Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Budget laptop met Full HD-scherm

Pagina: 1
Acties:

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 07:54
Goedemorgen,
ik ben op zoek naar een budget-laptop met een Full HD-scherm.

Door o.a. in de price-watch te kijken kwam op de pricewatch: Dell Inspiron 15R Special Edition 7520 (N0015S35)

Volgens mij voor die prijs een aardige laptop met een Full HD-scherm.

Zijn er nog tweakers die deze keuze betwisten of eventueel voor rond deze prijs een "beter" alternatief weten?

Alvast Bedankt

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:07
Doen. Is de enige laptop met die specs voor de laagste prijs. Er is geen alternatief. Is hier op GoT al 1001 keer aangeraden. Denk ook aan de kortingsbonnen!

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 13:20
wat zijn je andere eisen? Full-HD scherm oke..

maar gamen? internetten? multimedia? wat ga je ermee doen?

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

• pitchdown
EXpaND schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:16:
wat zijn je andere eisen? Full-HD scherm oke..

maar gamen? internetten? multimedia? wat ga je ermee doen?
Internet/Hyper-V (dus ik zet een ssd erin).
Daarnaast veel remote desktop en beheer-zaken.

Het scherm is het belangrijkste om zoveel mogelijk zaken open te hebben staan.

• EXpaND
is formaat belangrijk?

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

• pitchdown
rond de 15,4 "" ongeveer.

• EXpaND
dan zijn er inderdaad weinig andere laptops, je kan voor een acer aspire gaan met IPS paneel. Maar acer is kwalitatief misschien iets minder dan Dell.

let er wel op dat de Dell een heetlopertje is.

[ Voor 21% gewijzigd door EXpaND op 16-05-2013 15:20 ]

Verwijderd

De koeling is anders beter dan die van de N56 of Y500. De acer wordt bovendien heter dan de inspiron. Ik welk opzicht is het precies een 'heetlopertje'?

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
De koeling van de Asus en de Y500 zijn ook niet om naar huis te schrijven... Dus dat betekend niet gelijk dat de inspiron wel echt een goede koeling heeft ten opzichte van het gemiddelde in de markt. De tijden van kwaliteit zoals de XPS15 zijn ook alweer behoorlijk verleden tijd.

Wat wel minder van de Dell is de bouwkwaliteit en de matige accu voor de rest is er echt geen alternatief in de markt als je wilt wachten op een prima all round voor een acceptabele prijs. Of je moet echt wachten op de Sony Fit E series. Die beginnen vanaf 549 (dacht ik) met een Full HD display maar zelfs dan heb je een ULV processor en is er niks over bekend of de laptop daadwerkelijk voor de overige eigenschappen goed of niet goed is.

De Acer is inderdaad in vergelijking met de dell duur en nog een stuk minder op bouwkwaliteit en de koeling..

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• EXpaND
Hmm, ze hebben alle drie niet echt goeie koeling. Alle drie throttlen als een gek terug en raken met gemak de 90 graden.

even een teperatuurlijst
asus -> CPU = 97 graden (clockt terug naar 1,2 GHZ en blijft daar) de GT630M blijft werken op normale clocks

Dell -> CPU = Turbo boost tot 94 graden, clockt terug naar standaard snelheid (2,1 Ghz), en blijft daar hangen. Temperatuur zakt weer naar 80 Graden. de 7730 blijft werken op normale clocks.

lenevo -> CPU = Turbo boost tot 90 graden, clockt dan terug op 2,6 GHZ en blijft daar. De GPU is een ander verhaal, tot 84 graden werkt die op 790/1000 MH maar daarboven clockt die drastisch terug naar 135/203

de dell heeft daarintegen wel weer de koelste palmrest, met een 36 graden blijft de laptop tijdens load normaal te gebruiken. De lenevo is daar het warmste met gemiddeld 41 graden bij de palmrest.

alle drie de systemen zijn erg zwak in hun koeling tijdens gamen, ga je meer van je processor vragen zou ik gaan voor de lenevo, die bijft de snelste CPU als die warm is. Maar is minder geschikt voor gamen als de videokaart uitvalt krijg je een dia show..denk dan te Y500 SLI nog warmer zal zijn.

Verwijderd

EXpaND schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 16:22:
Hmm, ze hebben alle drie niet echt goeie koeling. Alle drie throttlen als een gek terug en raken met gemak de 90 graden.
Je bedoelt alle 2. De inspiron throttlet niet, hij gaat na X tijd gewoon terug naar de maximaale 35W TDP (zie HWinfo). Dell is als enge zo slim geweest om er geen 45W quadcore in te zetten. De dell (en de S15) zijn de enige in dit segment die sustained het TDP van de processor kan koelen.

• pitchdown
Ik denk idd dat de Dell het moet worden.
Full HD voor die precies is denk ik een goede deal!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:26

m0nk

16-09-2003 15.15

Gebruik wel de kortingsbonnen/couponcode's (is een topic voor). Scheelt aanzienlijk in de aanschafprijs.

[Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2

[ Voor 25% gewijzigd door m0nk op 16-05-2013 16:42 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• pitchdown
Top. Bedankt!

• pitchdown
6 afdelingen van Dell aan de lijn gehad met de vraag of ik de mSata-schijf van 32Gb erbij kon krijgen.
Tot op heden geen antwoord.

Iemand die toevallig dit systeem met msata heeft gekocht of zelf erin gezet?

Verwijderd

Dat kan niet, je krijgt alleen een mSATA slot als je hem bestelt met zo'n SSD erbij.

• pitchdown
Dus standaard zit in de goedkopere modellen geen msata-slot?

Verwijderd

Klopt. Bij deze laptop althans, bij de 17" zit er wel standaard een slot in.

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-11 13:55

RoofTurkey

PredatorKalkoen

(jarig!)
Waarom niet twee weekjes wachten op haswell? Dan heb je waarschijnlijk ook meer modellen met 1080p rond die prijs (zoals de Fit serie van Sony).

Edit: De fit serie komt zelfs ieder moment uit (midden mei) lees ik net.

[ Voor 21% gewijzigd door RoofTurkey op 17-05-2013 14:56 ]

Grillmeister

• pitchdown
RoofTurkey schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 14:54:
Waarom niet twee weekjes wachten op haswell? Dan heb je waarschijnlijk ook meer modellen met 1080p rond die prijs (zoals de Fit serie van Sony).

Edit: De fit serie komt zelfs ieder moment uit (midden mei) lees ik net.
fit-serie?
dan hebben we het over sony?

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

(jarig!)
pitchdown schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 15:02:
[...]

fit-serie?
dan hebben we het over sony?
Jep, google het maar eens. Alhoewel critici/recensenten wel aanraden om een aantal weekjes te wachten om te zien wat de concurrentie gaat brengen. Aan de andere kant is het gewoon een super laptop (reeks) als je geen high-end specs nodig hebt maar wel een high-end ervaring wilt (goed scherm, toetsenbord, backlit, premium materialen, etc.).

Grillmeister

Verwijderd

Knap dat je dat nu al kan zeggen ;)

De fit is de opvolger van de semi-rampzalige sony E lijn. Is het beter? Dat weten we pas met reviews.

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

(jarig!)
Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 15:13:

De fit is de opvolger van de semi-rampzalige sony E lijn. Is het beter? Dat weten we pas met reviews.
Zoals deze: http://www.engadget.com/2...-vaio-fit-15-review-2013/
En deze: http://www.notebookreview..._VAIO_Fit_Review+notebook
;)

Zelf heb ik ze een beetje geskimmed, dus zo accuraat zal het inderdaad ook niet zijn :9 . Al met al schijnt het gewoon een prima laptop reeks te worden.

Grillmeister

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 15:13:

Een nauncering op je opmerking mag wel enigszins, je gaat toch wel iets te snel met je oordeel. Er zijn al enkele reviews bekend die tot nu toe allemaal positief zijn. Wachten op Notebookcheck en Anandtech: daar heb je gelijk ik in maar alsnog vanwege de informatie die we tot nu toe gekregen hebben zouden we hoge verwachtingen moeten hebben.

Sinds de vorige (of moet zeggen huidige) E generatie hoor ik al een tijd geen gruwel verhalen zoals de pieptoon en brakke kwaliteit meer over de laptopjes. Enigste minpunten waren de herrie koelingen en matige bouwkwaliteit + accu van specifiek de high end 17" modellen (en de vaio fail T :*) ). Maar dan moet ik dan ook erbij zeggen dat de met name de accu, touchpad en bouwkwaliteit van de E14 modellen behoorlijk goed waren, op het niveau van de Vaio S series. En de koeling nog veel beter: en dan bedoel ik ook echt beter dan de Asus N56, Lenovo Y500, Dell Inspiron 15R SE en de gemiddelde high end laptop. (http://www.notebookcheck....2es-notebook.89403.0.html) En het enigste brakke punt van de laptop: Het afschuwelijke poepscherm, hebben ze gelijk met de fit generatie gefixt.

Dus laten we eerst eventjes wachten op wat er met de fit generatie gaat gebeuren. Het toetsenbord (korte slag) en accu (4 uren) zijn dus al blijkbaar matig, maar als de rest gewoon in orde is voor een prijs onder de 600 euro dan hebben we toch wel echt een winnaar.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Pagina: 1