Afgelopen zaterdag heb ik een Asus A7v-E moederbord met een Duron 800 processor gekocht. Alles doet het goed, maar dat is het probleem niet. Ik heb hem ingesteld op 8 x 100, is dus 800 mhz. Als ik bij DirectX kijk staat er 807 mhz. Sandra geeft ook 807 mhz aan, en een FSB van 101. Terwijl ik hem ingesteld heb op 100. Weet iemand hoe dit komt en hoe het verholpen kan worden?
Ja dat heb ik ook ik heb een Duron 700 maar sisoft sandra zeg 707 ofzo en 101 fsb speed,dus dat klopt wel, het is maar software en software kan fouten maken dus er is niks aan de hand neem dat maar van mij aan. En kun je je proc niet op automatisch fsb kiezen enzo zetten? Want volgens mij heb jij het handmatig ingesteld.
gewoon zo laten ... d'r is nix aan te doen...
er zit altijd een kleine afwijking in....
er zit altijd een kleine afwijking in....
Nog een extra toevoeging die me net te binnen schoot toen ik het bericht al had gepost:
Asus PC probe geeft 'gewoon' 800 mhz aan. De FSB heb ik gewoon gelaten zoals deze standaard al was en ook in het boekje staat dat hij zo op 100 Mhz moet lopen.
Om de multiplier-factor te veranderen moet je de L1 bruggen verbinden, maar moet je dit ook doen als je de FSB wilt veranderen? Ik liet hem namelijk even op 8 x 103 mhz lopen maar ook toen gaf zowel DirectX als Sandra 807 mhz aan.
Bedankt in ieder geval voor de snelle reacties!
Asus PC probe geeft 'gewoon' 800 mhz aan. De FSB heb ik gewoon gelaten zoals deze standaard al was en ook in het boekje staat dat hij zo op 100 Mhz moet lopen.
Om de multiplier-factor te veranderen moet je de L1 bruggen verbinden, maar moet je dit ook doen als je de FSB wilt veranderen? Ik liet hem namelijk even op 8 x 103 mhz lopen maar ook toen gaf zowel DirectX als Sandra 807 mhz aan.
Bedankt in ieder geval voor de snelle reacties!
Verwijderd
mijne heeft soms een afwijking van 4mhz op de cpu snleigeid maak je niet dik, maakt allemaal geen ruk uit.
Ik heb nog even goed gekeken en het moederbord staat op jumperfree mode. Je kunt de multiplier en de FSB ook zelf instellen maar dan moest je eerst een ander jumpertje veranderen. Nu stel je dus alles in vanuit het bios en daarom had mijn FSB instelling van 103 ook geen effect omdat ik dit niet in het bios had gedaan.
Oftewel ik had eerst beter moeten lezen!
Maar goed al doende leert men... bedankt voor alle reacties.
Oftewel ik had eerst beter moeten lezen!
Maar goed al doende leert men... bedankt voor alle reacties.
Pagina: 1