Toon posts:

Laptop verbind automatisch met zwakker signaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een Ziggo Router. Om sterker signaal te krijgen heb ik een UTP kabel naar zolder doorgetrokken en daar een Lynksys EA2700 aan gehangen die als Bridge is ingesteld. Hij heeft wel een andere naam en wachtwoord dan mijn Ziggo Router.

Als ik nu op zolder zit te werken op mijn laptop (Windows 7), en handmatig het signaal naar de Lynksis verbind, dan is na enige tijd de verbinding toch weer met mijn Ziggo Router beneden gemaakt (wat natuurlijk veel minder snel is)

Weet iemand een manier om er voor te zorgen dat mijn laptop verbinding maakt met het sterkste access point in mijn lijst?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Waarom heb je een andere naam + ww ingesteld op de Linksys?

Ideale situatie:

- zelfde SSID
- zelfde security settings
- vaste kanalen 1 & 6, 6 & 11 of 1 en 11

Clients kiezen dan automatisch het sterkste signaal.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• PAL86
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-11 22:24
Mijn situatie is identiek aan de situatie van ewezel echter heb ik deze ingesteld zoals lier dit ook aanraad en hier zijn geen problemen. Zodra ik naar boven loop pakken de clients het WIFI signaal van boven wat veel sterker is dan het signaal uit de zwakke ziggo router.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zodra je een andere ssid gebruikt zal windowd naar zijn prioriteiten lijstje kijken

Afbeeldingslocatie: http://beingpc.com/wp-content/uploads/2011/10/Change-Wireless-Network-Priority-to-Make-Windows-7-Choose-the-Right-Network-First.jpg

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Er is eigenlijk geen reden waarom ik een andere SSID heb genomen.

Ik heb een tweede probleem, sinds in mijn Lynksys heb ingesteld als Bridge, kom ik er via mijn laptop niet meer op. (ook niet via een UTP-kabel). Heeft iemand daar ook tips voor?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:32:
Er is eigenlijk geen reden waarom ik een andere SSID heb genomen.

Ik heb een tweede probleem, sinds in mijn Lynksys heb ingesteld als Bridge, kom ik er via mijn laptop niet meer op. (ook niet via een UTP-kabel). Heeft iemand daar ook tips voor?
Mooi, anders instellen dus...

En een bridge gebruik je om een brug te vormen tussen je router en je Linksys. Je moet de Linksys dus als Access Point instellen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

lier schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:53:
Waarom heb je een andere naam + ww ingesteld op de Linksys?

Ideale situatie:

- zelfde SSID
- zelfde security settings
Eens.
- vaste kanalen 1 & 6, 6 & 11 of 1 en 11
Rare keuze tenzij je in de VS woont :o

Hier in EU heb je de 'vrije' kanalen 1, 5, 9 en 13. Als je 20MHz-brede kanalen gebruikt kun je dus iedere combinatie van twee van die dingen pakken, gebruik je 40MHz-brede kanalen, dan moet je 1 en 5 vs 9 en 13 pakken.

Natuurlijk moet je ook rekening houden met interferentie, dus 40MHz-brede kanalen zijn alleen goed idee als je zo goed als geen signalen van buren ontvangt (zware betonnen constructie bijv). Als het druk is beperk je je veel beter tot 20MHz-kanalen.
Clients kiezen dan automatisch het sterkste signaal.
Hangt van client af. iOS doet dat iig alvast niet, die blijft verbonden met een bepaald AP zolang het signaal nog ontvangen wordt, ongeacht of er een ander AP hetzelfde SSID sterker aanbiedt. Bij Windows hangt het af van de driver en evt gebruikte managementsoftware. Broadcom WiFi-chips (en dus driver) icm gewoon MS Zero Touch Config springt wel netjes over op de sterkste.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1