obj...t-314.22-whql-driver.html

• Mektheb
dezejongeman schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 20:49:
[...]

hoe verklaar je dan dat mijn asus n53sv wel de standaard nvidia drivers werkt? asus past de drivers van nvidia en intel totaal niet aan maar kopieert deze letterlijk op hun servers. het probleem hier is de oude driver die niet geschikt is voor windows 8. misschien zelfs nog wel een 32bit versie van de driver die nooit op een 64bit os zal kunnen werken.

volgens nvidia zou deze moeten werken versie 314.22 voor win8 64bit, je kaart staat in de supported list.
http://www.nvidia.com/obj...t-314.22-whql-driver.html
Dat zou ik niet standaard kunnen verklaren, maar de driver van Asus vandaan gaat zeker niet werken, en heb vaker meegemaakt dat ze van Nvidia af ook niet werken bij laptops van Asus / MSI etc, tenzij je zelf de INF file aan kan passen etc.

Dan zou je natuurlijk ook jouw driver kunnen uploaden voor hem :)

• dezejongeman
Mektheb schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 20:50:
[...]

Dat zou ik niet standaard kunnen verklaren, maar de driver van Asus vandaan gaat zeker niet werken, en heb vaker meegemaakt dat ze van Nvidia af ook niet werken bij laptops van Asus / MSI etc, tenzij je zelf de INF file aan kan passen etc.

Dan zou je natuurlijk ook jouw driver kunnen uploaden voor hem :)
nvidia heeft een soort certificaat in de driver gebouwt die controleerd of het om een mobile of desktop variant gaat. hiermee regellen welke typen ze nog onderhouden. desktop varianten worden langer door ontwikkeld. deze drivers zou je dus ook graag op een laptop gebruiken maar om 1 of andere reden wordt dat tegen gehouden. de chip zal het niet schaden want de werking zit gewoon de firmware van de kaart. ik heb het vermoeden dat ze op die manier de verkoop van nieuwe laptops willen genereren. vroeger had ik altijd een tool die dit eruit ripte waardoor je desktop drivers op je laptop kon gebruiken >:) . hierdoor behaalde je bij sommige games nog een beste snelheidswinst door de doorontwikkeling van de driver.

http://en.kioskea.net/faq...cs-driver-for-your-laptop

dat de driver van asus niet werkt is natuurlijk omdat deze nog uit de prehistorie stamt toen de laptop nog win7 draaide :? (wat bij mij overigens prima draait maar dat terzijde ;) ).

• pascal-drewes
Nvidia kaart gewoon zichtbaar, maar dan als 'Display'
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2wpuvf8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/3324j89.jpg
Oplader is gewoon aangesloten.

Zal is proberen met drivesweeper en deze driver http://www.nvidia.com/obj...t-314.22-whql-driver.html

Hij is nu de driver aan het downloaden.

• Mektheb
dezejongeman schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 21:04:
[...]

nvidia heeft een soort certificaat in de driver gebouwt die controleerd of het om een mobile of desktop variant gaat. hiermee regellen welke typen ze nog onderhouden. desktop varianten worden langer door ontwikkeld. deze drivers zou je dus ook graag op een laptop gebruiken maar om 1 of andere reden wordt dat tegen gehouden. de chip zal het niet schaden want de werking zit gewoon de firmware van de kaart. ik heb het vermoeden dat ze op die manier de verkoop van nieuwe laptops willen genereren. vroeger had ik altijd een tool die dit eruit ripte waardoor je desktop drivers op je laptop kon gebruiken >:) . hierdoor behaalde je bij sommige games nog een beste snelheidswinst door de doorontwikkeling van de driver.

http://en.kioskea.net/faq...cs-driver-for-your-laptop

dat de driver van asus niet werkt is natuurlijk omdat deze nog uit de prehistorie stamt toen de laptop nog win7 draaide :? (wat bij mij overigens prima draait maar dat terzijde ;) ).
Precies en dat bedoelde ik ook met eventueel de INF file aanpassen etc, het is gewoon slecht het zo slecht gesupport is.

Verder snap ik je wel ;)

• pascal-drewes
Oke met driver sweeper de Nvidia drivers verwijdert.
Helaas hielp dit niet.

Helaas staat mijn kaart niet in de lijst met compatible cards.

Edit:
Op een of andere manier blijven deze drivers in het lijstje staan nadat ik op clean heb gedrukt (na reboot):
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2yoeefo.jpg
(Klik op plaatje voor grote versie)
Is dat normaal?

[ Voor 50% gewijzigd door pascal-drewes op 16-05-2013 21:37 ]

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-02 18:51
Dit op mijn werk eens gehad, zelfde notebook. Toen had ik de intel driver verwijderd, intel videokaart uitgeschakeld in apparaatbeheer, opnieuw opgestart en toen kon ik de nvidia installeren. Intel gewoon niet in gebruik. Nvidia Optimus + windows 8 is een groot drama...

[ Voor 9% gewijzigd door MineTurtle op 17-05-2013 10:23 ]

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

• pascal-drewes
Oke, dank.
Zal het als ik thuis ben proberen.

Edit:

Ik heb het geprobeerd maar nog steeds met hetzelfde resultaat.
Volgens mij verwijder ik de stuurprogramma's verkeerd.
Deze staat namenlijk na het opnieuw opstarten er nog gewoon in.

Zou U misschien kunnen beschrijven hoe U deze stuurprogramma's hebt verwijdert?

[ Voor 75% gewijzigd door pascal-drewes op 17-05-2013 19:22 ]

• pascal-drewes
Oplossing:

Windows 8 opnieuw installeren.
Op een of andere manier werkte het in één keer na het installeren.
Alle drivers geüpdate en het werkt nog steeds.

Pagina: 1