Ik heb na dat een vriendin het gevraagd had voor haar dochter haar pc opnieuw geinstalleerd .Ik heb voor dat dit gedaan werd eerst de vraag gesteld of de pc leeg gehaald kon worden .Werd hier werd met een ja op beantwoord na nogmaals de vraag een aantal keer gesteld te hebben .Heb ik dus deze computer die eerst met Vista met NTFS stond geinstalleerd leeg gehaald en er een nieuw OS Linux mint opgezet .Nu hoor ik vandaag dus dat dit er nog data op stond (ik weet het ik had beter een back up kunnen maken maar ik heb daar momenteel niet zoveel opslag mogelijkheden voor ).Nu is mijn vraag is het mogelijk om de data terug te halen en ook als het kan hoe ? .((Ik heb de search gebruikt hier heb ik dezelfde vraag niet kunnen vinden)
Je kan Recuva proberen.
Laat even weten of deze tool iets kan vinden
Laat even weten of deze tool iets kan vinden
[ Voor 1% gewijzigd door Xaph op 15-05-2013 19:37 . Reden: Typo ]
[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]
Recuva herkent alleen maar mijn windows partities .Dus niet Ext-4 (ik heb de HD aangesloten op mijn machine zodat er geen problemen ontstaan)
Beroerd. Afhankelijk van de aard van de verloren bestanden zou PhotoRec iets kunnen betekenen. Deze kan low level de schijf doorzoeken naar herkenbare fileheaders. Het bestandssysteem doet er dan niet toe.
Voorwaarde is dat de files niet gefragmenteerd zijn, en dat ze een herkenbare header hebben. Platte tekst kun je vergeten.
Voorwaarde is dat de files niet gefragmenteerd zijn, en dat ze een herkenbare header hebben. Platte tekst kun je vergeten.
Ik dacht al dat dit het geval zou zijn alles op de primaire is dus verloren .Bedankt voor de info en hier kan dus een slotje op .Echt ik baal hier ontzettend van de volgende keer kosten wat het kost een back up maken dus (wat ik eigenlijk al wist maar ja ik ben hard leers)
Heb jij even mazzel. Die vriendin en haar dochter mogen je heel dankbaar zijn, want het is niet altijd even makkelijk om 't te herstellen.
Als je geen ruimte had voor backups, had je ook de partitie kunnen verkleinen nadat je de Windows meuk eraf hebt gegooid zodat vooraan ruimte is om Mint te installeren. Dan kan je de NTFS partitie mounten na installatie en gewoon doorwerken met de documenten e.d.
Enne, bewerk je laatste bericht voortaan als je de laatste bent die heeft gereageerd. Topics gaan alleen op slot als ze niet voldoen aan het beleid. Deze zal gewoon zakken in de lijst.
Als je geen ruimte had voor backups, had je ook de partitie kunnen verkleinen nadat je de Windows meuk eraf hebt gegooid zodat vooraan ruimte is om Mint te installeren. Dan kan je de NTFS partitie mounten na installatie en gewoon doorwerken met de documenten e.d.
Enne, bewerk je laatste bericht voortaan als je de laatste bent die heeft gereageerd. Topics gaan alleen op slot als ze niet voldoen aan het beleid. Deze zal gewoon zakken in de lijst.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Pagina: 1