Werk pc, soms een beetje gamen

Pagina: 1
Acties:

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-04 23:28

Youk

Volvo For Life

Topicstarter
Aangezien mijn huidige systeem nog dateert van 2005 wordt het stillaan tijd om eens iets nieuws uit te zoeken. Hoofdzakelijk wordt de pc gebruikt voor office taken, wat webdevelopment, draaien van webservers, virtuele machines, TV kijken (analoog kabel) ook wel wat fotobewerking en van tijd tot tijd een beetje gamen (Euro Truck Simulator). Soms heb ik veel applicaties tegelijk open.

Verder wou ik ook een nieuw beeldscherm met hoge resolutie zodat ik geen 2 monitors hoef te plaatsen.

Tot nu toe kwam ik op volgende configuratie uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 280,-€ 280,-
1Intel DZ77GA-70K€ 165,50€ 165,50
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 259,-€ 259,-
1Hauppauge WinTV HVR-1700 Media Center Kit€ 85,30€ 85,30
1Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart€ 481,-€ 481,-
1Noctua NH-U9B SE2€ 44,99€ 44,99
6Gelid Solutions Silent 8PWM, 80mm€ 5,50€ 33,-
1Kingston HyperX KHX18C9T2K2/16X€ 101,20€ 101,20
1Seasonic Platinum Series 520 Watt Fanless€ 134,-€ 134,-
1Intel 520 240GB€ 204,95€ 204,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.788,94

Een aantal dingen om rekening mee te houden:
  • ik ben fan van AMD graphics chips
  • voeding is fanless, vandaar 6 casefans
  • alles komt in een Lian Li PC70
  • dataopslag gebeurt op mijn NAS
  • ik ben fan van combinatie Intel proc met Intel mobo => in het verleden voor mij altijd de meest stabiele combo geweest
Wat verwacht ik van het ding:
  • energiezuinig, in de mate van het mogelijke voor deze performance
  • stil, in de mate van het mogelijke voor deze performance, ik vrees vooral voor de VGA koeler
  • leuk uitzicht/combo aangezien window in behuizing
Is dit een goede combo? Zijn er voor mij misschien nog betere opties te kiezen?

Deze complete combo kan ik bestellen bij Afuture voor € 1.907,65 inclusief verzendkosten. Dat is dan wel met een Hauppauge WinTV-HVR-3300 in plaats van de HVR-1700. Hiermee zit ik dan ook ongeveer aan het max van mijn budget.

Volvo Classic Club Belgium

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:44
Als algemene opmerking, waarom fanlless voeding, als je daarna wel 6 casefans (toch flink wat geluid) gaat toevoegen. Fanless voeding zou dat op zichzelf gewoon moeten kunnen trekken en de kast met wat minder fans ook wel.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Fanless voeding nemen en dan 6 casefans plaatsen? Dat snap ik niet echt...
Je wil een stil systeem, hoe je het ook draait of keert, iedere extra fan geeft meer geluid.

Heb zelf de XFX 650W en ik hoor die niet, in jouw geval zal een XFX550W zeker voldoende zijn, en die kost maar de helft van de voeding die je nu gekozen hebt.

Je antwoord is misschien "jaja, maar deze is platinum hé", dat prijs verschil van 50€ verdien je NOOIT terug hoe zuinig die ook mag zijn...

Dat mobo is way overpriced in mobo's van MSI, Asus, Gigabyte, ... zit ook gewoon een Intel chipset hoor en die zijn zeker even goed of beter zelfs (betere koeling van onderdelen).

Laat eerst maar eens weten of je eigenlijk gaat overclocken? Hopelijk wel met die dure cpu, koeler & fans...

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-04 08:42
Wil je kunnen overklokken? Zo nee, dan kun je ook voor een Xeon gaan, die is net zo duur als een i5 maar heeft ook HT, net als de i7. pricewatch: Intel Xeon E3-1230V2 Boxed
Dan kun je ook besparen op het moederbord (Intel moederborden zijn ook zuinig, maar Z77 borden van Intel zijn niet specifiek zuinig). Aardig moederbord is deze: pricewatch: Intel DH77EB
Kun je één videokaart op kwijt, en ook een mSATA SSD. Scheelt weer wat ruimte in je kast (niet zo relevant voor jou denk ik) en is meestal ook wat zuiniger. Goede SSD: pricewatch: Crucial m4 mSATA CT256M4SSD3 256GB
Verder kun je ook wel minder casefans nemen, en fanless voeding is ook wat overrated. Een voeding die ook zeer goed is, efficiënt bij lage vermogens en stil is, is deze: pricewatch: Seasonic G-Serie 450Watt

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996