gcc cannot create executables

Pagina: 1
Acties:

• wslagendijk
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dat is het probleem...

Wil ssh installeren en krijg dus de melding:
code:
1
configure: error: installation or configuration problem: C compiler cannot create executables

Zal misschien iets met chmod te maken hebben? Geen schrijf rechten? Ben overigens wel als root ingelogd.

Hoe ga ik dit oplossen?

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

je hebt waarschijnlijk helemaal geen c compiler op je systeem staan! en anders is deze corrupt/hij kan geen bestanden maken!

Dus installeer gcc eerst voordat je gaat compilen

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• wslagendijk
  • Niet online
heb wel gcc.
configure checkt dat ook en geeft dan "yes". vervolgens wordt de werking van gcc getest en dan krijg ik dus die melding.

edit
net nog gcc en make opnieuw geinstalled (apt-get). nog steeds zelfde probleem, dus daar zal het niet aan liggen
/edit

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

apt-get install ssh

waarom zou je hem willen compilen? :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

• wslagendijk
  • Niet online
zit ook wat in :)

Staat standaard op cdrom?

Volgende probleem (als niet zo is):
Heb nu alleen 1e cdrom van 2.2R3 geindexeerd voor apt-get. Hoe voeg ik die andere twee toe aan die source-lijst?

overbodige topic vulling :P
Oplossingen voor gcc probleem ook nog steeds erg welkom...

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

heb je de packages 'binutils' en 'libc6-dev' erop staan?

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 14:27 schreef Jotti het volgende:
En verder ook niet te agresieve optimalisaties opgeven (mocht je dat gedaan hebben), hoewel ik gok dat hij dan niet deze foutmelding zou geven.
Dus houd je een beetje in als je C(XX)FLAGS gebruikt ;)

Verder zou ik niet kiezen voor de makkelijkste weg (apt-get), aangezien dit probleem anders gegarandeerd binnenkort een keer terug gaat komen, bij een andere programma dat je probeert te installeren.

Verwijderd

ik zou in dit geval wel gaan voor de makkelijkste weg omdat je dan makkelijk telkens de nieuwste SSH kunt downen met apt-get upgrade mocht er een kwetsbaar plekje worden ontdekt. :P

Verwijderd

Mwahh, met SSH kan je goed je compileer skills blijven testen :P

• wslagendijk
  • Niet online
Op maandag 04 juni 2001 14:27 schreef Jotti het volgende:
Nee, libc6-dev idd niet.
Probleem opgelost :)

Btw zelf compilen omdat het slechts een 486 is waar het opstaat. Misschien wel fijn om zelf te compilen voor de werking straks. Nu (compilen zelf) is het niet zo fijn... traaaaaaag :'( maar ja kan ik lekker :Z tussen door

Verwijderd

Hehe kan nog leuk worden, als je dingetjes als mysql wil gaan compilen of QT en XFree86 (hoewel op een 486 :? )
Bereid je dan maar voor op compile-tijden die > 24 uur zijn

• wslagendijk
  • Niet online
Hehe.. :)

Nee dat soort dingen daar komt die 486-er niet aan toe. Internet delen is zijn lot.

Maar 't dan is wel fijn als ik vanuit mijn kamer in Breda de boel kan checken hier bij mijn ouders.

Straks ook nog dhcpd installen, dan kan ik hier ook mijn laptopje er zo inprikken >:)
Pagina: 1