Toon posts:

Beeldscherm valt uit! Sony Vaio SVE1512H6EW

Pagina: 1
Acties:

• Jan-Herog
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 26-05-2013
Goedenavond,

Ik heb een uitdaging met mijn nieuwe laptop.

Ik heb recentelijk een Sony Vaio SVE1512H6EW gekocht met windows 8.

Door middel van een HDMI kabel heb ik deze laptop aangesloten gehad op mijn lcd-tv.

Ik weet niet of het daardoor komt maar sinds die aansluiting valt mijn scherm uit en gaat vanzelf weer aan.

Tijdens het gebruik van deze laptop valt dus het scherm ineens uit, je hoort dan ook een geluidje alsof er een USB kabel gekoppeld of ontkoppeld wordt, het scherm is even ene paar seconden zwart en komt daarna weer terug. Bij het aangaan van het beeldscherm is weer hetzelfde geluidje te horen.

Dit is te pas en te onpas. Soms 20 keer per minuut, dan weer uren niets. Terwijl er niets aan de laptop veranderd wordt. De laptop wordt niet verplaatst, er wordt alleen maar op gewerkt.

Ik heb online gezocht maar kom dit exacte probleem niet tegen. Ik heb ook via intel de nieuwste drivers gedownload en geinstalleerd, maar dit loste het probleem ook niet op.
Ik heb daarna via apparaat beheer de nieuwste drivers geinstalleerd , maar die gaf netjes aan dat de laatste drivers al aanwezig waren.
Ik heb bij beeldscherm instellingen alles al terug gezet naar standaard maar ook dit lost niets op.

Ik kom er niet achter waar dit probleem vandaan komt, en, hoe ik dit kan oplossen. Want het is behoorlijk irritant!

De laptop is een Sony Vaio, Intel Core I3-3110M , 2.40 GHZ van het type SVE1512H6EW met een intel HD graphics 4000 kaart , draaiend op windows 8 Home Edition.

Wat ik ook opmerk is dat ik bij mijn index prestatie cijfer een 4,9 krijg voor de grafische prestaties van het bureaublad. Dit is het laagste cijfer van de index reeks?
Zou mijn probleem hier iets mee te maken hebben ?

Mijn laatste redmiddel is een factory restore , maar daar zit ik niet op te wachten.

Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen?

Alvast bedankt !!

[Voor 6% gewijzigd door Jan-Herog op 15-05-2013 20:39. Reden: aanvulling]

• Nemesizz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 08-12 17:45

Nemesizz

Untouchable

Klinkt een beetje als een kabel die een beetje los zit. Dit heb ik ook wel eens met HDMI kabels, hoeft maar een mm te bewegen en weg beeld (HDMI is digitaal, en is alles of niets, je hebt beeld of je hebt geen beeld, er zit niks tussenin....wat je bij analoog nog wel eens had).

Ik denk niet dat er verder iets mis is met de laptop en/of drivers.

• Nightquest77
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 16-08 15:38
Gisteren hebben iemand een paar uur lang geholpen met het uitvogelen van een soortgelijk probleem. En na twee of drie bladzijden aan posts in zijn topic kwamen we er achter dat zijn monitor stekker er nooit goed in had gezeten.

Dus check dat eerst even, want daar word ik heel verdrietig van.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 23:37

Quad

Selectief doof

Herkenbaar met mijn laptop, hij kon op HDMI soms gewoon wegvallen, terwijl ik niets deed, heb daarom maar aangesloten op VGA.
Het ligt niet aan monitor of HDMI kabel maar aan de HDMI poort in mijn laptop, deze maakt gewoon beroerd contact.

Geluk heeft geen groot huis nodig, maar wel een deur om binnen te gaan.
PVOutput
Poule: WK Darts 2022 - Tweakers.net Editie
❤️Liefde is gratis!❤️

• Perconte
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 08:42
Volgens mij heeft hij nu niet meer een extern scherm aangesloten, maar valt zijn laptopscherm uit...

• Nightquest77
Perconte schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:39:
Volgens mij heeft hij nu niet meer een extern scherm aangesloten, maar valt zijn laptopscherm uit...
hij zegt: 'Door middel van een HDMI kabel heb ik deze laptop aangesloten gehad op mijn lcd-tv.' Als hij dan bedoelt dat zijn eigen laptop scherm uitvalt, dan is dat wel een beetje beperkt geformuleerd.

[Voor 14% gewijzigd door Nightquest77 op 16-05-2013 10:53]

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

• Jan-Herog
Nightquest77 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:52:
[...]

hij zegt: 'Door middel van een HDMI kabel heb ik deze laptop aangesloten gehad op mijn lcd-tv.' Als hij dan bedoelt dat zijn eigen laptop scherm uitvalt, dan is dat wel een beetje beperkt geformuleerd.
Klopt, misschien niet helemaal goed geformuleerd.

Het probleem is ontstaan nadat ik mijn laptop op de tv had aangesloten.
Daarna losgekoppeld en toen kwamen de problemen.

Ik kan begrijpen dat er geopperd wordt dat er misschien een kabel los zit. Heb ik zelf namelijk ook aan zitten denken. Echter, mijn laptop staat op mijn bureau en er gebeurd helemaal niets mee. Tijdens dit stukje typen is het scherm al 12 keer uitgevallen, terwijl ik alleen maar aan het typen ben.
Luistert het zo vreselijk nauwkeurig, de kabel van mijn laptopscherm naar het moederbord?

Volgens mij niet vermeldt in mn eerste bericht, maar de laptop is nog geen 3 maanden oud. Ik voel er niet heel veel voor om deze open te gaan schroeven?

• Nightquest77
Nooit laptops openschroeven als je niet heel goed weet wat je doet.

Je verbinding van je moederbord naar je laptop scherm zal niet kapot gaan van een keer je laptop aan je TV hangen, tenzij je hem hebt laten vallen. Het feit dat je scherm aan en uit gaat terwijl je er verder niet aan zit wijst ook niet op een kapotte verbindingskabel.

Ik denk zelf dat je een keer je videodrivers opnieuw zou moeten installeren. Eerst in Safe mode opstarten, dan met driver sweeper (gratis download) je graphics drivers weghalen, dan opnieuw opstarten in safe mode en er nieuwe drivers op zetten. Reboot, en je bent klaar. Hoop ik :).

Edit: je zou gebruik kunnen maken van garantie, maar dan gaan ze ook sowieso een factory reset doen. Dus dan kan je dat beter altijd nog zelf een keer doen, want vaak is je laptop een maand van huis als ze hem moeten ophalen.

[Voor 15% gewijzigd door Nightquest77 op 16-05-2013 15:47]

• Jan-Herog
Nightquest77 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 15:44:
Nooit laptops openschroeven als je niet heel goed weet wat je doet.

Je verbinding van je moederbord naar je laptop scherm zal niet kapot gaan van een keer je laptop aan je TV hangen, tenzij je hem hebt laten vallen. Het feit dat je scherm aan en uit gaat terwijl je er verder niet aan zit wijst ook niet op een kapotte verbindingskabel.

Ik denk zelf dat je een keer je videodrivers opnieuw zou moeten installeren. Eerst in Safe mode opstarten, dan met driver sweeper (gratis download) je graphics drivers weghalen, dan opnieuw opstarten in safe mode en er nieuwe drivers op zetten. Reboot, en je bent klaar. Hoop ik :).
Laptop is niet gevallen, ben er erg voorzichtig mee.

Ik neem aan dat ik eerst een mapje moet maken en daar de laatste drivers moet inzetten?
Of, zoekt windows vanzelf naar de beste drivers?

Bedankt!

• Nightquest77
Nee, als je nu de mogelijkheid hebt gewoon alvast driver sweeper en de laatste drivers downloaden en op je bureaublad zetten. Daarna het stappenplannetje volgen wat ik vertelde.

• Jan-Herog
Okey, ik ga dat nu ff doen .. tot zo! Hoop ik ;-)

• Jan-Herog
Zo, ik heb je stappen plan gedaan . Wat een drama om met Windows 8 in safe mode te komen.
Ook amper te zien of je in safe mode zit, alleen bij het aanmeld scherm is het wat anders.

Driver sweeper gedaan en de laatste drivers geïnstalleerd.

Ben erg benieuwd !!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nightquest77
Jan-Herog schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 16:33:
Zo, ik heb je stappen plan gedaan . Wat een drama om met Windows 8 in safe mode te komen.
Ook amper te zien of je in safe mode zit, alleen bij het aanmeld scherm is het wat anders.

Driver sweeper gedaan en de laatste drivers geïnstalleerd.

Ben erg benieuwd !!
En was dit de oplossing? Het is altijd fijn als mensen ook nog even wat terugkoppeling geven, zodat andere gebruikers eventueel ook geholpen kunnen worden met het antwoord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jan-Herog
Nightquest77 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:55:
[...]

En was dit de oplossing? Het is altijd fijn als mensen ook nog even wat terugkoppeling geven, zodat andere gebruikers eventueel ook geholpen kunnen worden met het antwoord.
Neem me niet kwalijk ....

Tot nu toe is dit de beste oplossing. Na het stappenplan is het probleem van het knipperende beeldscherm nog maar 1 keer voorgekomen.
De laptop stond op tafel en werd niet gebruikt. Er was dus absoluut geen trilling oid wat het probleem zou kunnen veroorzaken ..

Het was wel een behoorlijke omweg om in safe mode te komen in windows 8.

Maar bedankt voor jullie hulp!!

[Voor 11% gewijzigd door Jan-Herog op 17-05-2013 16:35. Reden: Wijziging Situatie]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jan-Herog
Helaas.. het probleem is weer terug in alle hevigheid.

Scherm knippert na opstarten uit slaapstand, zeker 5 keer.

Zal ik dan toch een keer moeten geloven aan een factory reset ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nightquest77
Ik weet niet wat je bedoelt met factory reset, maar Windows een keer opnieuw installeren kan geen kwaad nee. Succes er mee!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jan-Herog
Nightquest77 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 19:26:
Ik weet niet wat je bedoelt met factory reset, maar Windows een keer opnieuw installeren kan geen kwaad nee. Succes er mee!
Met factory reset bedoel ik dat ik de laptop terug zet naar de fabrieksintellingen. Bij deze sony laptop zit er op het toetsenbord een "Assist" knop. Als je die indrukt terwijl de laptop uitstaat kom je in een hulp programma in 't bios.

Het is helaas niet anders, maar ik ga dat proberen.
Weet echter niet of dat vandaag gaat lukken dus weet niet wanneer ik mijn bevindingen kan posten.

Iedereen bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 23:37

Quad

Selectief doof

Waarom ga je er niet mee terug naar de winkel?
Dergelijke problemen zijn bijna niet te verwijten aam software maar aan de hardware.

Geluk heeft geen groot huis nodig, maar wel een deur om binnen te gaan.
PVOutput
Poule: WK Darts 2022 - Tweakers.net Editie
❤️Liefde is gratis!❤️

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JustwilliamNL
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 08:01
Gewoon voor een rma gaan inderdaad. Het zou voor hetzelfde geld kunnen dat de monitor stekker niet goed aangesloten zit en dan kun je uren proberen met software het proberen uit te vogelen en dan kom je uiteindelijk nog steeds niet verder.

Nadat je:
-Complete herinstallatie van Windows hebt gedaan
-Alle drivers geüpdateted hebt
En het probleem ontstaat dan nog?

Naar de winkel/webshop gaan waar je deze hebt aangeschaft en probleem uitleggen. Dat lijkt mij de beste oplossing want in neem aan dat je nog garantie hebt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jan-Herog
Uiteraard zit er nog garantie op, de laptop is geen 3 maanden oud.

Ik zal alles terug zetten naar de fabrieksinstellingen en alles updaten.

Mocht het daarna nog voorkomen is de beste optie misschien terug gaan naar de winkel.

In mijn geval is dat mycom, heb daar wel goede ervaringen mee.

Bedankt voor jullie advies!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jan-Herog
Even een update.

Laptop terug gezet naar fabrieksinstellingen. Niets geïnstalleerd en paar dagen aangekeken.
Probleem lijkt erger te worden.

Contact gehad met mycom winkel en laptop gaat morgen terug. (garantie)

Bedankt voor jullie hulp maar hoogstwaarschijnlijk is dit een hardware matig probleem.

Groetjes!
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee