Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 516659

Topicstarter
hallo,

Ik ben benieuwd of er veel mensen klachten hebben over dit type tv van samsung. Ik heb momenteel een discussie met samsung. Na een zeer moeizaam verlopend mailcontact kreeg ik afgelopen vrijdag eindelijk een bevestigend antwoord van hun kant dat op de foto's die ik hun heb gestuurd het issue duidelijk clouding betreft en ze zo snel mogelijk een servicemonteur langs zullen sturen. Deze is afgelopen dinsdag geweest en heeft de tv getest met een kleurenbestand wat hij via een usb heeft getest op onze tv. Zijn mening was dat er geen problemen met de kleuren waren en ging weer naar huis zonder iets te doen! Ik dacht hij komt de tv repareren of dat hij hem om zou ruilen voor een ander toestel. Nou nee dus. Heb gisteren weer een mail naar samsung gestuurd en warempel vandaag al antwoord ( meestal moet je meerdere mailtjes sturen voordat je antwoord krijgt, ik word zooo moe van samsung) Hierin verontschuldigingen ze zich dat ze de foto verkeerd hebben beoordeeld en dat het advies van de monteur de doorslag geeft. Ze hebben mijn probleem nu voorgelegd aan de klachten service en mag weer wachten op een antwoord. Voor mij nooit weer een samsung tv!!!
Het is iedere avond een grote ergenis om naar dit ..... beeld te moeten kijken, en dan het belachelijke advies om de instellingen precies zo in te stellen en niet anders om het probleem een beetje terug te dringen. Ik mag de tv graag op dynamisch hebben staan maar dan zijn de lichte vlekken heel erg aanwezig, slaat toch nergens op dit advies, zet de tv op standaard want dan onderdruk je de vlekken een beetje??We hebben veel kennissen met een samsung tv en die hebben dit probleem echt niet. Ik snap best dat er eens een tv tussen zit die niet goed is maar behandel je klanten dan niet zo onbeschoft! Voor een tv van bijna 1300 euro mag je toch wel een stukje service verwachten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Clouding is nu eenmaal een inherent nadeel aan alle edgelit LED modellen (zo goed als alle LED TV's momenteel). Je kan hier niet zonder en fabrikanten ruilen ook niet om tenzij het heel buitensporig is. Kan je de foto's hier even posten?

Ik heb zelf een Sharp 60 inch LED TV gehad, service monteur is langs geweest en ze hebben de TV meegenomen, 2 weken later kreeg ik hem in dezelfde toestand terug, het viel volgens hun binnen de specs, ik had last van zowel clouding als DSE (slechte uniformiteit op lichte achtergronden). Nog opnieuw geprobeerd met Sharp en de winkel, maar wilde niet baten.

Ik heb mijn toestel dan met 300 euro verlies tweedehands verkocht en een Samsung PS60E6500 aangekocht, een deftige Plasma, ook met enkele minpunten zoals Retention/Burn in en een Buzz, maar dit is veel minder storend en je hebt er zelf meer controle over. En de beeldkwaliteit is ook veel mooier bij Plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb geprobeerd om een foto te plaatsen maar het wil helaas niet lukken. De winkel waar ik de tv heb gekocht heeft ook contact met samsung opgenomen en ik heb mijn klacht ook geplaatst op de facebook pagina van samsung. Ben benieuwd naar hun reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Ik herken mijzelf in de klacht wat betreft de de klantenservice van Samsung. Daar heb ik zelf ook slechte ervaring mee en dat is, samen met de slechte producten die ik in het verleden van Samsung heb gehad, ook de rede voor mij om geen producten van Samsung meer te kopen.

Mijn huidige LCD televisie op de kamer is ook langzaam aan het overlijden en Samsung doet er niets aan. Mijn televisie lijdt aan het bekende probleem met de lekkende elco's waardoor ik last heb van tikkende geluiden wanneer ik de achtergrondverlichting lager zet of nadat de televisie is uitgezet.

Dit is een bekend probleem bij Samsung wat relatief simpel is te oplossen, echter moet ik de reparatiekosten volgens Samsung zelf betalen terwijl de televisie, toen ik contact had met Samsung, net twee maanden buiten de garantie was. De verwachte levensduur van zo'n televisie is veel langer en ik hoor garantie te hebben. Echter zit er een verschil tussen garantie hebben en garantie krijgen.

De tijd die ik moet steken in het krijgen van garantie kost mij meer dan het uiteindelijk zelf repareren en betalen van de onderdelen. Die televisie was dan ook het laatste product van Samsung wat ik in huis heb gehaald.

Ik ben op dit moment aan het sparen voor een vervangend model voor deze Samsung op de slaapkamer. dit zal hoogstwaarschijnlijk een Panasonic plasma televisie worden. Er is voor mij niet één rede meer om een LCD televisie meer in huis te halen en de huidige plasma televisie bevalt mij zeer en zeer goed. De mankementen van plasma erger ik mij nauwelijks aan en bijna elke LCD televisie die je op dit moment kan kopen heeft een slechtere lichtverdeling dan mijn huidige LCD, terwijl ik mij daar nu ook aan erger.

TIP: Het kalibreren van de televisie helpt wel zeker om de uniformiteit te verbeteren. Gebruik sowieso niet de stand "dynamisch", dat is een vertekend beeld. Ziet er even mooi uit, maar uiteindelijk zal dit irritaties opleveren wat op dit moment dus al is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:19
Dimens schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 18:41:

Dit is een bekend probleem bij Samsung wat relatief simpel is te oplossen, echter moet ik de reparatiekosten volgens Samsung zelf betalen terwijl de televisie, toen ik contact had met Samsung, net twee maanden buiten de garantie was. De verwachte levensduur van zo'n televisie is veel langer en ik hoor garantie te hebben. Echter zit er een verschil tussen garantie hebben en garantie krijgen.
Een kleine correctie. Je retailer is verantwoordelijk voor de wettelijke garantie (waar je nu op doelt). De fabrieksgarantie is altijd een extra service en daar mogen ze voorwaarden aan stellen en ook een tijdslimiet.

Als je apparaat non-conform is moet je naar de winkel toe waar je hem gekocht hebt. Die is wettelijk verplicht de garantie uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb gisteren contact gehad met de zaak waar ik de tv heb gekocht en die hebben ook een mail gestuurd naar de service manager van samsung met een begeleidend schrijven. Gisteren heb ik mijn klacht ook op de facebook pagina van samsung nederland gezet en die hebben de klacht ook weer intern doorgezet. Ben benieuwd hoe ze hierop gaan reageren. Mochten ze er niets aan gaan doen krijgen ze van mij slechte publiciteit, met facebook bereik je veel mensen en slechte reclame houden ze niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Adlermann schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 19:22:
[...]

Een kleine correctie. Je retailer is verantwoordelijk voor de wettelijke garantie (waar je nu op doelt). De fabrieksgarantie is altijd een extra service en daar mogen ze voorwaarden aan stellen en ook een tijdslimiet.

Als je apparaat non-conform is moet je naar de winkel toe waar je hem gekocht hebt. Die is wettelijk verplicht de garantie uit te voeren.
Uiteraard is dit allemaal via de winkel gegaan. Echter is, wat de winkel doet, Samsung inschakelen en die bepaalt uiteindelijk of er gerepareerd wordt, wat er gerepareerd wordt en wat de kosten daarvan zijn. Samsung haar conclusie is dat het probleem niet komt door slechte productie maar door zogenaamd overmatig gebruik wat resulteert in dat de winkelier, die dit ook te horen krijgt, het dus ook niet gaat vergoeden en geen garantie geeft. Niet eens coulance.

Dat terwijl het een veelvoorkomend probleem is onder Samsung televisies wat Samsung dus niet erkent. Ook de winkelier is in deze schuldig maar uiteindelijk is het Samsung die deze conclusie heeft getrokken.

Ik kan dit aanvechten en zeker winnen maar daar gaat heel veel tijd in zitten. Tijd die ik beter kan besteden aan een uur werken en van het verdiende geld een setje elco's koop om ze vervolgens zelf te vervangen. Dan ben ik hoogstens 3 uur kwijt terwijl het aanvechten dagen kan duren. Dat zie ik niet zo zitten.

Mocht ik het tevens winnen en mijn toestel wordt gerepareerd, ben ik hem ook nog eens voor lange tijd kwijt en heb ik geen televisie in de slaapkamer. Daar zit ik ook niet op te wachten.

Nee, ik koop wel een nieuwe televisie en repareer deze LE40C530 op dat moment wel om hem vervolgens goedkoop op het internet aan te bieden.
Pagina: 1