cpu-cooler softwarematig uitschakelen?

Pagina: 1
Acties:

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:58
Is dit mogelijk met een of ander proggie? M'n cpu-cooler maakt nl. nogal een teringherrie. M'n moederbord is een Abit Be6-2 met een coppermine 550 slot1.

In de bios kan je wel instellen dat de koeler stopt als hij in sleep mode gaat, en dit werkt ook.
Maar wat ik wil is dat ik 's nachts m'n pc kan laten draaien (servertje voor internet delen) zonder al te veel geluid. Harddisk kan wel in slaap vallen, maar nu die koeler nog... De koeler van de voeding is trouwens bijna geruisloos, dus daar zit het probleem niet.

Wie weet raad?

b.v.d.

Verwijderd

hmm,ik denk niet dat het slim is om je cpu-cooler uit te zetten. Je temp. van de processor loopt dan nogal op.
Misschien wel een optie om de cpu-cooler niet op volle toeren te laten draaien. Volgens mij kun je dat in het bios instellen. Maar dat weet ik niet zeker of dat bij alle biossen kan.

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:58
er zit een standaard koelertje op. de cpu is niet overgeklokt, en MBM geeft 34graden aan. Zou het toch kwaad kunnen zonder koeler?

Ik meen dat het met de be5-2 niet mogelijk is de cpu koeler op lagere toeren te laten draaien, zal er eens naar kijken

Verwijderd

hmm, ik weet niet.
ik heb er verder geen ervaring mee met koeler uitzetten. Je zou het kunnen proberen en dan goed op de temp blijven letten, dus niet weggaan. Want ik heb gehoord dat iemand zijn processor heeft gefrituurd toen hij de comp aan liet, hij zelf wegging en dat de fan toen kapot ging..
hier kun je progje downen dat temperatuur in de gaten houd:
ftp://ftp.nsk.su/.3/windows/util/hmonpro.zip

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Je ziet het wel bij de desktop modellen. ipv. een actieve koeler zit er dan een enorm koelblok op de cpu, die kan z'n warmte dan kwijt aan de lucht. maar ook dan is een goede airflow in de kast belangrijk, en dat betekent.......JAWEL EEN KOELER ! dus weer kabaal. :)

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:26

FFF

tuurlijk kan dat kwaad, en als je hem uit wilt schakelen trek je toch het stekkertje op je mobo d'r uit?
of je zet d'r een nieuwe op...
mvg FFF :D
Pagina: 1