Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Emrawww
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-11 15:37
Hallo,

Ik wil in mijn kamer een mini-bioscoop maken met o.a een mediaspeler, 5.1 speakerset en een reciever.

Nu zijn er echt tig soorten recievers! Ik heb geen idee welke ik moet hebben...
Misschien kunnen jullie mij erbij helpen! Hieronder heb ik een aantal punten omschreven met wat ik er mee ga doen.

Eisen/wensen:
- Ps3, PC en e.v.t. een media player moet aangesloten kunnen worden (3HDMI ingangen?)
- MKV (1080p) films worden afgespeeld via pc of mediaspeler.(maakt dat iets uit met audio codecs? of ligt dat aan de player?) Wil namelijk wel de volle surround zeg maar...
- 5.1 en e.v.t. 7.1 audio uitgang.
- Optie voor 2 schermen, niet tegelijk maar dat ik kan switchen zeg maar (2HDMI uitgangen?)

Ik wil dus 5 apparaten aansluiten op 1 reciever. 3 ingangen (pc, ps3, mediaspeler), 2 uitgangen (monitor, TV)

Mijn budget ligt rond de 350,-. Als het echt moet kan ik er nog wat bijleggen.
Dit is eigelijk alles wat ik er mee ga doen. Ik hoop echt dat jullie een paart modellen kunnen noemen want kom er niet echt uit... en helemaal niet qua merk... welke zijn goed? sony, onkyo etc etc....

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:35
Wat heb je zelf al wel gevonden, en wat veroorzaakte de twijfels daaraan? (Je had de Pricewatch al wel gevonden neem ik aan?)
Wat betreft uitvoer van geluid: is afhankelijk van apparaat. Mijn TV bijvoorbeeld wilt over optisch alleen DTS uitvoeren, terwijl computer weer Dolby Digital doet. Dit zou je dus even moeten checken.

Voor zover ik zie is de eis van 2 uitgangen het lastigst. Werken monitor en TV heel toevallig op dezelfde resolutie? Zo ja, dan zou je gewoon een splitter ertussen kunnen hangen dat je maar 1 uitgang nodig hebt.

[ Voor 65% gewijzigd door ShitHappens op 15-05-2013 23:54 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik denk dat het grootste deel van je wensenlijstje wel te realiseren is. Grootste struikelblok zal in mijn ogen de wens zijn om 2 HDMI uitgangen te hebben. Doorgaans zul je dit vinden bij de duurdere modellen. Maar het is mogelijk met jou budget. Naar mijn mening kun je je zoektocht beter beperken tot merken als Marantz, Denon, Onkyo, Yamaha of Pioneer. Tot € 350 kan ik maar één model vinden, de Onkyo TX-NR515. Als je er € 50 bijlegt is ook de Onkyo TX-NR616 in zicht. En zo wordt de keuze met het verhogen van het budget vanzelf groter.

• Emrawww
Bedankt voor jullie reacties!

De Onkyo TX-NR515 ben ik vaker tegengekomen. De 616 is 5 tientjes duurder. Is hij de 50 euro extra waard? Het enige wat ik zie qua verschil is dat de 616 thx certified is, wifi heeft en iets meer vermogen heeft.

En idd zo een HDMI switch zou ook wel handig zijn... gaat de kwaliteit van beeld en geluid dan niet minder worden door zo een switch?

Nogmaals bedankt!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-11 10:10
mcemow schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:09:

De Onkyo TX-NR515 ben ik vaker tegengekomen. De 616 is 5 tientjes duurder. Is hij de 50 euro extra waard? Het enige wat ik zie qua verschil is dat de 616 thx certified is, wifi heeft en iets meer vermogen heeft.

En idd zo een HDMI switch zou ook wel handig zijn... gaat de kwaliteit van beeld en geluid dan niet minder worden door zo een switch?

Nogmaals bedankt!
Ik zou de TX-NR616 bij Amazon.de halen, daar is hij ook maar 349 inclusief gratis levering op 2-3 werkdagen tijd. Heb ik ook gedaan, ben er heel tevreden van.

De TX-NR616 heeft trouwens 2 HDMI uitgangen en 7 HDMI ingangen, dus dan heb je geen extra switch nodig. Een switch zou echter de kwaliteit niet verminderen omdat het digitaal is.

[ Voor 9% gewijzigd door timofp op 16-05-2013 13:32 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
mcemow schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:09:

Nogmaals bedankt!
De verschillen tussen beide Onkyo's zijn minimaal. De 616 heeft inderdaad een THX-certificaat maar hier moet je jezelf niet op blind staren. Het is in feit niet meer dan een marketing-gimmick en zegt niet zo veel over de receiver. De 616 heeft inderdaad ook wat meer vermogen maar dit is op zich niet zo heel belangrijk. Je hebt niet zo gek veel watt nodig om voldoende geluid te kunnen produceren. Daarnaast meet Onkyo doorgaans de watts ook niet op de meest betrouwbare wijze. Beide receivers hebben optioneel wifi, volgens mij zit dit ook niet standaard op de 616.

Als je er wat extra voor over hebt, kun je voor de 616 gaan. Of zoals timofp voorstelt in DE bestellen. Maar echt meerwaarde heeft deze receiver in mijn ogen niet t.o.v. de 515.

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-11 10:10
Hier kan je beide vergelijken, maar ik zie geen reden om voor een 515 te gaan als je de 616 voor dezelfde prijs kunt kopen in een betrouwbare winkel (en dat is Amazon toch wel).

De 515 kost trouwens evenveel als de 616 op Amazon.de

Ik heb eerst voor een weekje de TX-NR414 gehad, was een koopje via iBood, maar de 616 is toch op alle gebied wel een klasse hoger, ook veel betere menu's en instelmogelijkheden.

[ Voor 21% gewijzigd door timofp op 16-05-2013 17:37 ]

• Emrawww
Dank jullie wel! had al eerder op sites gekeken maar Amazon is een stuk voordeliger!
Ik ga voor de 616 echt superbedankt allemaal!

Ik zal laten weten als ik hem binnen heb!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:35
En schrijf dan vooral even een review hier op Tweakers ;)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voordat je dat ding bestelt: wat wil je er voor speakerset aan hangen?
Als dat een logitech setje is kun je wel eens bedrogen uitkomen met je receiver, als in: een PC speakersetje kun je niet altijd zonder meer op een normale receiver hangen :)

En met een hakkietakkie 5.1 speakersetje en een beetje pech blaas je of je receiver, of je speakers op

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1