[Win7] Eenmalig admin taak uitvoeren tijdens Startup

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIceWarrior
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:10
Ik wil een taak (MSI installatie) bijv. mbv Task Scheduler éénmalig laten uitvoeren tijdens Windows Startup met Administrator rechten. De gebruiker die daarna inlogt heeft geen admin rechten.
Nu lukt het wel om de taak uit te laten voeren, maar niet eenmalig.
Wanneer je de optie tijdens Startup kiest, heb je geen optie om die maar eenmalig te laten uitvoeren.
Weet iemand hier een oplossing voor?

De Runonce mogelijkheid in het register werkt helaas niet omdat dat alleen uitgevoerd wordt wanneer er een Administrator inlogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-10 16:49
In taakplanner : op het tabblad "instellingen" kiezen voor "als taak niet meer uitgevoerd wordt verwijderen na" en daar kiezen voor "onmiddelijk" (ik zit nu helaas achter een NL Windows 8 dus ik weet uit mijn hoofd niet meer de exacte Engelstalige benaming voor die setting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0fragger
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 22:37
In wat voor een omgeving werk je ? Windows Domein? Dan kun je het beter via de GPO uitrollen.

Laat even weten wat je precies wil, er zijn immers mooiere oplossingen dan de task scheduler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:53

TheVMaster

Moderator WOS
Ben met wel met n0fragger eens, maar ook uitrollen via GPO is natuurlijk een oplossing die niet de meest charmante is.

Al denk ik wel dat een oplossing op basis van System Center 2012 Configuration Manager of RES Automation Manager misschien wat aan de prijzige kant zijn?

Daarnaast is het interessant om te weten wat er op de clients draait, mogelijk kun je iets remote laten aftrappen, of moet het echt tijdens het aanloggen?

[ Voor 22% gewijzigd door TheVMaster op 16-05-2013 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIceWarrior
Bedankt voor de reacties, De optie "als taak niet meer uitgevoerd wordt verwijderen na" werkt helaas niet omdat er ingesteld is dat het tijdens Startup uitgevoerd moet worden.

Wij hebben al een Deployment omgeving in huis, die gebruik ik om de task te deployen.
Het gaat namelijk om een MSI die perseé tijdens Startup van Windows eenmalig uitgevoerd moet worden.

Een alternatief zou ook kunnen zijn de MSI zo aanpassen dat die niets doet wanneer de installer nogmaals draaid terwijl het er opstaat. We hebben tools in huis om een MSI aan te passen, weet iemand hoe je een dergelijke check inbouwd?

[ Voor 24% gewijzigd door TheIceWarrior op 21-05-2013 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GodLiker schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 16:43:
Ik wil een taak (MSI installatie) bijv. mbv Task Scheduler éénmalig laten uitvoeren tijdens Windows Startup met Administrator rechten. De gebruiker die daarna inlogt heeft geen admin rechten.
Nu lukt het wel om de taak uit te laten voeren, maar niet eenmalig.
Wanneer je de optie tijdens Startup kiest, heb je geen optie om die maar eenmalig te laten uitvoeren.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Kun je niet een tweetal taken maken? Eérst voer je de installatie-taak uit bij opstarten, en dan een taak die je installatie taak uit de scheduled tasks gooit. En eventueel zichzelf, als je toch bezig bent. Het AT command in de command line is je vriend, evenals notepad om een .cmd-filetje mee te schrijven.
Er is trouwens geen wet die zegt dat je het AT commando niet gewoon als laatste stap in de installatie procedure van je oorspronkelijke tasks kunt zetten...

AT is trouwens deprecated op W8, als dat op W7 ook zo is heb je het commando schtasks nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIceWarrior
Dank voor je suggestie, mede hierdoor heb ik het opgelost.
Ik heb een 2e task aangemaakt die tijdens Logon, dus na de Startup, de install task en daarna zichzelf verwijderd.

Ter info met dit commando:

%systemroot%\Syswow64\cmd.exe /C C:\Windows\System32\schtasks /delete /TN Install_MSI /f
%systemroot%\Syswow64\cmd.exe /C C:\Windows\System32\schtasks /delete /TN Remove_InstallerTask /f
Pagina: 1