Ik heb hier een situatie als volgt:
Modem/Router/Wifi combi die zorgt voor het internet
Zooitje computers
Gigabit switch
NAS die DHCP doet.
Doel: Lokaal netwerk gigabit, 'vaste' ip's en internet toegang voor wired en wireless devices.
Implementatie:
Alles aan de switch geknoopt (ook NAS) en werkt prima.
Voor internet toegang het switch gedeelte van de modemcombi ook in de gigabitswitch geprikt en hoppa: internet.
Zover alles goed. DHCP functionaliteit van de modemcombi is ruk, dus daar uitgezet en op NAS aangezet.
Voor alle bekabelde devices gaat dat prima. De NAS neemt het werk over en deelt netjes ip adressen uit.
Alle wifi devices (die dus op de modemcombi binnenkomen) krijgen geen ip!?
Als ik een statisch ip toeken aan die wifi devices, kunnen die wel op de bekabelde devices komen, dus waarom die wifi devices geen ip krijgen is mij een raadsel.
Dit heb ik volgens mij wel vaker zo aangesloten, dit moet toch gewoon kunnen?
Modem/Router/Wifi combi die zorgt voor het internet
Zooitje computers
Gigabit switch
NAS die DHCP doet.
Doel: Lokaal netwerk gigabit, 'vaste' ip's en internet toegang voor wired en wireless devices.
Implementatie:
Alles aan de switch geknoopt (ook NAS) en werkt prima.
Voor internet toegang het switch gedeelte van de modemcombi ook in de gigabitswitch geprikt en hoppa: internet.
Zover alles goed. DHCP functionaliteit van de modemcombi is ruk, dus daar uitgezet en op NAS aangezet.
Voor alle bekabelde devices gaat dat prima. De NAS neemt het werk over en deelt netjes ip adressen uit.
Alle wifi devices (die dus op de modemcombi binnenkomen) krijgen geen ip!?
Als ik een statisch ip toeken aan die wifi devices, kunnen die wel op de bekabelde devices komen, dus waarom die wifi devices geen ip krijgen is mij een raadsel.
Dit heb ik volgens mij wel vaker zo aangesloten, dit moet toch gewoon kunnen?
Lekker op de bank