Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 501396

Topicstarter
ik heb nu ongeveer een krappen maand de TL-WN821N in mijn bezit. Het installeren met de bijgeleverde cd ging goed. Maar het internet was heel traag. Dus heb ik gegoogled naar eventuele oplossingen. Ik heb de nieuwste drivers geinstaleerd maar dat mocht niet helpen.

Heeft iemand hier ervaring mee of kan hij/zij mij verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-07 23:20

RvL

Misschien wel handig om ook te vertellen welke eventuele oplossingen je hebt geprobeerd.

Wat zaken die je kan bekijken:
kanaalkeuze: hoe is de bezetting van de verschillende kanalen in je omgeving? Kies het meest vrije kanaal en probeer daarbij te kiezen voor kanaal 1, 6 of 11.

Obstakels: een stick die achter in de computerkast zit, is meestal omgeven door kasten en andere apparatuur. Geen goede positie voor een stick. Probeer de stick eens ergens anders neer te leggen d.m.v. een USB verlengkabel.

Andere computer: is de stick in een andere computer/laptop net zo langzaam? Zo nee, dan ligt het dus aan je computer.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mja en niemand ander die vol aan het downloaden is ?
hoe heb je het getest ?
hoe snel gaat het als je met een utp kabel verbind ?

Zijn er nog meer kanalen die met vol bereik binnenkomen die wellicht heel druk zijn (kijk eens met inssider)
post maar een screendump als je het niet snapt.

wat is je normale snelheid die je kan verwachten ?
wat voor snelheid had je voor de usb stick?

etc etc

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Het is ook verstandig om even met een andere laptop/pc/whatever ernaast te gaan zitten, ik had ook een Philips USB Wifi-N stick met dat probleem. Gaf vol bereik aan maar 2-5mbps. Bij het gebruik van een andere stick had ik dezelfde snelheid, maar gaf hij gewoon aan dat het bereik minder was. Dat bleek bij de philips ook zo te zijn, maar die gaf fout aan hoe sterk het bereik was.