Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

omzetten BDMV naar iso: file is opeens 114GB??

Pagina: 1
Acties:

• pimmedoris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-08 16:04
Ik wil een file omzetten van BDMV naar iso (of mkv, maakt me niet veel uit) met behoud van alle kwaliteit, zodat deze goed wordt afgespeeld in XBMC. Dit heb ik geprobeerd via Handbrake en op zich ging dat goed maar:
1. Originele blu-ray is 1080p met DTS MA van van ong. 40GB
2. Iso heeft ook 1080p en DTS MA maar is opeens 114GB!

Wat heb ik hier fout gedaan? De file wordt wel goed afgespeeld, maar ik begrijp niet waarom dit opeens zo groot moet zijn?Ik vond wel onderwerpen via google, maar daar ging het om een paar GB extra vanwege 'padding'. Maar nergens over een 3x zo grote iso. Iemand tips?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Als je in XBMC op de bdmv map gaat staan en op play druk speelt ie ze gewoon af....!

Je hoeft dus niets te transcoden (ten koste van de kwaliteit).

Geen dank, als je wat wil doen mag je onderstaande rekening wel sponsoren O+ :+

[ Voor 49% gewijzigd door Fairy op 15-05-2013 21:36 ]

• pimmedoris
Euh, XBMC speelt toch geen BDMV af? Daar was ik zo van overtuigd dat ik dat nog niet eens geprobeerd had...
Ik had eerst de hele BDMV map bij de andere films staan, maar toen kwamen er bij de 'video-wall' in de library een hoop zooi te staan. Een stuk of dertig keer een filmposter die niet af te spelen was...

Ik heb het nu even geprobeerd, maar in de library komt de film er niet bij te staan. Via de file manager kan ik wel de film afspelen, maar dat is nogal omslachtig... Is er een manier om de bdmv film in de library te zien?

Ik heb al geprobeerd om de .mts met de film te renamen, maar dan nog steeds duikt deze niet op in de library...

Is er trouwens in XBMC 12.2 een makkelijkere manier om naar de filelist te gaan? Bij oude versies kon je de library aan en uit vinken, maar dat is nu weg...

• pimmedoris
Iemand met tips om bdmv-files in de library te krijgen?