Mijn voeding, is hij nog goed of niet ?

Pagina: 1
Acties:

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-01 23:04
Beste tweakers.

Ik zit al een tijdje met mijn voeding. Onlangs heb ik een keuze gemaakt voor mijn videokaart. Maar ik twijfel of mijn voeding er aan kan tippen.

Ik heb de coolermaster rs-500-pcap-a3 (google hem op) hij is 360 Watt. Helaas ben ik het briefje kwijtgeraakt hoeveel stroom hij nou gebruikt. En ik heb weinig zin in het doormeten.

Dit is mijn setup:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 102,20€ 102,20
1Asrock 970DE3/U3S3€ 53,45€ 53,45
1Asus HD7790-DC2OC-1GD5€ 131,90€ 131,90
1Zalman Z9 Plus€ 47,75€ 47,75
1Scythe Kaze Master Pro 5.25€ 30,70€ 30,70
1Cooler Master R4-L2R-20AC-GP, 120mm€ 6,-€ 6,-
1Spire BlackEagle 550W€ 48,95€ 48,95
1Plextor PX-128M5S 128GB€ 89,90€ 89,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 510,85

Daarbij komt nog een:

- Floppy speler voor mijn werk (5,25)
- Een diskette/SSD lezer all in one. (hetzelfde, voor mijn werk)
- een 3dfx Diamond voodoo kaart (lang verhaal kort te maken, ik heb iets voor elkaar gekregen voor mijn 3dfx werkend te maken onder win 7/8, hierdoor heb ik geen speciale programma's nodig als ik echt oude spellen ga spelen.
- Plextor Bleu ray brander.
- Een coolermaster Aero.
- Een HD 400x, Hij heeft 3 12 volt kabels op rij. (dus 3x 12 volt (geel) en 3x aarde/min hoe je het wilt noemen (zwart)

Dus

Wat wil je bereiken?

Er achter komen of mijn voeding alles aan kan of,

Een voeding die al mijn componenten aan kan voorzien van stroom. Hij hoeft niet persee heel erg stil zijn. Maar het is fijn als hij stil is. Daarnaast moet hij zwart zijn. En het liefst met een blauw led fan. (als die er niet is is het geen probleem want dan zet ik er zelf een nieuwe in maar het liefst doe ik dat niet ivm garantie))

Wat mag het gaan kosten?

In elk geval minder dan 75 euro.

Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?

Zoals ik al zei, Wil ik dat hij zwart is. En het liefst met blauwe leds. Maar er is meer.
Ik wil het liefst een Modulaire voeding.

Voor de connectors heb ik de volgende eisen.

1 x floppy voeding (voor fan controller)
1 x vaste videokaart voeding
genoeg molexen
Stevige Sata voeding kabels.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.

Ik ga de voeding gebruiken met bovenstaande setup. En op 230 wisselspanning natuurlijk. Ik maak eens in de 2 maanden mijn pc schoon.

Eigen onderzoek

Zoals jullie kunnen zien heb ik in mijn wenslijst dehttp://tweakers.net/price...pire-blackeagle-550w.html Spire BlackEagle 550W verwerkt. Dit vind ik een van de beste. Maar ik vind er meer interessant.

de Sharkoon WPM500

(nogmaals) de Spire BlackEagle 550W

de Seasonic M12II 520W

de Corsair Builder CX430 Bronze

de Seasonic S12II-Bronze 430W

de Nexus NX-5000 V1

de XFX Pro 550W (helaas niet modulair dus dat is een minpunt)

Het doel van dit topic

Eerst wil ik uitvogelen of mijn huidige voeding nog even mee kan. Als dit niet het geval is dan wil gaan discussiëren over een nieuwe.

Alvast bedankt,

PS begin niet over floppy alla steentijd. Ik moet dit van mijn werk (nou ja werk, bijbaantje) en het zei zo. Floppy leegmaken als bijbaantje vind ik oke. Het verdiend goed. En ik denk dat ik nog een jaartje zoet mee ben.

[ Voor 7% gewijzigd door rickboy333 op 20-05-2013 16:11 ]

TIME TO UPGRADE !!!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
idle of met een beetje internetten enzo zal dat systeem tegen de 100 watt verbruiken,
full load met gaming zal het maxxen op tegen de 250 watt.

Moet dus kunnen.

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-03 00:16
Hoe lang heb je deze voeding intussen in gebruik?

• rickboy333
JustwilliamNL schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 19:39:
Hoe lang heb je deze voeding intussen in gebruik?
ja een goeie, ben ik vergeten

3/4 jaar, en hij word elke dag zonbeetje gebruikt. In 2011 heb ik de coolerfan vervangen.

TIME TO UPGRADE !!!

Verwijderd

rickboy333 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 19:10:
Ik heb de coolermaster rs-500-pcap-a3
Slechte voeding, kan bij lange na niet 500W stabiel leveren, dit is meer een 350W voeding dan 500W. Kwaliteit is ook zeer matig van deze voeding.
Kwaliteit van deze voeding is slechter dan de Coolermaster. Waarbij de Coolermaster een matige Ltec condensators had heeft deze Spire gewoon bagger condensators van Capxon. Voeding kan overigens wel zei met met de nodige moeite zijn beloofde vermogen leveren, maar daar is ook alles mee gezegd. Wel is het zo dat de voeding veel te duur is voor wat je krijgt.
Aardige voeding en voor zijn prijs is het zelf een prima voeding, maar 500W is nogal overdreven. De pricewatch: Sharkoon WPM400 zou zelfs prima twee HD7790's aan kunnen wat dus ook meer dan genoeg is.
Intern hetzelfde als de Sharkoons van hierboven. Ze zijn namelijk allemaal gemaakt door CWT en van het zogenoemde DSAII design. Alleen heeft deze Corsair bagger condensators van Capxon. Zelfde geld ook voor de 500W en 430W versies van de Corsair CXM serie. Daarbij zijn de Sharkoons dus ook nog eens goedkoper, dus de Corsairs zijn gewoon een slechte keuze.
Conceptronics zijn gemaakt door Solytech, ook bekend onder de naam Allied, Deer, Apex en L&C. Een fabrikant welke bekend staat om hun wan producten, zegt genoeg....
Dit is één van de meest slechte voedingen die je in NL kunt kopen. Deze voeding kan bij lange na nog niet eens de helft van zijn beloofde vermogen stabiel leveren.

Neem de hierboven genoemde Sharkoon van 400W en vervang de fan alleen als je één kan vinden welke dezelfde specs heeft. Als die namelijk minder airflow heeft dan de standaard fan zal de voeding oververhit kunnen raken en je hele PC slopen.

• Jorruchie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

Deze: https://tweakers.net/pric...m12ii-520w/specificaties/
520W, 80+bronze, modulair, zwart en < €75,-, geen blauwe led.

[ Voor 6% gewijzigd door Jorruchie op 18-05-2013 23:50 ]

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

Verwijderd

Zijn PC gebruikt hooguit 200W, wat moet je dan met een voeding van meer dan 500W?

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

Als de voeding niet op z'n tenen hoeft te lopen, zal de fan nauwelijks hoorbaar zijn.
Verder biedt het voldoende uitbreidingsmogelijkheden (x-fire) voor de toekomst.
Zou 'm zelfs kunnen meenemen naar een volgend systeem. Seasonic heeft zijn sporen wel verdiend.

[ Voor 22% gewijzigd door Jorruchie op 18-05-2013 23:48 ]

Verwijderd

Licht helemaal aan de voeding, als de fan hoorbaar is of niet. Sommige voedingen zijn nog steeds onhoorbaar bij volledige belasting en anderen hoor je zelfs duidelijk bij lichte belasting.

Wat betreft uitbreidingen de Sharkoon van 400W kan ook CrossFire aan.

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

Seasonic zou mijn voorkeur hebben. Is wel wat duurder, maar heeft een hogere efficiency en 5jr garantie.

• rickboy333
Verwijderd schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 19:45:
[...]
Slechte voeding, kan bij lange na niet 500W stabiel leveren, dit is meer een 350W voeding dan 500W. Kwaliteit is ook zeer matig van deze voeding.
Hij is 360 watt. :9

In elk geval bedankt voor het advies. Heeft echt geholpen. Maar nogmaals de Blackeagle had de meest voorkeur bij mij. Maar ik zal toch eens kijken bij de 430 watt. De reden dat ik voor een 500 watt ga/ging (ff kijken wat goed is) is dat ik in de toekomst mijn pc nog van stroom kan voorzien en of dat ik hem misschien nog 10 jaar kan gebruiken.

Tevens ik wist dat de MS tech een slechte voeding was. En dat hij niet de beloofde spanning leverde. Maar ik dacht als hij minimaal 500 watt kan leveren. Dat ik er dan bijvoorbeeld zelf een betere fan is zou zetten. En dan een vrij goede voeding hebben. Dat was mijn idee.

De Seasonic M12II 520W ziet er vrij goed uit. Maar hij is ook wel een beetje aan de dure kant. Maar het past in elk geval in mijn buget.

PS de links aangepast

[ Voor 5% gewijzigd door rickboy333 op 19-05-2013 10:59 ]

TIME TO UPGRADE !!!

Verwijderd

Nee 500W staat in de naam, Coolermaster verkoopt hem ook als 500W voeding en daarom staat het in grote letters op de voeding. ;)

• rickboy333
Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2013 @ 11:14:
[...]

Nee 500W staat in de naam, Coolermaster verkoopt hem ook als 500W voeding en daarom staat het in grote letters op de voeding. ;)
ohh lol, Op het stickertje staat max output 360 watt. Maar ik wist in het begin toen ik heb kocht dat hij 360 watt was. (volgensmij ook minder maar ik heb hem nooit op vol vermogen doorgemeten omdat ik dat niet interessant genoeg vond)

Tis misschien offtopic maar dat is niet zo erg. :*)

En ik denk dat het topic bijna afgerond is. Ik heb nog wat voedingen in mijn lijst, (2 toegevoegd van de bgg en de seasonic) Dus uit deze zal ik waarschijnlijk kiezen. Dus welke van deze is de beste ?

[ Voor 13% gewijzigd door rickboy333 op 19-05-2013 23:44 ]

TIME TO UPGRADE !!!

Verwijderd

rickboy333 schreef op zondag 19 mei 2013 @ 23:41:
[...]

ohh lol, Op het stickertje staat max output 360 watt. Maar ik wist in het begin toen ik heb kocht dat hij 360 watt was. (volgensmij ook minder maar ik heb hem nooit op vol vermogen doorgemeten omdat ik dat niet interessant genoeg vond)

Tis misschien offtopic maar dat is niet zo erg. :*)
Je hebt toch de Cooler Master RS-500-PCAP-A3? Dat is een 500W voeding.

Afbeeldingslocatie: http://img863.imageshack.us/img863/8148/labell.jpg

De 360W die er staat is het vermogen wat de 12V lijnen samen kunnen leveren, exclusief de 5V, 3,3V, -12V en 5Vsb.
En ik denk dat het topic bijna afgerond is. Ik heb nog wat voedingen in mijn lijst, (2 toegevoegd van de bgg en de seasonic) Dus uit deze zal ik waarschijnlijk kiezen. Dus welke van deze is de beste ?
Seasonic is de beste, dan XFX, daarna Sharkoon, dan Corsair en de slechste is de Spire.
Overigens past de pricewatch: Seasonic G-Serie 450Watt ook nog binnen de 75 euro en die is met afstand de beste. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2013 13:26 ]

• rickboy333
jaja dat is inderdaad de goede voeding. Ik kijk meestal naar de 12 volt lijn omdat toch niemand meer maalt om de 5 volt lijnen.

Maar zoals ik al eerder zei, ik was te lui om mijn voeding compleet door te meten. Gelukkig hebben we tegenwoordig internet En dus heb ik zelf nog wat reviews opgezocht. (dat is de meest uitgebreide). Het is ook omdat ik hem ooit gekregen heb. anders had ik hem ook nooit genomen.

Helaas is de seasonic met verzendkosten erbij wel buiten mijn budget. Maar ik kan de BTW eraf halen.

Maar de XFX Pro 550W is natuurlijk ook netjes. Dus ik zit uiteindelijk op 3 opties

1, mijn huidige voeding houden, nieuwe coolerfan er in sleutelen. En dan een jaartje wachten. Dit kan mijn een paar euries schelen/ik kan dat geld ook in mijn setup stoppen. bijvoorbeeld andere rams gebruiken ipv de kingstion kvr1333d3n9/4g (slim model 1333MHz) en een mt8jtf25664az (1333Mhz) Of er een bij ect.

2, Voor de XFX pro 550 W, of de Nexus NX-5000 V1 (die was ik van begins af aan al vergeten in mijn lijst te zetten), of de Seasonic S12II-Bronze 430W gaan Maar net als mijn Coolermaster zijn ze niet modulair. Dat is wel vervelend maar de Sharkoon WPM500 is wel modulair.

3, Voor de Seasonic gaan, (keurige voeding overigens) Maar wel meer geld aan kwijt zijn. Maar dan heb ik wel een perfecte voeding (op blauwe leds na dan)

PS OT vraag er tussen door, Maar wat is de oranje draad aan je sata voeding ? Ik weet dat het 3,3 volt is. Maar bij een omvormer is dat ding niet nodig. Geeft die oranje draad je meer voordeel ? Of gaat je schijf dan sneller werken ?

[ Voor 22% gewijzigd door rickboy333 op 20-05-2013 16:15 ]

TIME TO UPGRADE !!!

Pagina: 1