Drenthe, geschakelde woning bj. 1981, 107m2, kruipruimte nageisoleerd, origneel dubbelglas, 6x radiator 19kW@70/55/20, beneden 10x heatfan 5 pro, Tado, Remeha Calenta 28C, Quatt (15-02-2024), 10x Sunpower 390W op Zuid, SMA SB 3.6
Als ik nu in het apparaatbeheer kijk,
staat er dat er nog steeds een driver is voor de Intel HD Graphics.
Maar dan een van microsoft.
Drenthe, geschakelde woning bj. 1981, 107m2, kruipruimte nageisoleerd, origneel dubbelglas, 6x radiator 19kW@70/55/20, beneden 10x heatfan 5 pro, Tado, Remeha Calenta 28C, Quatt (15-02-2024), 10x Sunpower 390W op Zuid, SMA SB 3.6
En hangt de laptop aan de netadapter? Vaak word GeForce (of geval van AMD, Radeon) chip uitgeschakeld als de laptop op de accu werkt.
Optie is om systeem herstel te gebruiken, en dan een moment nemen vóór dat die vriend je laptop uitdrukte (eventuele programma's die daarna zijn geinstalleerd zijn dan wel weg).
EDIT : even gekeken voor je maar inderdaad alleen Windows 7, daarom pakt hij ze niet de drivers.
voor dit model moeten de drivers van ASUS afkomen, en die heeft ze alleen voor Windows 7
[ Voor 41% gewijzigd door Mektheb op 16-05-2013 19:58 ]
bij nvidia wel duidelijk aangeven dat je de mobile moet hebben.
onder 7 dient eerst de intel driver geinstalleerd te worden en vervolgens de nvidia.
haal eerst even driver sweeper eroverheen en verwijder zowel de intel als nvidia restanten.
installeer dan de intel en vervolgens de nvidia.
Het probleem is is dat het een kaart is met een driver pakket van Asus, dus Nvidia drivers gaan nooit niet werken.dezejongeman schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 20:02:
ondersteunt die oude driver wel de gt540m de mijne draait hier ver in de 300 reeks?
bij nvidia wel duidelijk aangeven dat je de mobile moet hebben.
onder 7 dient eerst de intel driver geinstalleerd te worden en vervolgens de nvidia.
haal eerst even driver sweeper eroverheen en verwijder zowel de intel als nvidia restanten.
installeer dan de intel en vervolgens de nvidia.
En het is voor Windows 8, terwijl Asus daar geen drivers voor heeft gemaakt, met andere woorden terug naar Windows 7...
hoe verklaar je dan dat mijn asus n53sv wel de standaard nvidia drivers werkt? asus past de drivers van nvidia en intel totaal niet aan maar kopieert deze letterlijk op hun servers. het probleem hier is de oude driver die niet geschikt is voor windows 8. misschien zelfs nog wel een 32bit versie van de driver die nooit op een 64bit os zal kunnen werken.Mektheb schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 20:29:
[...]
Het probleem is is dat het een kaart is met een driver pakket van Asus, dus Nvidia drivers gaan nooit niet werken.
En het is voor Windows 8, terwijl Asus daar geen drivers voor heeft gemaakt, met andere woorden terug naar Windows 7...
volgens nvidia zou deze moeten werken versie 314.22 voor win8 64bit, je kaart staat in de supported list.
http://www.nvidia.com/obj...t-314.22-whql-driver.html
Dat zou ik niet standaard kunnen verklaren, maar de driver van Asus vandaan gaat zeker niet werken, en heb vaker meegemaakt dat ze van Nvidia af ook niet werken bij laptops van Asus / MSI etc, tenzij je zelf de INF file aan kan passen etc.dezejongeman schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 20:49:
[...]
hoe verklaar je dan dat mijn asus n53sv wel de standaard nvidia drivers werkt? asus past de drivers van nvidia en intel totaal niet aan maar kopieert deze letterlijk op hun servers. het probleem hier is de oude driver die niet geschikt is voor windows 8. misschien zelfs nog wel een 32bit versie van de driver die nooit op een 64bit os zal kunnen werken.
volgens nvidia zou deze moeten werken versie 314.22 voor win8 64bit, je kaart staat in de supported list.
http://www.nvidia.com/obj...t-314.22-whql-driver.html
Dan zou je natuurlijk ook jouw driver kunnen uploaden voor hem
nvidia heeft een soort certificaat in de driver gebouwt die controleerd of het om een mobile of desktop variant gaat. hiermee regellen welke typen ze nog onderhouden. desktop varianten worden langer door ontwikkeld. deze drivers zou je dus ook graag op een laptop gebruiken maar om 1 of andere reden wordt dat tegen gehouden. de chip zal het niet schaden want de werking zit gewoon de firmware van de kaart. ik heb het vermoeden dat ze op die manier de verkoop van nieuwe laptops willen genereren. vroeger had ik altijd een tool die dit eruit ripte waardoor je desktop drivers op je laptop kon gebruikenMektheb schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 20:50:
[...]
Dat zou ik niet standaard kunnen verklaren, maar de driver van Asus vandaan gaat zeker niet werken, en heb vaker meegemaakt dat ze van Nvidia af ook niet werken bij laptops van Asus / MSI etc, tenzij je zelf de INF file aan kan passen etc.
Dan zou je natuurlijk ook jouw driver kunnen uploaden voor hem
http://en.kioskea.net/faq...cs-driver-for-your-laptop
dat de driver van asus niet werkt is natuurlijk omdat deze nog uit de prehistorie stamt toen de laptop nog win7 draaide

Oplader is gewoon aangesloten.
Zal is proberen met drivesweeper en deze driver http://www.nvidia.com/obj...t-314.22-whql-driver.html
Hij is nu de driver aan het downloaden.
Precies en dat bedoelde ik ook met eventueel de INF file aanpassen etc, het is gewoon slecht het zo slecht gesupport is.dezejongeman schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 21:04:
[...]
nvidia heeft een soort certificaat in de driver gebouwt die controleerd of het om een mobile of desktop variant gaat. hiermee regellen welke typen ze nog onderhouden. desktop varianten worden langer door ontwikkeld. deze drivers zou je dus ook graag op een laptop gebruiken maar om 1 of andere reden wordt dat tegen gehouden. de chip zal het niet schaden want de werking zit gewoon de firmware van de kaart. ik heb het vermoeden dat ze op die manier de verkoop van nieuwe laptops willen genereren. vroeger had ik altijd een tool die dit eruit ripte waardoor je desktop drivers op je laptop kon gebruiken. hierdoor behaalde je bij sommige games nog een beste snelheidswinst door de doorontwikkeling van de driver.
http://en.kioskea.net/faq...cs-driver-for-your-laptop
dat de driver van asus niet werkt is natuurlijk omdat deze nog uit de prehistorie stamt toen de laptop nog win7 draaide(wat bij mij overigens prima draait maar dat terzijde
).
Verder snap ik je wel
Helaas hielp dit niet.
Helaas staat mijn kaart niet in de lijst met compatible cards.
Edit:
Op een of andere manier blijven deze drivers in het lijstje staan nadat ik op clean heb gedrukt (na reboot):

(Klik op plaatje voor grote versie)
Is dat normaal?
[ Voor 50% gewijzigd door pascal-drewes op 16-05-2013 21:37 ]
[ Voor 9% gewijzigd door MineTurtle op 17-05-2013 10:23 ]
Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.
Zal het als ik thuis ben proberen.
Edit:
Ik heb het geprobeerd maar nog steeds met hetzelfde resultaat.
Volgens mij verwijder ik de stuurprogramma's verkeerd.
Deze staat namenlijk na het opnieuw opstarten er nog gewoon in.
Zou U misschien kunnen beschrijven hoe U deze stuurprogramma's hebt verwijdert?
[ Voor 75% gewijzigd door pascal-drewes op 17-05-2013 19:22 ]
Windows 8 opnieuw installeren.
Op een of andere manier werkte het in één keer na het installeren.
Alle drivers geüpdate en het werkt nog steeds.