Hopelijk kan iemand mij helpen met dit probleempje.
Ik heb de volgende XML
Ik wil nu graag twee rijen hebben waarin de drie begin- en eindleeftijden staan.
Ik krijg het echter niet voor elkaar om voor de eindleeftijd ook een rij van 3 elementen te krijgen. Nu heb ik dus een array start: (60;63;61) en een array end: (65;67).
Ik moet echter wel weten welke node B geen eindleeftijd heeft en welke wel.
Probleem hierbij is dat ik alleen de XPath 1.0 bibliotheek tot mijn beschikking heb. Dus ik kan volgens mij geen functie als 'exists' gebruiken.
Is het echter mogelijk om hier een alternatief voor in elkaar te knutselen? Met het detecteren van het aantal children ofzo?
Zou fijn zijn als iemand zou kunnen helpen!
Ik heb de volgende XML
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <A> <B> <Amount>5000</Amount> <Start>60</Start> <End>65</End> </B> <B> <Amount>3000</Amount> <Start>63</Start> </B> <B> <Amount>1234</Amount> <Start>61</Start> <End>67</End> </B> </A> |
Ik wil nu graag twee rijen hebben waarin de drie begin- en eindleeftijden staan.
Ik krijg het echter niet voor elkaar om voor de eindleeftijd ook een rij van 3 elementen te krijgen. Nu heb ik dus een array start: (60;63;61) en een array end: (65;67).
Ik moet echter wel weten welke node B geen eindleeftijd heeft en welke wel.
Probleem hierbij is dat ik alleen de XPath 1.0 bibliotheek tot mijn beschikking heb. Dus ik kan volgens mij geen functie als 'exists' gebruiken.
Is het echter mogelijk om hier een alternatief voor in elkaar te knutselen? Met het detecteren van het aantal children ofzo?
Zou fijn zijn als iemand zou kunnen helpen!
[ Voor 0% gewijzigd door BtM909 op 16-05-2013 12:05 ]