Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....
Computer says no
maar daar mag het niet aan liggen,
Als ik boot op win7 en daar naar connect gaat het als de brandweer, zelfs met alle opties aangevinkt.
Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....
Denk dat het aan een instelling bij jou ligt. Ik RDP regelmatig vanaf mijn (Windowstheezeefje schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 19:35:
alles behalve wallpaper,
maar daar mag het niet aan liggen,
Als ik boot op win7 en daar naar connect gaat het als de brandweer, zelfs met alle opties aangevinkt.
Vanaf welke client probeer jij naar die Windows 8 machine te connecten? Als dat geen Windows 8 is...misschien ff zoeken of er een nieuwe versie van RDP is voor dat betreffende OS?
[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 16-05-2013 19:39 ]
Daarnaast zouden de auto-tuning functies in Win 8 verder ontwikkeld zijn (dus mogelijk aggresiever?)
Verder geen (merkbaar) andere ervaring in mijn persoonlijke omgeving met Windows 8.
Maar ik heb thuis 100 mpbs glasvezel en op mn werk en op school 1 gbps of zelfs 10 gbps.
Om eerlijk te zijn heb ik hier een soort gelijk probleem. Vandaar dat ik je topic ga aanvullen met mijn probleem en ervaringen.
Eerst RDP'den we over Server 2008 R2 en allemaal windows 7 clients en dat ging wel oke (laat ik het daarop houden).
Nu gemigreerd naar server 2012 en deels van de clients naar windows 8.
Als je nu RDP't van Win7 naar Win7 is de ervaring het zelfde.
Als je van Win8 naar win8 RDP't werkt alles super vloeiend. Zelfs Full HD video's in media player over RDP.
Maar als je van win7 naar win8 of andersom RDP't dan kan je niet eens een 64kbit audiostream zonder haperen aanhoren.
Ik heb een hoop topics online gevonden over het tunen van je netwerk instellingen. Een voorbeeldje hier:
Dit soort acties hielpen niet.- Run a command prompt (cmd.exe) as an Administrator
- Type: netsh interface tcp set global autotuninglevel=disabled
Disable the autotunning feature completely, and fit and lock the RWIN receive window to default value 65536 bytes.
If you want to to re-enable it:
- Type: netsh interface tcp set global autotuninglevel=normal
In some cases you may need to use this command in addition to the above, but I didn't have to:
- Type: netsh interface tcp set global rss=disabled
We maken hier gebruik van GIGABIT en allemaal Asus P8 serie mobo's en I7's met 4~16GB ram en SSD's. De server zelf heeft nog meer vermogen, dus aan snelheid zal het niet liggen. Daarbij zoals eerder aangegeven. WIN8 <-> WIN8 gaat echt rete snel.
Ik heb zelf het idee dat het een compatibility issue kan zijn van 7 naar 8 en vica versa, maarja... "ik heb het idee" -> Daar heb ik niets aan.
Wat me verder opvalt is dat als ik RDP van 8 naar 8 de bandwidth tegen de 60MB aan kan tikken en als ik van 7 naar 8 ga dat hij dan net boven de 4MB komt.
En alles zou op zijn best moeten werken.
Denk daarbij aan alle vinkjes aan voor de best mogelijke kwaliteit.
Mss kan iemand ons hier mee verder helpen..
Mensen op de vloer klagen contenu. Overspannen worden is niet de bedoeling ;-)
Ik hoop dat deze info jullie opweg kan helpen. (en mij ook
[ Voor 3% gewijzigd door TweakerCarlo op 11-08-2013 11:12 ]
Wat ik wel merk is, nu ik thuis Certificate Services draai met IPSec dat het wat trager is. Maar niet noemenswaardig.
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
TS en Bazinga, gebruiken jullie de RDP 8.0 client?
Commandline FTW | Tweakt met mate
Beschrijving van de Remote Desktop Protocol 8.0-update voor Windows 7 SP1 en Windows Server 2008 R2 SP1
Met een zetje in de juiste richting uit gekomen bij dit artikel en heeft mijn probleem verholpen.
Ik sluit me hierbij aan.TweakerCarlo schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 08:43:
Dank u voor het opweg helpen.
Beschrijving van de Remote Desktop Protocol 8.0-update voor Windows 7 SP1 en Windows Server 2008 R2 SP1
Met een zetje in de juiste richting uit gekomen bij dit artikel en heeft mijn probleem verholpen.
Ik gebruik de nieuwste client op mijn pc's en dat werkt "zo goed als vloeiend" (zelfs over ADSL).
De nieuwe client bepaalt ook zelf de verbindingskwaliteit.
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Het vreemde is, is dat wat ik had gevonden ook bij mensen met Windows 8 een probleem was (en dus niet op te lossen), maar ik heb er geen last van met direct RemoteApp op W8.
Let hier dus ook op, mocht je zo'n zelfde situatie of omgeving hebben.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Vaak deed hij caps omdraaien, Scroll werkte niet meer, Letterlay-out veranderd terwijl er maar een is ingesteld (lastig voor wachtwoorden). Dit was pas verholpen bij een reconnection.
Ook dat heb ik nu niet meer. (ook niet gehad van server 2k12 naar win8 en andersom, alleen van 7* naar 8* en andersom).
Moest wel even opletten of inderdaad dat signaalbalkje erbij gekomen was, maar dat staat daar ook uitgelegd.
Succes met het werken naar een oplossing voor de mensen die hier nog last van hebben.
Er zijn maar weinig duidelijke, Nederlandse topics hierover.
* blijf even de besturingssystemen benoemen omdat ze wel helemaal up-to-date waren.
[ Voor 6% gewijzigd door TweakerCarlo op 12-08-2013 13:50 ]