Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hallo,

Ik gebruikte deze namiddag even tethering om op mijn ftp-ruimte enkele bestanden te verwijderen. Normaal gezien zou ik dit via mijn internetconnectie doen, maar mijn Belkin-router heeft wat problemen met FTP-connecties.

Nu, dit ging allemaal vrij goed via 3G en een aantal minuten later stopte ik de personal hotspot-functionaliteit weer. Groot was mijn verbazing toen ik deze avond merkte dat ik 900 mb dataverbruik had vandaag. Mijn normale verbruik ligt rond de 10 à 20 mb, en vermits ik vandaag voor de rest heel de tijd met mijn wifi-netwerk geconnecteerd was, kan dit dus niet kloppen.

De laptop die ik verbond met de smartphone om te connecteren met de ftp-server, werd vandaag niet meer gebruikt, dus ik kon via netstat gewoon opvragen hoeveel gegevens er verstuurd waren. Ik ontving 2.92 mb en verzond 0.14 mb.

Iemand een idee waarom ik dan zo'n gigantisch dataverbruik kan bekomen? Het vreemde is dat ik zowel op de website van mijn provider als via de "Data usage"-optie van mijn GSM zie dat er 900 mb verbruikt werd.

Ik gebruikte mijn ZTE Blade met Android 4.2.2.

Bedankt!

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

• gebakken peer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-11 19:28
Misschien omdat je router (die ook de wifi voor je telefoon verzorgt?) er uit lach kan het zijn dat je telefoon zijn complete lijst aan uitstaande updates automatisch is gaan downloaden. Bij android kan je trouwens toch meestal zien welke apps zoveel data gebruikt hebben? Naar beneden scrollen op het tabje dataverbruik.

• gebakken peer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-11 19:28
Misschien omdat je router (die ook de wifi voor je telefoon verzorgd?) er uit lach kan het zijn dat je telefoon zijn complete lijst aan uitstaande updates automatisch is gaan downloaden.. Bij android kan je trouwens toch meestal zien welke apps zoveel data verbruikt hebben? Naar beneden scrollen op het tabje dataverbruik.

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Net even gekeken: 891 mb bij tethering & portable hotspot... Ik begrijp er niets van. Ik zette de portable hotspot onmiddellijk uit na de ftp-connectie.

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse