Welke muis!

Pagina: 1
Acties:

• GnrlSchnavy
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:13
Heeft iemand (uit eigen ervaring) een goede muis aan te raden?

Hij moet aan het volgende voldoen: Lang(er dan 5~6 maanden) meegaan!

Afgelopen jaar heb ik door 3 muizen heen geblazen.

Elke keer is de rechtermuisknop "lam" of gewoon kapot en reageert hij niet!

Ik speel eigenlijk alleen maar RTS en MOBA's...SC2, LoL, D3, smite. Dit is 90% rammen op de rechtermuisknop:)

Mogelijk hebben andere mensen dit probleem ook en speciaal daarvoor een muis gekocht. If so, let me know:)

Het waren allemaal Logitech gaming muizen van rond de 25 ~ 50 euro. Ik zal mijn huidige en de vorige thuis even opzoeken, weet deze niet uit mijn hoofd.

Mijn budget zal ik leggen tussen de 40 en 80 euro?
Belangrijkste is dus dat ze stevig zijn en lang meegaan:)

[ Voor 21% gewijzigd door GnrlSchnavy op 16-05-2013 16:06 ]

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:36

Bolletje

Moderator Harde Waren
De openingspost is nog te beperkt om goed advies te kunnen geven. Welke muizen waren je vorige 3? Welke heb je nu op het oog? Wat is het budget?

etc.

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-02 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Als je serieus wilt gamen, kan je beter kijken naar de muizen die Gamingmuizen [Deel 2] aangeraden staan.

Als prestaties je niets interesseren kan je een lokale mediamarkt binnenlopen en de muis pakken die het lekkerst ligt / goedkoopste is.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

pricewatch: Sharkoon FireGlider

ik zweer bij deze. Ik heb voorheen tientallen (dure) muizen voorbij zien komen, maar deze is mijn favoriet. Goedkoop, degelijk, lekker van formaat.

Let even op waar je hem besteld, die fire-print lijkt nergens op, maar alternate bijvoorbeeld verkoopt iig de volledig zwarte. Echt een aanrader voor <50 euro.

• rapptor13
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-10-2025
Heb zelf Sharkoon Fireglider ook alleen dan zonder die vlamen compleet zwart met Rush eropstaan erg goede muis lekt alleen wat licht rond de Scrollwheel voor de rest is gewicht DPI en alles aan te passes tot 5600 DPI wat voor mij genoeg(Teveel is) En hij is spot goedkoop

Verwijderd

Ik speel zelf COD en LOL.
Speel met een Steelseries Kana, omdat hij perfect in mijn handen ligt.

Mijn hand is ongeveer normale grote, miss iets kleiner.

Als je grotere handen hebt ligt de Steelseries Sensei super goed, is basicly een grote Kana.
Dit geld ook voor de Razer Deathadder en de Razer Mamba (voor de grote), Mamba(€130)=Kana(€40-50) en Sensei(€70-100)=Deathadder(€50-80).

De prijsverschillen zit het met de dpi... maar ik speel zelf op 1600dpi en denk niet dat mensen meer dan 4000dpi gebruikt.

Dit heb ik uit eigen ervaring :).
Die Corsair muizen lijken mij iets minder fijn te zitten met zoveel knoppen die je niet gebruikt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2013 16:27 ]

• WarShadow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-01 11:14
pricewatch: Corsair Vengeance M60

Corsair Vengeance M60 gebruik ik nu bijna een jaar, speel hiermee MMO en FPS games.
Ben er zeer tevreden mee werkt nog altijd als nieuw ondankt dat ik zelf ook graag een beetje mag rammen op de knoppen.

Alle toetsen zijn programeerbaar en de sniper button op de zijkant is een leuke toevoeging, naar mijn menig iets te ver naar voorkant van de muis geplaatst.

Ook zitten er gewichten in de muis, deze kunnen er uitgehaald worden maar persoonlijk vind ik de muis zo als die geleverd word al heerlijk spelen.

Is alleen leverbaar in zwart, maar er is een nieuwere versie de Corsair Vengeance M65 die wel in meerdere kleuren leverbaar is.
En volgens mij is het enige verschil met de M60 dat de DPI nog hoger is.

• GnrlSchnavy
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:13
Bedankt allemaal ik heb de Sharkoon FireGlider besteld op aanraden van de eerste 2 reacties. Mocht deze niet bevallen dan ga ik toch maar eens kijken naar een muis van 50 euro+.

Ben toch van mening dat ik dat niet nodig heb, extra buttons e.d.

Een sterke rechtermuisknop is het belangrijkst;)

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-03 14:35
tssss en het belangrijkste van een muis staat hier gewoon niet bij...

Voor een goede muis, ga naar een computer winkel waar ze er meerder hebben en leg je hand er een op.
niet lekker, niet kopen, anders krijg je alleen maar gewrichts problemen.
gewichtjes er in is ook erg fijn ja en wat extra knoppen.

ehhh.. noppes

• SRT988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-01-2022
Geen gamingmuis, maar niet kapot te krijgen: Logitech Performance MX.
Zelf heb ik deze al enkele jaren en omdat ik hem op mijn werk ook gebruik, gaat deze dagelijks mee op en neer. De muis heeft wel eens te drinken gehad en heeft ook wel eens gesprongen van bureau naar de vloer, maar blijft werken. Zelf speel ik ook D3 en enkele andere games die het uiterste van de linker- en rechtermuisknop vragen, maar dit allemaal met succes tot nog toe.

Houd wel rekening met de pasvorm van deze muis. Hij is namelijk een stukje breder dan de meeste muizen, waardoor die voor de een heerlijk in de hand ligt, voor de ander niet.

succes met je keuze!

AMD Phenom II X6 1055t | Asus Crosshair V Formula | Corsair Vengeance 4x4gb | Powercolor Radeon HD6950 2gb DDR5 | Samsung 830 series 128gb | Seagate Baracuda 500gb | Bequiet! Purepower L8 730watt

• firevlam90
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-07-2023
Ik zou ga voor de Kana als je LOL en D3, goedkoop, fijn en niet al te veel knopjes.

Maar als je ook nog heel veel SC2 speelt kan je miss een Razer Naga halen ofzo met te veel knopjes :D.
Pagina: 1