Achtergrond
Momenteel bezit ik een iPhone 3GS. Prima telefoon, en doet opzich wat ik nodig heb. Behalve dat mijn camera kapot is (hier loopt een ander topic overPrijs
De bedoeling is een losse telefoon te kopen. Verder koop ik nog een simonly kaartje by simyo. Ik reken op een prijs van 300-400 euro, inclusief verzendkosten.Vereisten
Algemeen
Het idee is dat ik een nieuwe telefoon heb met een functionerende camera. Verder is het ook wel tijd voor een update. Idealiter een toestel wat de aankomende jaren weer even mee kan op hardware en software gebied. Mijn 3GS is niet overal meer compatible mee, of kan het programma soms niet aan.Software
- WP 8 of Android 4.0(+) (iPhone is te duur)
- Veeleisende software (nieuwe games bijv).
Hardware
- Goede batterijduur
- Scherm minimaal 4 inch
- Goed scherm - scherp - hoge resolutie
- Quadcore processor lijkt me wel nodig. Snapdragen, tegra, hisilicon maakt denk ik niet zoveel uit)
- Intern geheugen minimaal 2GB lijkt me ook een vereiste.
Eigen onderzoek
Pricewatch: http://tweakers.net/categ...YT-tYjSvRfhH4j28I87AznnFwInteressante toestellen
- LG Nexus 4 16 GB pricewatch: LG Nexus 4 16GB Zwart
Voordeel: Heeft alles wat ik zoek, komt positief uit de reviews. Dit toestel heeft mijn voorkeur.
Nadeel: Is te duur.
Mogelijk kopen in Duitsland en op laten sturen. Kost dan krap € 400,-. Maar, hoe zit dat dan met garantie etc? Ik ben een beetje huiverig. - Oppo find 5 pricewatch: Oppo Find 5 16GB Wit, Zwart
Voordeel: Eigenlijk zelfde als Nexus 4. Heeft alles wat ik zoek.
Nadeel: Onbekende speler in telefoonbusiness (denk ik). Hoe zijn de updates en ondersteuning? Hoe gaat het met garantie? Verder: niet te koop in NL. Ik kan em kopen (16 gb versie) via oppostyle.com, dan kost het 380 euro incl verzenden. Zou ik dan nog invoerrechten moeten betalen? In dit topic beweert iemand van niet: Oppo Find 5 . - Huawei Ascend Honor 2 pricewatch: Huawei Ascend Honor 2 Wit, Zwart
Voordeel: Eigenlijk zelfde als Oppo find 5. Goedkoper: met een beetje mazzel voor 330 euro te verkrijgen. Alleen internationaal, in NL niet verkrijgbaar (Alleen de 1 GB versie).
Nadeel: Versie moet geroot/romd worden. Hier weet ik niet zoveel vanaf. Ik ben geen totale digibeet, dus ik kom hier wel uit, alleen dit gaat een hoop tijd kosten. Hoewel je ze volgens mij ook geroot kan kopen, maar dat heb ik nog niet kunnen vinden. - Xiaomi Mi2s 16 GB pricewatch: Xiaomi Mi-Two S 16GB
Voordeel: Goede specs -> 330 euro incl verzenden als je geluk hebt.
Nadeel: Nogal onbekend toestel volgens mij. Hoe zit het wederom met garantie, updates, etc. En zijn er custom ROMS voor, en zijn die uberhaupt nodig? - HTC windows phone 8X pricewatch: HTC Windows Phone 8X Zwart
Voordeel: Windows 8 vind ik wel spannend, keer wat anders. Geen gedoe, gewoon in NL te koop voor een redelijke prijs (370 euro ongeveer).
Nadeel: Leuke specs, maar maar 1 GB intern en dual core. - wachten op ibood deal
Gevraagd
Welke telefoon zouden jullie aanraden? Of mis ik nog telefoons die mooi passen in dit straatje? Idealiter iets makkelijks, waarbij je het gewoon in NL kan kopen, en naar een dealer kan brengen in NL mocht er iets zijn. Ik schuw wat moeite niet, maar als het makkelijk kan...Bedankt alvast voor eventuele hulp!