Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-11 22:52

Achtergrond

Momenteel bezit ik een iPhone 3GS. Prima telefoon, en doet opzich wat ik nodig heb. Behalve dat mijn camera kapot is (hier loopt een ander topic over :) ). Ik acht de kans niet heel groot dat ik het nog gerepareerd krijg, dus ik ben momenteel aan het kijken naar een nieuwe telefoon. De camera is voor mij belangrijk omdat ik binnenkort op wandelvakantie ga. Ik wil dan lichtgewicht pakken, dus niet een losse camera meenemen.

Prijs

De bedoeling is een losse telefoon te kopen. Verder koop ik nog een simonly kaartje by simyo. Ik reken op een prijs van 300-400 euro, inclusief verzendkosten.

Vereisten

Algemeen
Het idee is dat ik een nieuwe telefoon heb met een functionerende camera. Verder is het ook wel tijd voor een update. Idealiter een toestel wat de aankomende jaren weer even mee kan op hardware en software gebied. Mijn 3GS is niet overal meer compatible mee, of kan het programma soms niet aan.

Software
  • WP 8 of Android 4.0(+) (iPhone is te duur)
  • Veeleisende software (nieuwe games bijv).

Hardware
  • Goede batterijduur
  • Scherm minimaal 4 inch
  • Goed scherm - scherp - hoge resolutie
  • Quadcore processor lijkt me wel nodig. Snapdragen, tegra, hisilicon maakt denk ik niet zoveel uit)
  • Intern geheugen minimaal 2GB lijkt me ook een vereiste.

Eigen onderzoek

Pricewatch: http://tweakers.net/categ...YT-tYjSvRfhH4j28I87AznnFw

Interessante toestellen
  • LG Nexus 4 16 GB pricewatch: LG Nexus 4 16GB Zwart

Voordeel: Heeft alles wat ik zoek, komt positief uit de reviews. Dit toestel heeft mijn voorkeur.

Nadeel: Is te duur.

Mogelijk kopen in Duitsland en op laten sturen. Kost dan krap € 400,-. Maar, hoe zit dat dan met garantie etc? Ik ben een beetje huiverig.
  • Oppo find 5 pricewatch: Oppo Find 5 16GB Wit, Zwart

Voordeel: Eigenlijk zelfde als Nexus 4. Heeft alles wat ik zoek.

Nadeel: Onbekende speler in telefoonbusiness (denk ik). Hoe zijn de updates en ondersteuning? Hoe gaat het met garantie? Verder: niet te koop in NL. Ik kan em kopen (16 gb versie) via oppostyle.com, dan kost het 380 euro incl verzenden. Zou ik dan nog invoerrechten moeten betalen? In dit topic beweert iemand van niet: Oppo Find 5 .
  • Huawei Ascend Honor 2 pricewatch: Huawei Ascend Honor 2 Wit, Zwart

Voordeel: Eigenlijk zelfde als Oppo find 5. Goedkoper: met een beetje mazzel voor 330 euro te verkrijgen. Alleen internationaal, in NL niet verkrijgbaar (Alleen de 1 GB versie).

Nadeel: Versie moet geroot/romd worden. Hier weet ik niet zoveel vanaf. Ik ben geen totale digibeet, dus ik kom hier wel uit, alleen dit gaat een hoop tijd kosten. Hoewel je ze volgens mij ook geroot kan kopen, maar dat heb ik nog niet kunnen vinden.
  • Xiaomi Mi2s 16 GB pricewatch: Xiaomi Mi-Two S 16GB

Voordeel: Goede specs -> 330 euro incl verzenden als je geluk hebt.

Nadeel: Nogal onbekend toestel volgens mij. Hoe zit het wederom met garantie, updates, etc. En zijn er custom ROMS voor, en zijn die uberhaupt nodig?
  • HTC windows phone 8X pricewatch: HTC Windows Phone 8X Zwart

Voordeel: Windows 8 vind ik wel spannend, keer wat anders. Geen gedoe, gewoon in NL te koop voor een redelijke prijs (370 euro ongeveer).

Nadeel: Leuke specs, maar maar 1 GB intern en dual core.
  • wachten op ibood deal

Gevraagd

Welke telefoon zouden jullie aanraden? Of mis ik nog telefoons die mooi passen in dit straatje? Idealiter iets makkelijks, waarbij je het gewoon in NL kan kopen, en naar een dealer kan brengen in NL mocht er iets zijn. Ik schuw wat moeite niet, maar als het makkelijk kan... :)

Bedankt alvast voor eventuele hulp!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Je vergeet de Samsung Galaxy S3.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Neem de HTC 8X, Windows Phone 8 heeft minder geheugen nodig om vlot te draaien dan Android, en alle WP8 top types hebben 1 Gb geheugen.

En anders de Nexus 4 die ik in pricewatch voor 392 ook binnen je budget zie vallen. Ben je zeker van alle Android updates de komende tijd.

Overigens is er voor de Xiaomi een hele lijst custom roms, zie ook topic over dit toestel elders in het forum.

• floriz87
Daarvan vind ik alleen de LTE versie interessant, maar die is boven mijn budget. Maar ik vind de S3 zo'n ontzettend saai toestel, veel te populair :| .
swhnld schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 17:41:
Neem de HTC 8X, Windows Phone 8 heeft minder geheugen nodig om vlot te draaien dan Android, en alle WP8 top types hebben 1 Gb geheugen.

En anders de Nexus 4 die ik in pricewatch voor 392 ook binnen je budget zie vallen. Ben je zeker van alle Android updates de komende tijd.

Overigens is er voor de Xiaomi een hele lijst custom roms, zie ook topic over dit toestel elders in het forum.
Ok, ik zal dat van die windows phones nog eens verder uitzoeken. Hoe kom jij bij een prijs van 392 euro? Ik vind allen prijzen rond de 430 - 450 euro (afhankelijk van hoeveel HD ruimte).

[ Voor 18% gewijzigd door floriz87 op 17-05-2013 21:44 ]

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-11 23:13
floriz87 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 21:43:
[...]

Daarvan vind ik alleen de LTE versie interessant, maar die is boven mijn budget. Maar ik vind de S3 zo'n ontzettend saai toestel, veel te populair :| .

[...]

Ok, ik zal dat van die windows phones nog eens verder uitzoeken. Hoe kom jij bij een prijs van 392 euro? Ik vind allen prijzen rond de 430 - 450 euro (afhankelijk van hoeveel HD ruimte).
LTe versie ? :? voor als je een simyo prepaid kaartje erin doet?

• floriz87
SonyEricsson schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 21:50:
[...]

LTe versie ? :? voor als je een simyo prepaid kaartje erin doet?
Niet voor de 4G voorlopig, wellicht dat ik daar later gebruik van maak. Vooral omdat hij sneller is dan de gewone S3.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:36

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Alhoewel hij niet voldoet aan o.a. je eisen voor een hoge schermresolutie en het besturingssysteem, zou je de Nokia 808 Pureview niet willen overwegen? Vooral onder mensen die veel 'weg' zijn (de natuur in b.v.) is hij populair vanwege de goede accu (die nog vervangen kan worden door een veel zwaarder exemplaar) en uitmuntende camera + offline navigatie (handig in het buitenland).

Ik heb hem gekocht voor € 355,- incl btw plus nog eens 70 euro voor een zwaardere accu. Met alle features volle bak (wlan, bluetooth, 3g, GPS tagging op foto's, bellen, navigeren, spotify etc etc etc) doe ik nog 3+ dagen met een accu.

Er zijn prima custom roms voor beschikbaar (gemaakt door iemand die er jaren ervaring mee heeft), de appstore is kleiner maar bevat veel bruikbare titels en dankzij Symbian is het ook loeisnel. Ik heb er ook een aantal (3D) games op draaien (o.a. Tom Clancy's HawX, Avatar 3D, Angry Birds, Asphalt 6 etc).

[ Voor 19% gewijzigd door HTT-Thalan op 18-05-2013 09:51 ]

• Bavardia
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-07 08:12
HTT-Thalan schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 09:49:
Alhoewel hij niet voldoet aan o.a. je eisen voor een hoge schermresolutie en het besturingssysteem, zou je de Nokia 808 Pureview niet willen overwegen? Vooral onder mensen die veel 'weg' zijn (de natuur in b.v.) is hij populair vanwege de goede accu (die nog vervangen kan worden door een veel zwaarder exemplaar) en uitmuntende camera + offline navigatie (handig in het buitenland).

Ik heb hem gekocht voor € 355,- incl btw plus nog eens 70 euro voor een zwaardere accu. Met alle features volle bak (wlan, bluetooth, 3g, GPS tagging op foto's, bellen, navigeren, spotify etc etc etc) doe ik nog 3+ dagen met een accu.

Er zijn prima custom roms voor beschikbaar (gemaakt door iemand die er jaren ervaring mee heeft), de appstore is kleiner maar bevat veel bruikbare titels en dankzij Symbian is het ook loeisnel. Ik heb er ook een aantal (3D) games op draaien (o.a. Tom Clancy's HawX, Avatar 3D, Angry Birds, Asphalt 6 etc).
is een prachtig toestel dat is waar. Maar ik denk dat symbian voor zijn eisen minder interessant is voornamelijk omdat dit niet bepaald toekomstproof is (Nokia heeft zelf gezegd dat de 808 hun laatste symbian toestel was)
ook zijn snelle hardware eisen heeft hij niet helemaal (al maakt symbian dat overbodig natuurlijk)

je zou de LG Optimus 4x HD ook kunnen overwegen. Tegra 3, 1280x720 pixels, MAAR slechts 1 gig aan ram (nu goed daar kom je wel mee rond als je er een beetje naar kijkt hoor)

Persoonlijk heeft de nexus 4 mijn voorkeur. Is snel, mooi, 2 gig ram. Ik heb er dan ook zelf 1 :) gehaald in de Duitse MM daar was hij toen 350 (is nu iets meer denk ik) maar ik heb toendertijd contact opgenomen met MM België en die vertelden mij dat indien er iets mis is met het toestel ik hem voor garantie mag binnenbrengen in een MM in België (naar aanleiding van Europese garantie). Nu goed er zijn mensen hier op het tweakers forum die dat tegenspreken maar ik heb dat antwoord gekregen in een mail van hen, doen ze het niet dan heb ik toch genoeg om moeilijk te doen moest het ooit van belang zijn.

die chinese gsm's betekent over het algemeen geen garantie, dat moet je zelf weten of je dat durft...

ps: je geeft in het begin aan dat je de camera belangrijk vindt. Nu moet ik persoonlijk zeggen dat ik de camera van de nexus niet top vind. Als je dit echt belangrijk vindt raad ik je de camera compare tool aan van gsmarena die geeft een mooi beeld van de prestaties van de camera's ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Bavardia op 19-05-2013 00:04 ]

I7-7700k - Radeon HD 7950 Crossfire - 16 GB Ram - 512 GB SSD - Antec Nine Hunderd

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:36

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Bavardia schreef op zondag 19 mei 2013 @ 00:02:
[...]
(Nokia heeft zelf gezegd dat de 808 hun laatste symbian toestel was)
Klopt, maar de investeerders zijn wel amok aan het maken vanwege de strategie om 100% voor windows phone te gaan, ik hoop dat Nokia alsnog het licht gaat zien en Symbian opnieuw oppakt :P.

• floriz87
Bavardia schreef op zondag 19 mei 2013 @ 00:02:
[...]

is een prachtig toestel dat is waar. Maar ik denk dat symbian voor zijn eisen minder interessant is voornamelijk omdat dit niet bepaald toekomstproof is (Nokia heeft zelf gezegd dat de 808 hun laatste symbian toestel was)
ook zijn snelle hardware eisen heeft hij niet helemaal (al maakt symbian dat overbodig natuurlijk)

je zou de LG Optimus 4x HD ook kunnen overwegen. Tegra 3, 1280x720 pixels, MAAR slechts 1 gig aan ram (nu goed daar kom je wel mee rond als je er een beetje naar kijkt hoor)

Persoonlijk heeft de nexus 4 mijn voorkeur. Is snel, mooi, 2 gig ram. Ik heb er dan ook zelf 1 :) gehaald in de Duitse MM daar was hij toen 350 (is nu iets meer denk ik) maar ik heb toendertijd contact opgenomen met MM België en die vertelden mij dat indien er iets mis is met het toestel ik hem voor garantie mag binnenbrengen in een MM in België (naar aanleiding van Europese garantie). Nu goed er zijn mensen hier op het tweakers forum die dat tegenspreken maar ik heb dat antwoord gekregen in een mail van hen, doen ze het niet dan heb ik toch genoeg om moeilijk te doen moest het ooit van belang zijn.

die chinese gsm's betekent over het algemeen geen garantie, dat moet je zelf weten of je dat durft...

ps: je geeft in het begin aan dat je de camera belangrijk vindt. Nu moet ik persoonlijk zeggen dat ik de camera van de nexus niet top vind. Als je dit echt belangrijk vindt raad ik je de camera compare tool aan van gsmarena die geeft een mooi beeld van de prestaties van de camera's ;)
Inderdaad zie ik die Nokia niet echt als een optie, exact om de reden die jij aangeeft. Wel overigens bedankt voor de input HTT-Thalan :) .

Ik zit nu steeds meer naar de Nexus 4 te kijken, lijkt me een goed toestel voor die prijs. Eventueel nog de Oppo Find 5, en dan via het buitenland importeren. Ben alleen nog aan het uitzoeken hoe het dan met garantie zit. Oppo heeft in elk geval een distributeur van dat toestel in NL zitten (mobifocus) en Oppo is op het gebied van blueray in elk geval een gerenommeerd merk.

Die camera is wel enigszins belangrijk, maar het gaat voor mij vooral om vakantiekiekjes waar je later nog met plezier naar terug kan kijken, om het gevoel van toen terug te halen. Niet om aan de muur te hangen oid :) . En meeste plaatjes zullen gewoon overdag gemaakt worden, en ik vermoed dat de kwaliteit dan acceptabel zal zijn.

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-11 09:58
Is een tweedehands telefoon geen optie? Daarme vergroot je je keuze enorm denk ik als je <400 euro wilt.

• floriz87
Alleen tweedehands in de zin dat ze als nieuw verkocht worden door een niet officieele retailer :). Ik vind het toch altijd wat tricky om een duur toestel tweedehands te kopen. Natuurlijk, je kan het een en ander testen, maar niet alles. En je zult nou net iets kleins over het hoofd zien wat toch erg vervelend is.

Het idee van Chinese smartphones vind ik bij nader inzien ook iets te risicovol. Normaal vind ik risico's niet erg, maar gezien ik (samen met mijn vrouw, en die beslist ook mee) niet veel geld heb, wil je wel dat wanneer je een groot bedrag uitgeeft er niet teveel risico's aan kleven.

• floriz87
Uiteindelijk voor de Oppo Find 5 gegaan. Gekocht via Oppostyle.com (vandaag). Ervoor gekozen omdat ik de looks erg mooi vind, de specs wel goed zitten, en er een distributeur in NL zit (mobifocus). Ik hoop dat zij reparaties uit kunnen voeren, mocht er iets mis zijn (buiten de garantie om, anders gaat het via Oppostyle).

Bovendien is Oppostyle een nette officiele retailer, itt vele andere webshops waar je andere chinese smartphones moet kopen.

Verder komt de community rond Oppo mij vriendelijk en behulpzaam over, en wordt er gewerkt aan ontwikkeling van de software (die nu nog niet optimaal is). Ik ben benieuwd. Wellicht komt er nog een keer een review :) .

Dank iedereen voor de reacties.

Verwijderd

Ik wil hier nog even aanhaken, want ik zoek ook een nieuwe telefoon voor ongeveer dit bedrag. Kom dan al snel op de Galaxy S3 uit. Opzich prima, degelijk, veel verkocht.

Maar ik vindt de LG Optimus G ook erg mooi. Het enige waar ik een beetje over twijfel is over de ondersteuning in de toekomst. Heeft iemand enig idee hoe LG tegenwoordig is met de software-updates?

• WouterT13
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 20:01
De Sony Xperia SP is ook een goede optie, maar hij moet helaas nog uitkomen. Ik wacht op deze telefoon, omdat hij me erg aanspreekt en de batterij redelijk goed is (beter dan de SGSIII volgens gsmarena). Bovendien is de processor gewoon prima en de GPU geweldig (andreo 320, zelfde als in de Xperia Z).
Verder spreekt het design van de telefoon me gewoon aan.
pricewatch: Sony Xperia SP Zwart

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 23:03:
Ik wil hier nog even aanhaken, want ik zoek ook een nieuwe telefoon voor ongeveer dit bedrag. Kom dan al snel op de Galaxy S3 uit. Opzich prima, degelijk, veel verkocht.

Maar ik vindt de LG Optimus G ook erg mooi. Het enige waar ik een beetje over twijfel is over de ondersteuning in de toekomst. Heeft iemand enig idee hoe LG tegenwoordig is met de software-updates?
De LG optimus G is vandaag 399,95 bij iBood. Daar komt nog 5,95 verzendkosten bij en je kan nog 16 euro cashback krijgen. Totaal dus 390 euro. Een hele mooie prijs voor dit toestel lijkt me. Daarnaast hebben wij hele goede ervaringen met LG. Mijn oudste dochter zweert er bij, ik heb deze nu als derde LG voor haar besteld (na een Optimus Black en een optimus 4X HD).

Vanaf maandag is de OPPO Find 5 ook een goed alternatief, die is dan te bestellen zonder tax sores voor 399 inclusief verzendkosten.

[ Voor 7% gewijzigd door Sigis op 25-05-2013 16:14 ]

Verwijderd

Sigis schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 16:12:
[...]

De LG optimus G is vandaag 399,95 bij iBood. Daar komt nog 5,95 verzendkosten bij en je kan nog 16 euro cashback krijgen. Totaal dus 390 euro. Een hele mooie prijs voor dit toestel lijkt me. Daarnaast hebben wij hele goede ervaringen met LG. Mijn oudste dochter zweert er bij, ik heb deze nu als derde LG voor haar besteld (na een Optimus Black en een optimus 4X HD).

Vanaf maandag is de OPPO Find 5 ook een goed alternatief, die is dan te bestellen zonder tax sores voor 399 inclusief verzendkosten.
Nou is die iBood deal uiteraard wel exclusief eventuele invoerrechten toch? Dus daar moet je dan wel rekening meehouden. Daarnaast is de optimus G gewoon een branded N4 met een iets ander design en dan zou ik (met het oog op android updates) toch echt eerder voor een N4 gaan, zeker omdat de prijs (ongeveer) hetzelfde is.

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 18:17:
[...]

Nou is die iBood deal uiteraard wel exclusief eventuele invoerrechten toch? Dus daar moet je dan wel rekening meehouden. Daarnaast is de optimus G gewoon een branded N4 met een iets ander design en dan zou ik (met het oog op android updates) toch echt eerder voor een N4 gaan, zeker omdat de prijs (ongeveer) hetzelfde is.
Beiden zijn inclusief invoerrechten.
De Optimus G heeft volgens mij een mooier scherm, een betere camera, twee keer zoveel geheugen (32 tegen 16 GB) en 4G ondersteuning. Imo ook een mooier design. Stock Android kan een voordeel zijn, afhankelijk van je persoonlijke voorkeur.

[ Voor 4% gewijzigd door Sigis op 25-05-2013 21:23 ]

• Montsubai
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10-2024
pricewatch: Huawei Ascend G615 Zwart

Dit is de Huawei Honor 2, gewoon in Nederland verkrijgbaar en voor €280.

• floriz87
Montsubai schreef op maandag 27 mei 2013 @ 21:17:
pricewatch: Huawei Ascend G615 Zwart

Dit is de Huawei Honor 2, gewoon in Nederland verkrijgbaar en voor €280.
Klopt niet helemaal wat je zegt. De "oorspronkelijke' Huawei Honor 2 heeft 2 GB werkgeheugen, deze heeft "maar" 1 GB werkgeheugen. Dit wordt ook wel de Europese versie genoemd van de Honor 2.

Prima toestel overigens verder.

• Huubertus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-11 15:48
Samsung ativ s. Ontzettend in prijs gekelderd de laatste tijd. Ik heb hem ook overwogen, maar woon zelf dicht tegen de Duitse grens. Dan is de nexus 4 een veilige keus.
Pagina: 1