sas - sata kabel

Pagina: 1
Acties:

• sander.jansen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-09-2023
hallo, Ik heb probleemen met een 4x sata - sas kabel.

Kabel: pricewatch: 3Ware 3Ware Multi-lane SATA cable CBL-SFF8087OCF-05M

Doelstelling om te gebruiken: 4x sata poort van het moederbord naar backpanel van mijn behuizing (sas). (De behuizing verdeeld het weer onder naar 4x sata waar de hot-swappeble bays zitten.)

Nou heb ik het volgende probleem: als ik de kabel in mijn moederbord steek met de 4x sata en de sas in het backpanel dan werkt deze niet. (moederbord herkend geen hardeschijven.) Als ik een gewoone sata kabel pak en deze op mijn moederbord aansluit werkt elke poort op mijn moederbord gewoon goed.

Als ik de kabel andersom gebruik: de sas kant in een hdd controller en dan een hardeschijf direct aansluit op de kabel doet deze het wel (alle 4 poorten werken)

Kan het zijn dat niet alle moederborden zn kabel ondersteunnen? (lijkt me raar) of dat de kabel maar een kant op werkt? (lijkt me even goed raar)

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb geen ervaring met deze kabels, maar ik zie op deze site dat er zowel een forward als een reverse kabel is: http://store.lsi.com/store.cfm/Internal_Multi-Lane_Cables

Breakout cables have a Multi-lane connector on one end and 4 discrete connectors on the other end.
•Forward breakout cables have a Multi-lane connector on the controller end and 4 discrete connectors to the drives.
•Reverse breakout cables have 4 Discrete connectors on the controller end and a Multi-lane connector to the drives.

Bijna zelfde typenummer, maar 1 letter verschil:
CBL-SFF8087OCF-05M (Forward, zelfde als jouw pw linkje)
CBL-SFF8087OCR-05M (Reverse)

Lijken toch 2 verschillende kabels te zijn:
- Moederbord/controller <-> backpanel
- backpanel <-> drives

Maar nogmaals, ik heb geen ervaring hiermee.

• sander.jansen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-09-2023
hmm het lijkt me nogsteeds raar maar het zou inderdaad goed kunnen.

bedankt voor de hulp

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-01 21:13
barber heeft gelijk, er zijn twee types.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Klopt, daar was ik zelf ook bijna de mist in gegaan. Ik kan me wel heugen dat ik de Reverse breakout cables heb voor de HBA naar de sata backplane. Ik ga eens kijken wat ik heb besteld.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy