Beste mensen,
Momenteel ben ik beetje uitpluizen of het volgende mogelijk is in javascript (protected/public en prototyping even buiten discussie gelaten). Ik wil namelijk een hiërarchie van objecten welke controls (bijv. een menu, dropdownlist .. ect) moeten voorstellen.
<interface>
declaratie object
declaratie properties, propeties methode
<implementatie>
methodes
constructor
Op dit moment lukt het mij een basis object te maken als volgt
Ik heb twee korte vragen, waarbij ik de bekende prototyping buiten beschouwing wil laten:
vraag 1
- Hoe definieer je ipv TControl._name een property met defineProperty;
vraag 2
- Hoe erf ik een defineProperty set over;
Momenteel ben ik beetje uitpluizen of het volgende mogelijk is in javascript (protected/public en prototyping even buiten discussie gelaten). Ik wil namelijk een hiërarchie van objecten welke controls (bijv. een menu, dropdownlist .. ect) moeten voorstellen.
<interface>
declaratie object
declaratie properties, propeties methode
<implementatie>
methodes
constructor
Op dit moment lukt het mij een basis object te maken als volgt
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| //interface var TControl = Object.Create(null); //properties TMyProperty._name = ''; //properties methodes Object.defineProperty(TControl,'name', { get: function() { return this._name; }, set: function(value) { this._name =value; doeits(); } }); //implementation //methodes TControl.doiets = function() { alert('ik ben een control'); } //constructor TControl.create = function() { control = Object.create(TControl); control.name = 'een nieuwe control'; return control; } ///////////////////// //Aanroep methode: Control = TControl.create(); |
Ik heb twee korte vragen, waarbij ik de bekende prototyping buiten beschouwing wil laten:
vraag 1
- Hoe definieer je ipv TControl._name een property met defineProperty;
vraag 2
- Hoe erf ik een defineProperty set over;
[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 16-05-2013 18:13 . Reden: Code tags toegevoegd ]