Beste tweakers.
Ik zit al een tijdje met mijn voeding. Onlangs heb ik een keuze gemaakt voor mijn videokaart. Maar ik twijfel of mijn voeding er aan kan tippen.
Ik heb de coolermaster rs-500-pcap-a3 (google hem op) hij is 360 Watt. Helaas ben ik het briefje kwijtgeraakt hoeveel stroom hij nou gebruikt. En ik heb weinig zin in het doormeten.
Dit is mijn setup:
Daarbij komt nog een:
- Floppy speler voor mijn werk (5,25)
- Een diskette/SSD lezer all in one. (hetzelfde, voor mijn werk)
- een 3dfx Diamond voodoo kaart (lang verhaal kort te maken, ik heb iets voor elkaar gekregen voor mijn 3dfx werkend te maken onder win 7/8, hierdoor heb ik geen speciale programma's nodig als ik echt oude spellen ga spelen.
- Plextor Bleu ray brander.
- Een coolermaster Aero.
- Een HD 400x, Hij heeft 3 12 volt kabels op rij. (dus 3x 12 volt (geel) en 3x aarde/min hoe je het wilt noemen (zwart)
Dus
Wat wil je bereiken?
Er achter komen of mijn voeding alles aan kan of,
Een voeding die al mijn componenten aan kan voorzien van stroom. Hij hoeft niet persee heel erg stil zijn. Maar het is fijn als hij stil is. Daarnaast moet hij zwart zijn. En het liefst met een blauw led fan. (als die er niet is is het geen probleem want dan zet ik er zelf een nieuwe in maar het liefst doe ik dat niet ivm garantie))
Wat mag het gaan kosten?
In elk geval minder dan 75 euro.
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Zoals ik al zei, Wil ik dat hij zwart is. En het liefst met blauwe leds. Maar er is meer.
Ik wil het liefst een Modulaire voeding.
Voor de connectors heb ik de volgende eisen.
1 x floppy voeding (voor fan controller)
1 x vaste videokaart voeding
genoeg molexen
Stevige Sata voeding kabels.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
Ik ga de voeding gebruiken met bovenstaande setup. En op 230 wisselspanning natuurlijk. Ik maak eens in de 2 maanden mijn pc schoon.
Eigen onderzoek
Zoals jullie kunnen zien heb ik in mijn wenslijst dehttp://tweakers.net/price...pire-blackeagle-550w.html Spire BlackEagle 550W verwerkt. Dit vind ik een van de beste. Maar ik vind er meer interessant.
de Sharkoon WPM500
(nogmaals) de Spire BlackEagle 550W
de Seasonic M12II 520W
de Corsair Builder CX430 Bronze
de Seasonic S12II-Bronze 430W
de Nexus NX-5000 V1
de XFX Pro 550W (helaas niet modulair dus dat is een minpunt)
Het doel van dit topic
Eerst wil ik uitvogelen of mijn huidige voeding nog even mee kan. Als dit niet het geval is dan wil gaan discussiëren over een nieuwe.
Alvast bedankt,
PS begin niet over floppy alla steentijd. Ik moet dit van mijn werk (nou ja werk, bijbaantje) en het zei zo. Floppy leegmaken als bijbaantje vind ik oke. Het verdiend goed. En ik denk dat ik nog een jaartje zoet mee ben.
Ik zit al een tijdje met mijn voeding. Onlangs heb ik een keuze gemaakt voor mijn videokaart. Maar ik twijfel of mijn voeding er aan kan tippen.
Ik heb de coolermaster rs-500-pcap-a3 (google hem op) hij is 360 Watt. Helaas ben ik het briefje kwijtgeraakt hoeveel stroom hij nou gebruikt. En ik heb weinig zin in het doormeten.
Dit is mijn setup:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-6300 Black Edition | € 102,20 | € 102,20 |
| 1 | Asrock 970DE3/U3S3 | € 53,45 | € 53,45 |
| 1 | Asus HD7790-DC2OC-1GD5 | € 131,90 | € 131,90 |
| 1 | Zalman Z9 Plus | € 47,75 | € 47,75 |
| 1 | Scythe Kaze Master Pro 5.25 | € 30,70 | € 30,70 |
| 1 | Cooler Master R4-L2R-20AC-GP, 120mm | € 6,- | € 6,- |
| 1 | Spire BlackEagle 550W | € 48,95 | € 48,95 |
| 1 | Plextor PX-128M5S 128GB | € 89,90 | € 89,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 510,85 | |
Daarbij komt nog een:
- Floppy speler voor mijn werk (5,25)
- Een diskette/SSD lezer all in one. (hetzelfde, voor mijn werk)
- een 3dfx Diamond voodoo kaart (lang verhaal kort te maken, ik heb iets voor elkaar gekregen voor mijn 3dfx werkend te maken onder win 7/8, hierdoor heb ik geen speciale programma's nodig als ik echt oude spellen ga spelen.
- Plextor Bleu ray brander.
- Een coolermaster Aero.
- Een HD 400x, Hij heeft 3 12 volt kabels op rij. (dus 3x 12 volt (geel) en 3x aarde/min hoe je het wilt noemen (zwart)
Dus
Wat wil je bereiken?
Er achter komen of mijn voeding alles aan kan of,
Een voeding die al mijn componenten aan kan voorzien van stroom. Hij hoeft niet persee heel erg stil zijn. Maar het is fijn als hij stil is. Daarnaast moet hij zwart zijn. En het liefst met een blauw led fan. (als die er niet is is het geen probleem want dan zet ik er zelf een nieuwe in maar het liefst doe ik dat niet ivm garantie))
Wat mag het gaan kosten?
In elk geval minder dan 75 euro.
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Zoals ik al zei, Wil ik dat hij zwart is. En het liefst met blauwe leds. Maar er is meer.
Ik wil het liefst een Modulaire voeding.
Voor de connectors heb ik de volgende eisen.
1 x floppy voeding (voor fan controller)
1 x vaste videokaart voeding
genoeg molexen
Stevige Sata voeding kabels.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
Ik ga de voeding gebruiken met bovenstaande setup. En op 230 wisselspanning natuurlijk. Ik maak eens in de 2 maanden mijn pc schoon.
Eigen onderzoek
Zoals jullie kunnen zien heb ik in mijn wenslijst dehttp://tweakers.net/price...pire-blackeagle-550w.html Spire BlackEagle 550W verwerkt. Dit vind ik een van de beste. Maar ik vind er meer interessant.
de Sharkoon WPM500
(nogmaals) de Spire BlackEagle 550W
de Seasonic M12II 520W
de Corsair Builder CX430 Bronze
de Seasonic S12II-Bronze 430W
de Nexus NX-5000 V1
de XFX Pro 550W (helaas niet modulair dus dat is een minpunt)
Het doel van dit topic
Eerst wil ik uitvogelen of mijn huidige voeding nog even mee kan. Als dit niet het geval is dan wil gaan discussiëren over een nieuwe.
Alvast bedankt,
PS begin niet over floppy alla steentijd. Ik moet dit van mijn werk (nou ja werk, bijbaantje) en het zei zo. Floppy leegmaken als bijbaantje vind ik oke. Het verdiend goed. En ik denk dat ik nog een jaartje zoet mee ben.
[ Voor 7% gewijzigd door rickboy333 op 20-05-2013 16:11 ]
TIME TO UPGRADE !!!