Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor Fotobewerking (Heb een apple-allergie)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren Tweakers,

Graag zocht ik een laptop met een IPS Paneel (hoog gamut?). Een scherm wat de kleuren weergeeft zoals ze zijn. Nu weet ik dat een IPS paneel daarvoor uitermate geschikt is. Helaes heb ik een apple-allergie. Als ik er alleen al naar kijk (of denk) dan krijg ik braakneigingen. Graag zou ik dus een laptop aanschaffen waarop ik mijn foto’s alsnog kan bewerken met een realistische kleurenweergave.
Nu denken jullie daar heb je er weer zo een die niet weet hoe de pricewatch werkt. Heren, ik kan jullie verzekeren dat er bij de laptops geen optie is om een IPS paneel te selecteren. Degene die mij kan helpen met dit verzoek verdient de eeuwige roem.

Bedankt,
Axel Stone

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Het is "goed" dat je uitgebreid je apple allergie duidelijk maakt, maar heb je het volgende topic al doorgenomen? LAA beleid

39

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 13:20
haha, toepasselijke naam voor je post ;)

heb hier 2 laptops voor je
met IPS

of een GAMUT scherm, geen IPS..maar wel 95% kleurechtheid. Lang niet alles hoeft IPS te zijn om reallistische kleuren te krijgen..bijv. deze

die kun je als optie met Gamut scherm nemen, een i7 en een GT650M dus vrij sterke GPU..je kan alle modellen van BTO trouwens uitrusten met Gamut schermen,

wat zijn je overige eisen? schermgroote/portabiliteid? prestaties -> videokaart? i7? waarvoor ga je hem gebruiken ect.

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:07
Sony S15.

• EXpaND
of maak het jezelf makkelijk, 70 IPS laptops.. :9~

here you go

succses! :)

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

• EXpaND
of als je ermee wilt gaan voetballen, deze niet kapot te krijgen :9

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Ik dank u voor de snelle reacties. De u book van 700 euro komt inderdaad een heel eind in de goede richting. De videokaart is in deze niet belangrijk omdat er geen 3d applicaties gebruikt gaan worden. Het is voor een student dus weinig geld. Het scherm is echt de meest belangrijke feature van het geheel.

Er gaan veel documenten op getyped worden en er gaan redelijk wat fotos in raw formaat bewerkt worden. De

EXpaND bedank voor de goede tip!! U verdient eeuwige roem!

ChrisLNFF De sony S15 is in een iets te dure prijsklasse. Dit kon u ook niet weten want dat had ik niet in het topic geplaatst. Bedankt voor je reactie! Je verdient ook roem maar geen eeuwige.

Fietsbel Ik weet waar je op doelt maar als ik niet vertel over mijn allergie dan worden mij glanzende veel te dure, en hippe laptops in de maag gesplitst.

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-11 18:20

Plato112

Da is toch nie normaal!

Als je dit eerst gelezen had: LAA beleid
En daarop antwoord had gegeven, dan had je o.a. een budget gespecificeerd waar binnen niemand je een Apple had aanbevolen omdat dit niet past binnen het budget....

(Ik vind Apple over het algemeen ook veel te duur, maar doe eerst je huiswerk als je hier een topic opent)

[ Voor 20% gewijzigd door Plato112 op 15-05-2013 20:05 ]

Speed limits are like herpes.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt dat u mij wijst op de geldende regels op dit forum. Ik zal mijzelf vanavond op oud middeleeuwse wijze kastijden zodoende boete te doen voor dit vergrijp. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Flagellants.png

Verwijderd

EXpaND schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 19:03:
haha, toepasselijke naam voor je post ;)

heb hier 2 laptops voor je
met IPS
Dit is echt totale junk in vergelijking met de S15. Zelfs notebookcheck kraakt het toetsenbord en bouwkwaliteit af..
of een GAMUT scherm, geen IPS..maar wel 95% kleurechtheid. Lang niet alles hoeft IPS te zijn om reallistische kleuren te krijgen..bijv. deze

die kun je als optie met Gamut scherm nemen, een i7 en een GT650M dus vrij sterke GPU..je kan alle modellen van BTO trouwens uitrusten met Gamut schermen,
Dan krijg je deze body ja.. waarloos toetsenbord, slijtend touchpad, slechte bouwkwaliteit, slechte accuduur, waardeloze koeling, slechte speakers, significant duurder dan de N56 en Y500 die dat gewoon wél allemaal goed doen. (nu ja, behalve de koeling. Maar dat is alsnog stukken beter dan op de clevo's).

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 18:55:
Heren Tweakers,

Graag zocht ik een laptop met een IPS Paneel (hoog gamut?). Een scherm wat de kleuren weergeeft zoals ze zijn. Nu weet ik dat een IPS paneel daarvoor uitermate geschikt is. Helaes heb ik een apple-allergie. Als ik er alleen al naar kijk (of denk) dan krijg ik braakneigingen. Graag zou ik dus een laptop aanschaffen waarop ik mijn foto’s alsnog kan bewerken met een realistische kleurenweergave.
Nu denken jullie daar heb je er weer zo een die niet weet hoe de pricewatch werkt. Heren, ik kan jullie verzekeren dat er bij de laptops geen optie is om een IPS paneel te selecteren. Degene die mij kan helpen met dit verzoek verdient de eeuwige roem.

Bedankt,
Axel Stone
Vergeet niet dat een IPS paneel niks zegt over de kleurenwaardes van het scherm. De IPS paneel van bijvoorbeeld de Dell XPS 12 heeft de meest walgelijke kleurenbereik ever...

Wat is je budget? Wat voor programma's wil je kunnen draaien? Hoeveel inch zoek je?

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Topicstarter
Deze past perfect in het budget en lijkt mij geschikt. http://www.laptopshop.nl/...v3-571g-53236g75maii.html

Budget: 700 euro mag ietsjes meer zijn maar dan is de limiet toch wel bereikt.
Programma's: Photoshop, office 2010
Voorwaarden: Scherm met realistische kleurenweergave. De grootte is minder van belang. De vraag is of dat lukt voor dit bedrag.

Verwijderd

Scherm met realistische kleurweergave??? Als ik me niet vergis is dat het 'orangegate' scherm.

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:07
Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 21:08:
Scherm met realistische kleurweergave??? Als ik me niet vergis is dat het 'orangegate' scherm.
Volgens mij was dat een Sony.

Maar Acer, ik zou het nog steeds niet aandurven om daar mijn geld aan uit te geven.

Verwijderd

ChrisLNFF schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 21:15:
[...]

Volgens mij was dat een Sony.
Was. Er zijn maar 2 IPS schermen op dit formaat, een orangegate variant en een low-gamut (60%) variant. In de sony zit tegenwoordig de laatste.

http://www.notebookcheck....aii-Notebook.88610.0.html
SLB1. Dat is de orangegate.

Verwijderd

Topicstarter
@ darkstone Zie inderdaad SLB1 :(

Goede review trouwens Top! Zeer uitgebreid! Ze zijn ook te spreken over het display. OsRGB color space is not fully covered. But this fact is bearable, seeing as sRGB or AdobeRGB color space coverage is only relevant for professional photo editing.

Tja tja dat krijg je toch met het budget denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2013 21:48 ]

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Fotobewerking op een scherm wat geen rood kan weergeven is een behoorlijke handicap... weet je zeker dat je daarmee wilt gaan leven, het is de enige activiteit waarvoor dit display echt heel erg af te raden is? ik zou je bijna willen vragen om door te sparen voor een vpcz21l9e of met je huidige budget gaan voor een xps15 van de vorige generatie 2de hands...

[ Voor 12% gewijzigd door Vinand op 16-05-2013 00:19 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Vinand schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 00:18:
een xps15 van de vorige generatie 2de hands...
Er worden helaas schofterige prijzen gevraagd voor de XPS. Ik krijg het niet eens voor elkaar een variant met 768p scherm te vinden voor een lagere prijs dan mijn latitude...

Je kan natuurlijk ook gewoon de inspiron nemen en dan voor ~€120 een SLB5 of voor ~€90 een B156HW01 V4/7 (95% gamut paneel) kopen... €699 betalen voor een acer zie ik niet echt als een goede zet als je voor €100 minder een inspiron 15R SE hebt met dezelfde specs, maar een 1080p TN paneel. (en een 3x zo snelle grafische kaart, maar dat is voor jou niet relevant).

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

B156HW01 V4, nog steeds verbaas ik me elke dag over de beauty van dit scherm :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
Bij dell is het helaas onmogelijk om het scherm te kiezen bij de setup. Ik heb zowel gekeken bij particulier als zakelijk. Darkstone kun je me vertellen hoe je die keuze maakt?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2013 10:42 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:34:
Bij dell is het helaas onmogelijk om het scherm te kiezen bij de setup. Ik heb zowel gekeken bij particulier als zakelijk. Darkstone kun je me vertellen hoe je die keuze maakt?
Niet bij dell in elk geval. De B156HW01 v4/v7 kan je bijvoorbeeld bij https://www.laptopscreen....rt-number/B156HW01%20V.7/ kopen. Het IPS scherm heet LP156FW4 (SL)(B5). Een betrouwbaar verkoopadres weet ik niet zo snel te vinden, anders had ik er ook al een gekocht.

Het IPS scherm betreft een slim paneel, die past niet in elke laptop omdat het pcb aan de onderkant zit. Bij mijn laptop zit er een sloot lege ruimte op de plek waar het PCB komt, maar dat is vast niet bij elke laptop zo.
Verwijderd in "[Oproep] Screenies MonitorAssetManager voor panelDB laptops"
Pagina: 1