Extern scherm valt uit (Dell U2412m)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-10 15:22

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Topicstarter
Hallo,

Ik hoop dat dit hier goed staat. Ik heb sinds maart een Dell U2412m monitor via displayport op mijn MacBook Pro aangesloten in deze opstelling:

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8519/8538866405_afd0d9a7eb_c.jpg

Alles werkt prima en netjes. Tot gisteren. Hij heeft last van af en toe uitvallen. Het scherm word even zwart, maar binnen 2 seconden is hij weer aan. Ik weet niet waar dit aan zou kunnen liggen. Ik word er wel behoorlijk gek van. Wat zou het probleem kunnen zijn, wat kan ik er aan doen? 8)7

Met dank

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:58
Kan het zijn dat je last hebt van kabelbreuk? Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met een mini-displayport naar VGA kabeltje (3rd party).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Topicstarter
Kabel is er sinds maart niet uitgeweest. Het is een best stevige kabel, deze:
http://www.allekabels.nl/...ar-displayport-kabel.html

ook als ik even aan de kabel rommel/beweeg blijft die het gewoon doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederick130391
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-10 14:39
ik heb dat probleem ook met met mijn macbook pro en dell u2711. Bij mij ligt het probleem aan mijn macbook zelf denk ik, want een vriend zijn macbook heb ik hier ook eens aan mijn scherm gehad zonder 1 seconde zonder beeld te zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door frederick130391 op 16-05-2013 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdietger
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-09 11:55
Ik heb dezelfde dell u2412m en maak ook gebruik van een mini displayport naar displayport kabel en ervaar totaal geen problemen. Nu ik heb wel een macbook pro retina, dus misschien toch een probleem met de macbook pro's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Topicstarter
Lijkt me vrij sterk. ik heb hem sinds maart probleemloos eraan hangen, en daarvoor ook al een jaar een ander extern scherm. Ook beamers etc werken perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:43
hoe frequent gebeurd dit, heb je er last van?

Probeer eens een ander apparaat om dit beeldscherm op aan te sluiten en kijk of je hetzelfde probleem hebt.

Valt het scherm met bovenstaande niet uit?, probeer eens een andere kabel tussen je macbook en je scherm en kijk wat er dan gebeurd.

Mocht het daar ook niet aan liggen dan lijkt het me vrij duidelijk dat het aan je macbook ligt, weet niet of je hiervoor ook factory resets hebt ofzo? anders is het wellicht een hardware defect.;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eM.
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:57

eM.

Welke macbook pro is het eigenlijk? Welk model/jaar? Welke versie van Mac OS X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Topicstarter
Het is gister 1 keer voorgekomen. Nouja, prima. Vanmorgen wat het echter best heftig, in een half uur zo'n 8x. Je kunt je voorstellen dat dat behoorlijk irriteert.

Echter, na het posten van mijn eerste reactie hier heeft hij dit niet meer gedaan. Tot nog toe laat ik 'm zo nog even zitten mocht dat niet helpen dan pak ik er een andere kabel bij.

MacBook Pro, mid 2010. Samsung 840 pro 256GB SSD en 8GB Corsair RAM (sinds maart 2013).
OS X 10.8.2 ML

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Topicstarter
Er is inmiddels schot in de zaak. De situatie was altijd dat mijn iPhone via een dock aangesloten was op de usb uitgang op m'n scherm.
En daar zat juist de fout. Zodra ik mijn telefoon niet in het dock heb aangesloten, doet die het gewoon normaal. En wanneer ik hem in het dock zet, dan begint die na een kwartiertje raar te doen. En dit valt soms samen met een notificatie op mijn telefoon (bijv. tweetbot melding -> scherm uit). Heel raar.
Kan dit liggen aan de voeding die het scherm (niet) krijgt? ik zou graag mijn telefoon aan m'n scherm blijven houden... ligt dit dan aan de USB HUB kabel die van de MBP naar het scherm loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-08 19:40
Het is afhankelijk van de USB Hub in je scherm waar je de oorzaak moet zoeken. Op het moment dat het een gevoede HUB is moet je het probleem in je scherm zoeken. Als de HUB gevoed wordt door de computer - wat ik me haast niet voor kan stellen - moet je je afvragen waarom het eerst wel werkte en nu niet. En dan moet je dus kabels en laptops uitsluiten.

Probeer gewoon het een en ander uit te sluiten met andere kabels en computers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:24
Grootstyr schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:34:
Het is afhankelijk van de USB Hub in je scherm waar je de oorzaak moet zoeken. Op het moment dat het een gevoede HUB is moet je het probleem in je scherm zoeken. Als de HUB gevoed wordt door de computer - wat ik me haast niet voor kan stellen - moet je je afvragen waarom het eerst wel werkte en nu niet. En dan moet je dus kabels en laptops uitsluiten.

Probeer gewoon het een en ander uit te sluiten met andere kabels en computers.
Hub wordt gevoed door de USB poort op de laptop. Dit kan je merken doordat de USB power verliest zodra de laptop niet meer eraan hangt terwijl het scherm nog aan staat.
Helaas heeft Dell dit bij alle schermen zo gedaan (behalve de powered poorten die ze hebben, meestal 1 van de 4 - 8 ) en dus kan je niet door blijven laden als er geen computer/laptop aan hangt die aan staat....

Zou verder niet weten waar het mee te maken heeft... Te veel USB-apparaten aan de hub van het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 02:46
Ik heb met het mijn rMBP. Hierop heb ik een monitor via displayport op aangesloten en via hdmi. Bij mij gaat het scherm op de hdmi ook zo nu en dan op zwart om vervolgens weer normaal te functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had dit probleem ook, bleek het kabeltje te zijn in mijn geval.
Pagina: 1